Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllä sellainen magneetti ettei mitään rajaa. Empaattisen ihmisen rasite?

Vierailija
07.03.2025 |

Olen todella empaattinen ihminen. Ja voi pojat, te ette usko, millaisia ihmisiä vedän puoleeni. Tuntuu, että minun empatiaterapiaani on aina jonoa. Kun ulkoistan yhden, niin seuraava kärkkyy paikkaa.

Tämä on ihan HIRVEÄ rasite! Sitten vielä sen, että kai musta saa sitten liian kiltin kuvankin, kun saan aivan käsittämätöntä käytöstä osakseni :D. Milloin olen huomannut, että lapsen kautta tutustumani äiti yrittää siirtää vientivastuun lapsensa viulutunneista minulle. Tai milloin uusi tuttavuus sanoo, kun puhumme vaikkapa vapusta, että hän pitää minua varalla, jos ei tule mitään muuta. Tai sitten yksi alkaa tykittämään minulle wa:n kautta erilaisia asuntoehdotuksia läheltä omaa asuntoaan ja kertoo syyksi, että sitten HÄN saisi lenkkikaverin. 

No, toki minä kerran voin viedä viulutunnille, mutta missään nimessä en ala siihen vakituisesti. Myöskään varalle en jää, saati muuta alueelle, joka ei minua inspiroi vain siksi, että kaverille olisi aina lenkkiseuraa tarjolla. Parasta koko hommassa on se, että nämä tyypit loukkaantuvat ja suuttuvat minulle, kun en toimi heidän suunnitelmiensa mukaisesti. Saatan saada palautetta, että aina kaiken pitäisi mennä niin kuin MINÄ haluan. 

Miten voin jatkossa välttää tällaiset ihmistyypit? Nämä kaikki tapaukset ovat tapahtuneet vuoden sisällä eli joku minussa täytyy olla ns. vialla, kun vedän näitä ihmisiä puoleeni. Kaipaan kyllä ystäviä, mutta näissä tapauksissa ei ole ystävyydestä ollut kyse, missään nimessä :D. Onko nyt vinkkejä arvon av-väki? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen. Suurin rasite ovat feissarit ja muut pummit. Jessus sitä lässytystä, kuin pienelle lapselle.

Taidat olla vain lapanen. Feissareiden ohi voi kävellä. 

Vierailija
22/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ja kasvata munat. Piikitä vaikka testossteroidia

Ei tosta muuten mitään tule

P.s. tuotko mulle tupakkia ja kaljaa? Ite en just ehi.m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et edes erityisemmin vedä tuon tyylisiä ihmisiä puoleensa vaan saat ihmisistä esiin tuollaisen puolen. Kun ne huomaa, että olet tallattavissa niin tuollainen käytös alkaa.

Itselläkin siis kokemusta, että se olen aina minä keneltä ollaan vaatimassa ja minun pitäisi aina olla joustava ym. tai muuten loukkaannutaan. Jos minä loukkaannun, kaikki vieritetään silti minun syyksi ja olen aina väärässä kaikessa. 

Jotenkin muut tunnistaa sen luonteen heikkouden ja silloin ei oteta tosissaan vaikka mitä sanoisi, kieltäytymisiä ei uskota vaan syyllistetän jne.

Oloni on kuin koiralla, aina uskollinen palvelija.

Vierailija
24/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 - en ole tallattavissa, koska en suostu tällaiseen. Harmitus tulee siitä, että miksi vedän puoleeni näitä, jotka edes yrittävät toinen toistaan nokkelammin saada minut taipumaan tahtoonsa. Ja sitten lopuksi se suuttuminen, kun minulle ei käy. Ap 

Vierailija
25/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23 - en ole tallattavissa, koska en suostu tällaiseen. Harmitus tulee siitä, että miksi vedän puoleeni näitä, jotka edes yrittävät toinen toistaan nokkelammin saada minut taipumaan tahtoonsa. Ja sitten lopuksi se suuttuminen, kun minulle ei käy. Ap 

No en minäkään nykyään enää suostu kaikkeen. Mutta tiedätkös, minulle jää siitä sellainen olo että olisin syyllinen kun en vaikka suostunut johonkin toisen pyyntöön. Ja edelleen jotenkin pelkään sitä minulle suuttumista vaikka yritän väittää itselleni että en välitä. Ja tätä tarkoitin, että minusta tuntuu että nämä päsmäröijät tunnistaa tämän piirteen ja siksi se huono käytös ei lopu. 

Mietin, että voisko sulla olla sama jutttu? 

Vierailija
26/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei liity mitenkään siihen, oletko empaattinen tai et. Sen sijaan tietty ihmistyyppi tunnistaa sinut kynnysmatoksi, joka ei osaa pitää kiinni rajoista.

Tunnistaa, eli päältä päin katsomalla tuntee ihmisen? Itsekin näytän kiltiltä ja on samoja ongelmia kuin Ap:lla, varmasti vielä järkyttävämpiä tilanteita tullut vastaan ihmisten kanssa.

Olen joutunut todella pohtimaan ja reflektoimaan, mistä tämä johtuu, koska ei niiden ihmisten käytös ole normaalia enkä halua sellaista osakseni. Se saattaa alkaa jopa parissa minuutissa kohtaamisesta, eli ei nämä ihmiset minua sisältä tunne. Monesti on myös käynyt niin, että kun olen verbaalisesti sanonut vastaan, perustellut oman kantani ja puolustanut itseäni, sitä ei olla lainkaan kuultu ja on jyrätty päälle vain kahta kauheammin.

Itselläni ei tosiaan ole mitään ongelmaa välittömästi laittaa välit poikki näihin ihmisiin enkä ajattele heistä mitään hyvää enkä kaunista. Kerran sanoin suoraan, mitä ajattelen, niin sain kuulla olevani teräväkielinen ja ilkeä. Mutta niin minä ajattelen ihmisistä, jotka tulee toisten rajojen yli, käyttäytyvät tökerösti eivätkä kunnioita muita lähtökohtaisesti.

Varsinkin monet luonnehäiriöiset ja maagiseen ajatteluun yhdistettynä kaikkivoipaisuuskuvitelmiin luulevat, että he voivat yhdellä katseella hetkessä tuntea ja tietää kaiken toisesta ihmisestä: olet sellainen. Tosiasiassa kellään ei ole minuutin röntgenvalaisua toisen ihmisen luonteeseen ja elämään. 

Näytän kiltiltä ja kaiken maailman sekopäiden pahin käytös oikein puhkeaa kukkaan sen ansiosta. Se on oma johtopäätökseni vuosien jälkeen. 

Vierailija
27/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjukin täyttyy sitten aloittajan haukkumisesta ja syyllistämisestä: olet vääränlainen, olet kynnysmatto, saat pahimmat piirteet ihmisistä esille, kaikki vika on sinussa.

Yhtään järkevää ratkaisuehdotusta ei kuitenkaan ole. Vastaan sanominen, rajojen asettaminen ja omien puolten pitäminen ei toimi, koska siitä alkaa vielä karseampi käytös.

Ainoaksi ratkaisuksi jää poistua niistä tilanteista ja laittaa välit poikki, koska ei niitä ihmisiä, joihin sanat ei tepsi voi pataankaan vedellä, tai tulee sakkoja maksettavaksi.

Entä jos vika ei olekaan aloittajassa, vaan niissä ihmisissä, joille empatia on kutsu kävellä toisten ylitse ja käyttäytyä törkeästi? Joille kiltteys on kutsu julmuuteen. Ei kaikki ihmiset ole sellaisia.

Vierailija
28/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 - kiitos! Olin jo luovuttaa. Ja vaikka kerroin, että en suostu tällaiseen, niin saan silti täällä vänkyröinnit päälleni. Ehkä tästäkin voi tehdä iloisen asian. Ihan vaikka vaan tarkkaillakseen ihmisiä. Onneksi muutama hyväkin on tielleni tullut. Heistä olen kiitollinen. Ap

Vierailija
29/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noista se joka etsii asuntoja että saisi ystävänsä lähelleen oli ihan liikuttava eikä itsekäs. 

Vierailija
30/30 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut hullumagneetti aina. Pitää vaan kestää.

Mulla nää tulee netissä vastaan. Nuorempana myös kadulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän