Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikkuu sukulaisen päässä, joka varastaa omilta sukulaisiltaan?

Vierailija
07.03.2025 |

Aluksi pyöritti jonkinlaista pyramidihuijausta suvun sisällä, lainasi ristiin ja maksoi toisilta "ostetuilla" tavaroilla tai lainatuilla rahoilla velkoja muilla. Tavaroita ei ollut siis maksettu, mutta hän osti ne ja lupasi maksaa myöhemmin. Kun jonkinlainen luottamus oli saavutettu, niin velkasummat kasvoivat, lopulta teki kaikille oharit. Moni yritti saada tältä rahojaan takaisin tuloksetta. Kun tämän sukulaisen lapset tulivat täysi-ikäisiksi, niin tämä sukulainen alkoi saamaan "kovempia" takaisinmaksukehotuksia. Moni sääli häntä lapsien takia ja katsoi touhua läpi sormien vuosia. Pelästy lopulta niitä kovempia takaisinmaksukehotuksia niin paljon, että painui maan alle piiloon. Kukaan ei ole kuullut hänestä vuosiin. Ihmetyttää, että joku kehtaa tehdä tuollaista lopulta mitättömien summien takia, itseäni kalvaisi omatunto loppuelämän. Jotenkin lapsenomainen usko, että kun onnistuu välttelemään velkojia tai itse unohtamaan jotain lainanneensa tai varastaneensa, niin asia on loppuunkäsiteltu.

Tämä oli aina hivenen kummallinen. Tarinat joita kertoi, olivat aina niin suuruudenhulluja, että ei edes kehdannut sanoa hänelle ääneen, että älä nyt valehtele, jotenkin sitä hämmästyi niin paljon että joku kehtaa edes puhua tuollaista ääneen. Lisäksi tuntui että hän ei kyennyt tuntemaan minkäänlaista häpeää. Olisi varmaan viiltänyt oman mummonsa kaulan auki partaveitsellä, jos siitä olisi tienannut jotain.

Suvun kesken tähän suhtaudutaan lähinnä jonkinlaisella huumorilla. Saanut lempinimiä kuten "musta aukko" ja "aladinin luola". Jotkut kutsuvat häntä manneksi, mielestäni tämä on väärin, jopa manneilla on enemmän kunniaa ja rehellisyyttä, eivätkä he varasta omilta sukulaisiltaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sinä tiedä mitä sukulaisen päässä liikkui niin miten oletat että me tiedämme?

Vierailija
2/6 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikenlainen huijaus on yleistä,siihen riittää epärehellinen ja ahne ihminen. Luepa perintöriidoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et sinä tiedä mitä sukulaisen päässä liikkui niin miten oletat että me tiedämme?

Ehkä jollain samanlainen tapaus lähipiirissä tai suvussaan ja syy aivovammaan selvinnyt.

Vierailija
4/6 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on hiukan samallainen. Sekoilee ja sitten kuvittelee että kun ei näy, mitään ei olisi tapahtunut.

Nuorempana outoa ajatuksia, teeskenteli olevansa vieraiden ihmisten lapsi. Valehdellut ihan somessakin vanhemmistaan ja sukulaisistaan. Vätti että meidän eli olisi insinööri vaikka oli merkonomi. Väärentänyt vanhemmista ja isovanhemmista valokuvia. Isä oli muka sotaveteraani vaikka se oli koulupoika sodan aikana. Kehitteli eri kuvista vanhemmille vihkikuvan vaikka ei meillä tuolloin mitään kuvia otettu.

Vierailija
5/6 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

patologinen valehtelija tai joku mielenhäiriö on pakko olla taustalla. hoitamaton mielensairaus. toisaalta jotkut on valmiit varastaan omalta perheeltä.ei rehellisyyttä tai moraalia. älä päästä kotiisi ja varo jos on ollut tässä ongelmaa. toisaalta voi ehkä kysyä? onko käynyt lääkärillä ja onko jotain terveysongelmia?, kun käytös on outoa.

itse oon kokenut jotain outoja perintöhommia,pistin välit poikk,i kun järkytti se ahneus ja ajattelemattomuus toisista,ei epärehellinen ihminen kelpaa mun tuttavapiiriin.

Vierailija
6/6 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt oppitunti että on olemassa ihmisiä kuka ei kunnioita mitään tai ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän