Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertit! Jos/kun tapaatte ystäviänne, kumpi on mielekkäämpää; sinä menet ystävän luo kylään, vai

Vierailija
16.03.2023 |

kutsut ystävän sinun luoksesi?

Itse menen ehdottomasti mielummin ystävän luo. Silloin voin itse päättää kauanko viivyn, eli käytännössä suht lyhyen vierailun jälkeen voin jo lähteä kotiin.

Plus se, ettei tarvitse siivota ja hankkia tarjottavaa, keittää ja tarjoilla kahvia ja siivota lopuksi jälkiä.

...jostain kumman syystä yleensä kuitenkin ystäväni (ne ei-introt) mielummin tulevat minun luokseni, kuin kutsuvat minut luokseen... Ja viipyvät sitten tuntikaupalla. Ihanaa sikäli että on kyläileviä ystäviä, mutta olen aivan puhki näiden vierailujen jälkeen, ja jo etukäteen menee monta päivää vähän kuin pilalle, kun mietin että "kohta on se päivä kun kaveri tulee ja sitten väsyn"

First world problem, tiedän, älkää ottako liian vakavasti :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Vierailija
2/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikea introvertti. Minulla ei ole kavereita. Kaikki trendipellet luulevat olevansa introvertteja nykyisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen itse kylään.

Vierailija
4/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oikea introvertti. Minulla ei ole kavereita. Kaikki trendipellet luulevat olevansa introvertteja nykyisin...

No ei se oikea introverttiyskään tarkoita mitään ihmisvihaa tai erakkoutta, introvertillä voi hyvin olla kavereita ja muita ihmissuhteita.

Vierailija
5/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ainoa ihan tosi hyvä, rakas ja läheinen ystäväni, niin ei oikeasti ole yhtään mitään väliä kumminpäin kyläillään. Mutta jos kyseessä olisi joku vähänkin vähemmän läheinen tuttava/kaveri, niin ehdottomasti mieluummin olen itse se kyläilijä. Mulle on ihan äärettömän vaikeaa olla se "emäntä." Se ahdistus ja jännitys ja hermoilu mitä kaikki siihen liittyvä aiheuttaa sekä etukäteen että etenkin siinä vierailutilanteessa, ovat ihan hirveitä. :D

Vierailija
6/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se oikea introverttiyskään tarkoita mitään ihmisvihaa tai erakkoutta, introvertillä voi hyvin olla kavereita ja muita ihmissuhteita.

Ei ole. Mutta koska nuoret naiset päättivät ryhtyä introverteiksi, vaikka eivät oikeasti ole, niin minkäs sille voi. Moni nainen väittää esim. olevansa yksinäinen, vaikka heillä on kavereita ja Tinderistä saa heti juttuseuraa.

Vierailija
7/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta nykyään enää kyläilyä ollenkaan juuri noiden sinun mainitsemiesi syiden vuoksi. Jotenkin kaipaan olla mahdollisimman vapaa koko ajan, pystyä itse päättämään ajastani. Ahdistun vierailuista, varsinkin omassa kodissani ja stressaan jo etukäteen sitä niin paljon, että olen ymmärtänyt lopettaa koko touhun.

Jossakin kahvilassa/ravintolassa tapaaminen mieluummin on tosi hyvä juttu.

Vierailija
8/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mutta koska nuoret naiset päättivät ryhtyä introverteiksi, vaikka eivät oikeasti ole, niin minkäs sille voi. Moni nainen väittää esim. olevansa yksinäinen, vaikka heillä on kavereita ja Tinderistä saa heti juttuseuraa.

Sinä olet vain ihmissuhdetaidoton etkä pelkkä introvertti.

Vierailija
9/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kyllä tämän, että introverttiys on jotenkin trendikästä nykyään.. Itse esim. pyörittelin silmiäni (mielessäni) kun kaksi ääriekstroverttinä pitämääni kaveria ilmoitti olevansa introvertteja.

Mutta joo, kyllä introvertillakin voi olla ystäviä. En vaan jaksa nähdä heitä kovin usein, ja väsyn heidänkin seurassaan, vaikka pidän heistä.

Ap

Vierailija
10/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän luo niin ei tarvi itse siivota. Mutta muuten ihan sama.

Vierailija
11/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina vain kysellään introverteiltä tai ekstroverteiltä? Miksi te ette koskaan kysy meiltä perverteiltä mitään?

Vierailija
12/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vieraampi ihminen niin ehdottomasti menen mieluummin itse kyläilemään.

Mutta jos läheinen ihminen niin mieluummin kutsun kylään. Tämä siksi että minulle on raskasta myös kulkea julkisilla ja muutenkin olen rennompi kotonani, jos vaan siis toinen on tarpeeksi tuttu.

Vierailija
13/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää, että kukaan tulee mun kotiin. Toisaalta olen kodistani ylpeä, se on tosi nätti ja siisti ja kiva. Mutta vieraat aina sotkevat ja tekevät kaikkea sellaista, mikä saa epämukavuusalueelle (kurkistelevat kaappeihin, makoilevat sängyllä, käpälöivät kaikki tavarat läpi ja siirtelevät niitä). Pahinta on, kun joku kaveri tuo muksunsa mukanaan, kämppä on kuin pyörremyrskyn jäljiltä sen jälkeen.

Ei siis vain pysty mitenkään rentoutumaan ja hirveä siivo jälkeenpäin. Mielellään menen toiselle kylään, olen oma varautunut vammainen itseni eli mahdollisimman huomaamaton, ja syönkin vain sitä minkä itse tuon tullessani.

Ja ihan mieluiten hoidan sosiaaliset kontaktit pelkästään whatsappilla. Molemmat pysyy siis omassa kodissa.

Vierailija
14/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on niin sotkuinen etten kutsu tänne ketään.

Vierailija
15/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on tavata jossain ravintolassa tai kahvilassa syömisen merkeissä. Syönnin jälkeen voi sitten istua juttelemassa sen verran kuin jaksaa. Syödessä aika menee huomaamatta ahdistumatta.

Vierailija
16/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivointa ehkä on käydä yhdessä syömässä tai kahvilla. Mieluummin menen muiden luo kylään kuin kutsun muita kyläilemään, koska inhoan emännöintiä. Koen myös vähän kotihäpeää, kun ystävillä on uudehkot omakotitalot tai rivarikämpät sisustettuna nätisti ja mulla vanha kaksio hissittömässä kerrostalossa sisustettuna miten sattuu sukulaisten vanhoilla kalusteilla. Pidän kyllä paikat siistinä mutta kaikki näyttää vähän nuhruiselta muiden koteihin verrattuna. :(

Vierailija
17/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näistä kumpikaan. Mieluummin tapaan jossain muualla kuin kenenkään kotona, esim kahvilassa. Kakkosvaihtoehtona toi, että menen ystävän luo kylään. Omaan kotiini en halua vieraita.

Vierailija
18/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten jossain muualla kuin kenenkään kotona.

Vierailija
19/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ihmisen pitämään omaa, tarkistamatonta luuloaan varmana tietona? Introverttipitoisissa ketjuissakin a-i-n-a näitä, jotka "tietävät" kaiken introverttiudesta- päin prsettä.  Toki muissakin ketjuissa sama ilmiö yleinen. 

Vierailija
20/20 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmät ystävät ovat niin läheisiä ettei heitä varten tarvitse erikseen siivota, järjestää tarjoiluja tai stressata. Minusta on vain kivaa kun tulevat. Saatetaan esim tilata yhdessä pitsaa ja löhötä sohvalla. Yksi ystäväni on sellainen että viipyy tuntikausia tai saattaa jäädä yöksikin, mutta voidaan tehdä eri huoneissa omia juttuja vierailun aikana :D. Kivempaa minulle kun saa olla omassa tutussa ympäristössä. Ja minulla on kontrolli siihen ketä tilaan tulee; ei ole esim ystävän miestä maisemissa.

Sitten taas jos kylään tulee sukulaisia tai etäisempiä kavereita niin se on kuormittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi