Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun paino ei enää laske?

Vierailija
07.03.2025 |

Olen pudottanut jo yli 30 kiloa, vielä olisi 15 kiloa pudotettavana, mutta ne ei meinaa lähteä millään vaikka syön tarkan määrän kaloreita kuten aina ennenkin. Paino jumittanut jo kuukauden. Mikä mättää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa makkaraa ja juot olutta?

Vierailija
2/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus paino jumittuu kuukaudeksi tai pariksi ja lähtee sitten taas laskemaan. Oletko laskenut kalorit tavoitepainon mukaan vai nykyisen painon mukaan? Viimeiset kilot ovat aina ne tiukimmat,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa makkaraa ja juot olutta?

Makkaraa en syö ollenkaan kun en tykkää ja juon vain vodkaa joskus harvoin, liikaa en kuitenkaan. Tämänkin viikonlopun olen ihan selvinpäin.

Vierailija
4/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon jumittaminen on tavallista, koska aivot kuvittelevat aina alkupainon ihannepainoksi. Aivot tekevät kaikkensa, että kuluttaisivat mahdollisimman vähän energiaa. Ne saavat sinut valitsemaan vaistomaisesti lyhyimmän reitin ja jalkaa nousemaan matalimman askeleen verran eteenpäästäksesi. Mikroliikkeesi vähenevät huomaamattasi. Voit kokeilla taistella vastaan tekemällä kerran hereilläolotunnissa viiden minuutin ajan ripeää voimistelua, punnertamista ja kyykkyjä. Jo pelkkä viiden minuutin reipas kävely paikoillaan on parempi kuin olla tekemättä mitään. 

Vierailija
5/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus paino jumittuu kuukaudeksi tai pariksi ja lähtee sitten taas laskemaan. Oletko laskenut kalorit tavoitepainon mukaan vai nykyisen painon mukaan? Viimeiset kilot ovat aina ne tiukimmat,

Olen jo kerran laskenut kalorit 2500 -> 2000, ehkä 15 kiloa sitten. Tuntuu kyllä vaikealta jos pitäisi syödä kahta tuhattakin vähemmän, ainakin laskureiden mukaan tuon 2000 pitäisi edelleen toimia. Toivottavasti on vaan joku tilapäinen jumivaihe.

Vierailija
6/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut pois ja lenkille! Kyllä alkaa laatdit sulamaan, kun kelitkin lämpenee.

Vierailija
7/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vähentää kaloreita. Jos nyt syöt 2000 kcal, niin kokeile syödä jonkun aikaa vaikka 1700-1800 kcal. 

Vierailija
8/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kerran laskenut kalorit 2500 -> 2000, ehkä 15 kiloa sitten. Tuntuu kyllä vaikealta jos pitäisi syödä kahta tuhattakin vähemmän, ainakin laskureiden mukaan tuon 2000 pitäisi edelleen toimia. Toivottavasti on vaan joku tilapäinen jumivaihe.

Minä lihoisin jos söisin 2000 kaloria. Olen 169cm ja 74kg.

Vierailija
9/9 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipasta kävelyä tunti kaks päivässä, ja kehonpainotreeniä vaikka estämään lihaskatoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi