Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuustutkija suomalaiset lihavampia kuin koskaan

Vierailija
08.03.2025 |

Ei pidä haksahtaa ruokakaupassa

https://www.is.fi/terveys/art-2000011048556.html

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihmiset köyhempiä ja vihaisempia, kuin vuosikymmeniin. 

Jostain mielihyvää, kun elämä koettelee monia, on ruoka. 

Sairaus estää monia asioita

ja köyhyys myös.

Ostaako köyhä lääkkeet vai halpaa lihottavaa ruokaa ?

Kunnon ruoka(terveellinen9 on usein kallista...

Höpöhöpö, juurekset on halpoja ja kävely on ilmaista. Mielihyvää saa seksistä ja täydestä elämästä.

Vierailija
22/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö yksin maksat lihavan terveyskulut, ja 

muut maksaa hoikkien terveyskuluja  ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten? Itse låskini kannan. 

Kannatko? Vai joutuuko yhteiskunta korvaamaan nivelvaivasi ja diabeteksn, saikuttamiset kun et edes työpaikalle kykene ilmaantumaan elintapasairauksiesi takia.

Vierailija
24/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs kokoinen ketjun aloittaja on, ja näköinen, ja tulot ?

Tämä !

Olen urheilullinen suomalainen mies ja siten työtön.

Vierailija
25/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja köyhyys myös.

Ei helvetti nyt, terveellinen ruoka ei ole mitenkään erityisen kallista. Tiedän kun olen itse minimituilla elävä sairas köyhä. Se mihin mulla EI ole varaa on se että sairastuttaisin itseäni huonolla ravinnolla ja ylipainolla vielä lisää. Ja jos iloa saa vain syömisestä se on vakava tunne-elämän ongelma jota pitää työstää uhriutumisen sijaan. Eikä kovimmissa kivuissa ja pahimmissa kondiksissa edes pysty syömään paljoa joten lopeta tuo selittely.

Vierailija
26/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siksi, että minä joudun laiskuutesi mukana tuomat ongelmat maksamaan joka on taas minun elämästäni pois.

Milloin ne tulevat? 40+? 50+? 60+?

Vastaa nyt. Missä iässä lihava sairastuu?

Vierailija
27/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatko? Vai joutuuko yhteiskunta korvaamaan nivelvaivasi ja diabeteksn, saikuttamiset kun et edes työpaikalle kykene ilmaantumaan elintapasairauksiesi takia.

Lihavuus on riski. Ei kaikki sairastu.

Vierailija
28/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka siksi, että minä joudun laiskuutesi mukana tuomat ongelmat maksamaan joka on taas minun elämästäni pois.

MITEN SELITÄT SITTEN MUIDEN HOIKKIEN SAIRAUDET,

MAKSAT NIISTÄKIN !!!!!!!!

Kyllä mutta tilastollinen fakto on, että lihavuus maksaa reilusti enemmän.

Vierailija
29/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja köyhyys myös.

Ei helvetti nyt, terveellinen ruoka ei ole mitenkään erityisen kallista. Tiedän kun olen itse minimituilla elävä sairas köyhä. Se mihin mulla EI ole varaa on se että sairastuttaisin itseäni huonolla ravinnolla ja ylipainolla vielä lisää. Ja jos iloa saa vain syömisestä se on vakava tunne-elämän ongelma jota pitää työstää uhriutumisen sijaan. Eikä kovimmissa kivuissa ja pahimmissa kondiksissa edes pysty syömään paljoa joten lopeta tuo selittely.

Kyllä se terveellinen ruokailu perustuu valintoihin kaupassa. Roskaruoka on kallista kuten einekset ja muu roskaruoka. Nyrkkisääntönä kotona itsetehty ruoka on terveellisyyden kulmakivi. Liikuntaa pitäisi harrastaa. Yleensä lihavilla on mieletön itselleen valehtelu ja jäätäviä kaloripommeja mitä vetää. Tutkijan artikkelissa oli varmaan kyse piilosokereista maksumuurin takana.

Vierailija
30/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava voi sairastua missä iässä tahansa. 

Vierailija
31/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja köyhyys myös.

Höpöhöpö, juurekset on halpoja ja kävely on ilmaista. Mielihyvää saa seksistä ja täydestä elämästä.

Kävely on tosiaan ilmaista, mutta köyhyys rajoittaa kyllä sosiaalista ja ym täyttä elämää.

Voihan sitä koirapuistossa tavata ihmisiä jos on varaa koiraan.

Tai teatterissa jos on varaa teatterilippuun.

jne.

Seksiä suosittelet halpana harrastuksena.. Periaatteessa kyllä, mutta köyhyys on laaja käsite. Hetkellinen vähävaraisuus on rahanpuutetta, pitkäaikainen köyhyys aiheuttaa syrjäytymistä ja muita sosiaalisia ongelmia.

Tuntuu että suomalaisen köyhälistön sisälläkin on kokonainen luokkayhteiskunta, että näköalattoman pohjalle syntyneen ihmisen ja hetkellisesti vähävaraisen hyvinvoivan ihmisen väliin mahtuu valtameri.

Vierailija
32/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo päiväkodeista alkaen lapsille syötetään rasvatonta erittäin pitkälle prosessoitua ruokaa julkishallinnon palveluntuottajien tehotuotantolaitoksista. Lasten suolisto pilataan kaikenmaailman lisäainemössöillä (kastikesuurusteilla, kylmävalmistesuurusteilla ja valmiskeittopohjilla) joissa E koodia koodin perään. Juotetaan niin koyona päiväkodissa kuin kouluissakin rasvatonta maitoa joka nostaa nopeadti verensokeria ja syötetään teollisesti kovetettuja rasvoja. Nämä tuhoaa sulostobakteerit. Ruoka on muutenkin lähes pelkkää hiilihydraattia, perunaa eri muodoissaan. 

Itse en syö tuota moskaa koskaan jo ihan sen sisältämien lisäaineiden takia mutta myös koska vatsa menee sekaisin muunnellusta maissiyärkkelyksestä ja muista E koodeista. Olen aina muutama h ruokailun jälkeen kuin jalkakapallon niellyt jos syön tuota keskuskeittiöltä tullutta 3 päivää sitten kylmävalmistuksella tehtyä ruokaa. Onneksi ei ole enää pieniä lapsia joiden olisi pakko syödä tuota jopa keholle myrkyllistä ruokaa.

Miten pielessä voikaan olla ravitsemus tämä päivänä julkishallinnossa.

Tästä ja siitä että lapset liikkuu entistä vähemmän,  lähtee lihominen jota on vaikea pysäyttää. Kautta aikojen tiedetään se että jo lapsena lihavat pysyvät lihavina vaikka kuinka yrittäidit laihduttaa. Se että keski-ikäisenä lihoo, on helpompi saada pois ruokavalio ja elämäntapamuutoksella kun et ole ollut lapsena lihava. 

Vierailija
33/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se tutkijan nyrkkisääntö sitten oli? Juttu on maksumuurin takana. 

Vierailija
34/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava voi sairastua missä iässä tahansa. 

Niin muuten normaalipainoinen tai alipainoinenkin. Tällaisena 60+ vuotiaana minulla ei ole mitään ylipainon aiheuttamia sairauksia. Töitä teen ja makselen veroja, joilla hoidetaan muiden sairauksia. Samaan aikaan tuttavapiirissä on normaalipainoisia, joilla on koko metabolisen oireyhtymän kombo. 

Vierailija
35/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja köyhyys myös.

Kävely on tosiaan ilmaista, mutta köyhyys rajoittaa kyllä sosiaalista ja ym täyttä elämää.

Voihan sitä koirapuistossa tavata ihmisiä jos on varaa koiraan.

Tai teatterissa jos on varaa teatterilippuun.

jne.

Seksiä suosittelet halpana harrastuksena.. Periaatteessa kyllä, mutta köyhyys on laaja käsite. Hetkellinen vähäva

Totta tuntuu että suomi perustuu siihen että suuri osa suomalaisia elää kivaa elämää muiden kustannuksella. Samaan aikaan kun ahnehtii kaiken hyvinvoinnin ja pilaa maan tuomalla väestön kehitysmaista saa suuri osa suomalaisista kilpailla paremminvoivilta livahtavista murusista tulijoiden kanssa. Joku vallankumous tai sisällissota tarvitaan.

Vierailija
36/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haksahtaa mihin?

Jos elää koko elämänsä  haksahtamatta mihinkään, ei elämästä mitään tiedäkään.

Vierailija
37/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs kokoinen ketjun aloittaja on, ja näköinen, ja tulot ?

Tämä !

Olen urheilullinen suomalainen mies ja siten työtön.

Voi sitä laturaivon määrää..

Vierailija
38/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo päiväkodeista alkaen lapsille syötetään rasvatonta erittäin pitkälle prosessoitua ruokaa julkishallinnon palveluntuottajien tehotuotantolaitoksista. Lasten suolisto pilataan kaikenmaailman lisäainemössöillä (kastikesuurusteilla, kylmävalmistesuurusteilla ja valmiskeittopohjilla) joissa E koodia koodin perään. Juotetaan niin koyona päiväkodissa kuin kouluissakin rasvatonta maitoa joka nostaa nopeadti verensokeria ja syötetään teollisesti kovetettuja rasvoja. Nämä tuhoaa sulostobakteerit. Ruoka on muutenkin lähes pelkkää hiilihydraattia, perunaa eri muodoissaan. 

Itse en syö tuota moskaa koskaan jo ihan sen sisältämien lisäaineiden takia mutta myös koska vatsa menee sekaisin muunnellusta maissiyärkkelyksestä ja muista E koodeista. Olen aina muutama h ruokailun jälkeen kuin jalkakapallon niellyt jos syön tuota keskuskeittiöltä tullutta 3 päivää sitten kylmävalmistuksella tehtyä ruokaa. Onneksi ei ole enää pieniä lapsia joiden

Oikeassa olet.

Ennen oli omat kokit kouluissa ja vaikka ruoka ei aina maailman parhaiten maustettua ollutkaan se oli monipuolista ja piristi päivää.

Nykyinen moska täyttää kyllä vatsan muttei ravitse eikä sula elimistössä vaan tulee sellaisenaan läpi.

Vierailija
39/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö tuota moskaa koskaan jo ihan sen sisältämien lisäaineiden takia mutta myös koska vatsa menee sekaisin muunnellusta maissiyärkkelyksestä ja muista E koodeista. Olen aina muutama h ruokailun jälkeen kuin jalkakapallon niellyt jos syön tuota keskuskeittiöltä tullutta 3 päivää sitten kylmävalmistuksella tehtyä ruokaa. Onneksi ei ole enää pieniä lapsia joiden

Aina kehutaan, kuinka ennen oltiin hoikempia. Perunoiden syönti kuotenkin on vähentynyt vuosikymmenien aikana huomattavasti. Olisiko vika ennemmin siinä, että nykyään syödään liian vähän (kuorineen keitettyä) perunaa. Riisiä käytetään paljon ja  se on huonompi vaihtoehto, ei pidä nälkää yhtä hyvin kuin peruna.

Vierailija
40/85 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten rasita veronmaksajia, kun sairastut läskiesi takia. Ja ei, pätevä argumentti ei ole, että entäs juopot ja narkkarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän