Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin HSL otti käyttöön siviilipukuiset lipuntarkastajat jotka partioivat keväällä etenkin linjoilla 7,9,13, 500 ja 510

Vierailija
06.03.2025 |

Eipä arvaa suomalaisnarkkarit enää missä tarkastajat hyppää kyytiin.

PS. Siellä lipuntarkastaja, missä vartija

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneemmissä kaupungeissa, kuten Singaporessa tai Tukholmassa ei tarvita lipuntarkastajia kun portit estää pummilla matkustamisen.  Suomessa on tässäkin asiassa sosialistinen meininki.

Helsinki on auttamattoman jäljessä jopa kehittyvien maiden kaupunkeja, kuten Bangkokia tai Kuala Lumpuria. Singapore on valovuoden edellä.  

Vierailija
22/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneemmissä kaupungeissa, kuten Singaporessa tai Tukholmassa ei tarvita lipuntarkastajia kun portit estää pummilla matkustamisen.  Suomessa on tässäkin asiassa sosialistinen meininki.

Eivät estä liputta matkustamista, sen kuin loikkii portin yli. Jokaisella asemalla on myös työntekijöitä (lipunmyynti, portinavaus vaunujen yms. kanssa kulkeville) joten ei tule yhtään sen halvemmaksi kuin lipuntarkastajat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menojaan Häslä tällaisella vain kasvattaa, ei tulojaan. Ei työttömillä ole varaa 70e kuukausilippuun. Se on viikon ruuat.

Vierailija
24/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en mä mitään lippujani tuntemattomille taviksille alkaisi näytyämään. Virkapuku pitää olla.

Vierailija
25/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä, että HSL koko ajan toitottaa, että pummilla matkustaminen vie heiltä 40 miljoonaa euroa vuodessa. Itse olen jäänyt työttömäksi ja ei kerta kaikkiaan ole rahaa lippuun. Töissä käydessä maksoin vuosia kausilipun, nyt ei ole enää varaa niin olen kulkenut ilman lippua. Ja ei mene rahaa myöskään tupakkaan tai kaljaan, niin ei tarvitse sitä kertoa minulle erikseen.

Jos ilman lippua kulkemisesta tulee liian riskialtista niin en kulje sitten ollenkaan. Eli minulta (ja varmaan monelta muultakaan) ei HSL saa yhtään enempää rahaa jatkossakaan. Jos saan työpaikan niin silloin toki ostan lipun joka tapauksessa.

Mutta todellisuudessa HSL ei liputtomuuden takia menetä 40 miljoonaa euroa vuodessa vaan ehkä 4 miljoonaa jos sitäkään.

Vierailija
26/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua pientä ihmistä nyt sorretaan kun lippu pitää ostaa ja sitten vielä tarkastetaan. Jaxuhaleja

Vierailija
27/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä työtön sai Helsingissä alennusta kuukauslipusta, kun esitti dokumentit. Nykyään vain 2500e kuussa saavat eläkeläiset saavat alennusta. 2500e on keskieläke pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
28/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en mä mitään lippujani tuntemattomille taviksille alkaisi näytyämään. Virkapuku pitää olla.

Totta. Ei ihmisiin voi enää luottaa. En todellakaan näytä kännykkääni kenellekään. Voi vaikka varastaa sen.

Vierailija
29/29 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä työtön sai Helsingissä alennusta kuukauslipusta, kun esitti dokumentit. Nykyään vain 2500e kuussa saavat eläkeläiset saavat alennusta. 2500e on keskieläke pääkaupunkiseudulla.

Ei 2500€/kk eläkkeellä saa alennusta. Eläkeläis alennuksen saa vain pienellä eläkkeellä olevat. -50% alennuksen saa vain takuu eläkkeellä oleva. Takuu eläke on 950€/kk. -25% alennuksen saa, jos on riittävän pieni eläke saadakseen kansaneläkettä, mutta ei takuu eläkettä.

Tiesithän että tuo keskieläke 2500€/kk ei tarkoita minimi eläkettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä