Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamani nainen esitteli vanhempiensa kuvia ja sanoi että "tässä on isäni, hän on alkoholisti"!

Vierailija
07.03.2025 |

siis näkihän sen kyllä kuvastakin, mutta miksi pitää sanoa isäänsä nimellä "alkoholisti"? esitteletkö vanhempasi tapaamallesi ihmiselle tai deitille, että "tässä on äitini, hän on läski ja suklaa-addikti ja tupakoitsija"? miksi se alkoholistin leima pitää heti laittaa ihmiseen? Ai se on isäni, mutta koska hän on ALKOHOLISTI niin hän on täysin paska ihminen.

"tässä on "isäni, hän on narkomaani"

"äitini on kleptomaani ja vasemmistolais-wokettaja, muuten ihan ok olisi"

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla selkeästi nyt särähtää henkilökohtaisesti tuo ja nostat defenssit. Miksi? Onko sulla ongelma?

Suhraudutko muuten suhteissa erimielisyyksiin yhtä vihamielisesti?

Mulla herättää epäilyksen tuo reaktiosi ja pysyisin etäällä.

Yök mikä limanuljaska olet, nousee karvat pystyyn tekstiäsi lukiessa.

Varmasti joo. Mutta miksi?

Vierailija
22/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitän itse tuon vain toteamuksena, ei haukkumisena. Miksi asia pitäisi pitää salassa?

Salailu vaan lisää ongelmia.

Se ettei tölväise kaikkia ääneen eikä juoruile turhia, kuuluu hyviin käytöstapoihin. Se ettei kaikkea kerro kaikille tuttavuuksille, mitä tulee ja menee, ei ole salailua!

Ei tuossa ole mitään pahaa, se oon neutraalia rehellisyyttä.

Miksi sulla nyt nousee defenssit noin? Ei ole ihan normaalia.

Alkoholismi ei ole normaalia. Silti heitä ei tarvitse polkea!

Alkoholisti polkee kaikki läheisensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis halusi jakaa sinulle osan yksityiselämästään. Alkoholistivanhempi vaikuttaa ihmisen elämään monella eri tavalla. Joskus vanhempi on sellainen että sinun on esimerkiksi turha odottaa tapaavasi häntä selvinpäin, tai vaikka ollenkaan. Ihminen voi olla siinä tilassa että on vähän kuin vainaja omaisilleen, vaikka henki vielä pihiseekin. Ja jos isä on juonut jo silloin kun nainen oli lapsi, hän on saattanut jättää syviä haavoja.

Yleensäkin jos reagoi toisen ihmisen haavoittuvuuteen siten että pitää heti tuomitsevana on kyllä kunnon mulqu.

Vierailija
24/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman alkoholismi on semmoinen hirviö itselle. kun sen on käsitellyt, niin se on ihan hyvä sanoa ulkomaailmalle. Me lapset joudumme usein selailemaan asioita paljon. 

Kosto on suloinen. Helpottaako se?

Mitä ihmettä sä selität? Nyt sit uhkailet? 😳

Vierailija
25/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä alkoholismi on niin iso ja raskas asia, että se on hyvä ottaa puheeks heti. Ei vasta sitten, kun mennään ensivisiitille tapaamaan anoppia tai appiukkoa, joka on lärvit. Vanhemman alkoholismi saattaa vaikuttaa vahvasti ihmisen luonteeseen, elämänvalintoihin, asenteisiin yms. Salailu ja härön toiminnan peittely tai parhainpäinselittely on raskasta hommaa. Ymmärrettävää on, että alkkiksen lapsi ei halua alkkismeininkiä kumppaniltaan. Tämäkin on hyvä tuoda esiin jo alussa, väitän minä.

Vierailija
26/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitää esitellä vanhemmat näin ja tehdä vaikutus treffikumppaniin. '

"tässä on isäni, hän muuten EI OLE ALKOHOLISTI EIKÄ POLTA" ja tässä on äitini "HÄN ON MYÖS RAITIS ja kuntoilee vielä 80 vuotiaana!"

"OHO", tämäpä ihmeellistä. Jännä. 

Vierailija
27/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä pahoinpiteli mua sekä oon traumatisoitunut jo lapsena.

Jos potentiaalinen seurustelukumppani reagoisi näihin arkoihin asioihin, jotka muhun edelleen vaikuttaa, APn tavoin niin katkaisisin suhteen siihen. Oon ihan varma että tulevaisuudessa mahdollisen riidan yhteydessä niitä asioita käytetyäis mua vastaan. Niinkun yksi exä huusk että se oli mulle ihan oikein, että se exä hakkas mun päätä lattiaan. Jouduinhan mä sitäkin pelkäämään sit.

Oon ihan liian herkkä ja taipuvainen alistumaan eikä AP vaikuta muita kunnioittavalta ja rauhanomaiselta, vakaalta ihmiseltä.

Vierailija
28/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituista esitellä kuvia vanhemmistaan jollain ensitreffeillä. Vielä oudompaa tulla puhumaan siitä vauvapalstalle.

Vierailija
29/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitän itse tuon vain toteamuksena, ei haukkumisena. Miksi asia pitäisi pitää salassa?

Salailu vaan lisää ongelmia.

Se ettei tölväise kaikkia ääneen eikä juoruile turhia, kuuluu hyviin käytöstapoihin. Se ettei kaikkea kerro kaikille tuttavuuksille, mitä tulee ja menee, ei ole salailua!

Ei tuossa ole mitään pahaa, se oon neutraalia rehellisyyttä.

Miksi sulla nyt nousee defenssit noin? Ei ole ihan normaalia.

Alkoholismi ei ole normaalia. Silti heitä ei tarvitse polkea!

Tässä ketjussa kukaan ei ole polkemassa alkoholista. Mikä sun ongelma on?

Oon itsekin juoppo eikä tää mussa nosta mitään syyllistäviä tunteita. Hyvä että asiasta puhutaan kuten se on. En toivoisi omienkaan läheisten salailevan jos multa joskus lähtisi käsistä.

Vierailija
30/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP korkki auki jo?

Et ainakaan vastaile mihinkään asiallisesti esitettyihin kysymyksiin ja olet vihamielinen. Toivottavasti olet tätä rehellisesti myös sille naiselle ja annat totuudenmukaisen kuvan itsestäsi. Eikö niin?

Vierailija
31/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sammui.

Vierailija
32/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä alkoholismi on niin iso ja raskas asia, että se on hyvä ottaa puheeks heti. Ei vasta sitten, kun mennään ensivisiitille tapaamaan anoppia tai appiukkoa, joka on lärvit. Vanhemman alkoholismi saattaa vaikuttaa vahvasti ihmisen luonteeseen, elämänvalintoihin, asenteisiin yms. Salailu ja härön toiminnan peittely tai parhainpäinselittely on raskasta hommaa. Ymmärrettävää on, että alkkiksen lapsi ei halua alkkismeininkiä kumppaniltaan. Tämäkin on hyvä tuoda esiin jo alussa, väitän minä.

Juurikin näin. Se määrittelee alkoholistiperheessä niin paljon kaikkien elämää, että jälkensä jättää tavalla tai toisella. Valitettavasti se on sellainen asia, että niiden, jotka ovat saaneet lapsuutensa elää pumpulissa, on vaikea sitä käsittää.

Vierailija
33/33 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin varoittanut kun olen esitellyt kumppanini isälleni, että isällä on sairaus, joka voi vaikuttaa hänen käytökseensä. Se ei anna oikeutta käyttäytyä niinkuin hän usein käyttäytyy. Hän ei ole alkoholisti, mutta fyysinen sairaus välillä vaikuttaa häneen niin että on aggressiivinen ja arvaamaton. Olen elänyt sen kanssa koko elämäni, mutta vieraalle hän voi vaikuttaa pelottavalta välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä