Jasmin Mäntylä nyk. Vähäkangas ottaa roskaruokaa evääksi synnärille
On sipsiä, karkkia, keksiä.. Saako sinne edes viedä tommosta? Oma systeri sai vain osaston jääkaapista syödä sämpylöitä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnärille? Vanha eltaantunut akka
43v. Saa nyt vauvan.
42v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kätilöt tuovat ruoan saliin jos synnyttäjälle nälkä tulee. Ja synnytyksen jälkeen saavat äiti ja tukihenkilö onnittelu kahvit/ teen/ kaakaon lisukkeineen. Onnelliselta näyttää Vähäkankaan pariskunta vauvastaan ja se on tärkeintä.
Eivät tuo. Se pitää hakea itse käytävältä.
Miten tuo käytännössä toimii, jätetäänkö vauva huoneeseen siksi aikaa, kun ruokaa haetaan? Siinäkin tapauksessa, ettei isä ole mukana eli ei ole perhehuonetta, jossa isä olisi vauvan kanssa?
No hyvä ettei sentään viinapullon, röökin ja sushiannoksen kanssa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli! Istuin siellä aamusta myöhäiseen iltaan ilman yhtäkään supistusta. Lapsivedet oli menneet niin käskivät sairaalaan. Vietin päivän lehteä lukien ja suklaata ja munkkeja syöden. Ei olisi kannattanut. Lapsi syntyi todella nopeasti eli oli varmaan syöksysynnytys kun alle tunnin kesti. Lapsella verensokereissa häikkää joka kyllä korjaantui heti kun sai lisämaitoa vai mitä sokerivettä olikaan heti synnyttyä. En tiedä olisiko ollut näin jos en olisi vetänyt sokeriövereitä aiemmin? Raskausdiabetesta ei ollut ainakaan todettu.
Siis miten sun yhden päivän munkinsyönti olisi vaikuttanut niin, että lapsen verensokerit häiriintyy? Oliko tämä lääkärin toteama?
Ihan hyvä idea. Muistan vieläkin, kuinka kärsin synnytyssairaalassa nälästä, vaikka söin kaiken ruoan, mitä tarjottiin. Annoskokoja ja ruokavälejä suunnitellessa ei oltu lainkaan otettu huomioon sitä, että imettävän äidin energiantarve on eri luokkaa kuin muilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kätilöt tuovat ruoan saliin jos synnyttäjälle nälkä tulee. Ja synnytyksen jälkeen saavat äiti ja tukihenkilö onnittelu kahvit/ teen/ kaakaon lisukkeineen. Onnelliselta näyttää Vähäkankaan pariskunta vauvastaan ja se on tärkeintä.
Eivät tuo. Se pitää hakea itse käytävältä.
Vaihtelee. Ei mun ole tarvinnut koskaan itse hakea, ei osastolla eikä tietenkään salissa.
Ja tosi hyvin pärjää sairaalan ruoalla. Itse en todellakaan kaivannut mitään omia eväitä. Mutta eipä ne kiellyttyjäkään ole.
Katso peiliin.