Seurustelukumppani ei ole puoliso.
Miksi jotkut tietyt ihmiset sanoo puolisoksi seurustelukumppania?
Vain avioliitto tekee kumppanista puolison?
Kommentit (18)
Ja missä laissa se on määritelty, ketä saa kutsua puolisoksi?
Aivan. Sehän on tapailumies tai tapailunainen.
Samaa mieltä. Ja mikä liitto on muka avoliitto? Avoin sille että etsitään parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Kutsu vaikka lähikauppasi kassaa mutta ei se tee hänestä sun puolisoa.
Miksi laitat kysymysmerkin myös toisen lauseen loppuun, kun olet noin varma asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Mä törmään joskus mun tapailumieheen keittiössä tai olkkarissa. Tai jopa pihatöissä.... Täällä vissiin aviolliset yrittää todistella paremmuuttaan :D
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja mikä liitto on muka avoliitto? Avoin sille että etsitään parempaa?
Niinpä. Mitään ei ole lukittu ennen kun on menty naimisiin.
Avopuoliso on virallinen nimike. Ei ole pakko olla naimisissa eikä avopuolisot aina edes asu yhdessä. Puolisous ei ole aina pääteltävissä muusta kuin siitä että sanotaan puolisoksi. Usko sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mitään ei ole lukittu ennen kun on menty naimisiin.
Eipä tämä "lukitseminen" näytä mitenkään avioituneineiden toimia hillitsevän yöelämässä tai muutenkaan. Varmaan aviopuolisot pitäisi lukita toisiinsa, jotta liitto oikeasti sitoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsu vaikka lähikauppasi kassaa mutta ei se tee hänestä sun puolisoa.
Miksei tee? Kuka niin määrää?
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton voi solmia pikaisesti tuntemattoman kanssa, toisaalta monet elävät vuosikymmeniä yhdessä avioitumatta.
Mikä on siis "oikea puoliso"?
Jumalan silmissä se kenen kanssa olet naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliiton voi solmia pikaisesti tuntemattoman kanssa, toisaalta monet elävät vuosikymmeniä yhdessä avioitumatta.
Amen.
Elämänkumppani on puoliso. Ei siihen avioliittoa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen.
Raamatussa ei puhuta, että avioliitto vaatisi mitään virallisia seremonioita.
seurustelukumppani voi olla vaikka 10v, mutta 10v ei voi olla puoliso nykyisten lakien mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä törmään joskus mun tapailumieheen keittiössä tai olkkarissa. Tai jopa pihatöissä.... Täällä vissiin aviolliset yrittää todistella paremmuuttaan :D
Rempataan mun tapailumiehen kanssa tuota vanhaa navettaa, äsken kantoi vedet tupaan ja illalla sitten törmätään taas yhteisessä sängyssä saunan jälkeen :D
..juuh ja oma tapailumies on myös ehdottanut naimisiinmenoa. Juteltiin asia läpi kun yritin kartoittaa onko se hänelle tärkeä asia oikeasti mutta ei ollut ehdoton niin en itse halua naimisiin. En ole koskaan halunnut.