Vakituinen työ tarjottu
Olen vuoden työskennellyt nykyisessä työssäni määräaikaisena. Tehnyt kovasti töitä ja ilmeisesti pärjännyt ihan hyvin koska nyt on sitten tarjottu vakituista työtä. Itse olen kuitenkin kokenut etten ole pärjännyt työssäni kovin hyvin ja suorittaminen on ollut hyvin heikkoa. Olen ollut viimeaikoina hyvin väsynyt ja vähän kyllästynyt työhöni. En ole ikinä oikein osannut juurtua mihinkään työpaikkaan ja kaipaan vaihtelua ja muutosta. Teen mielelläni paljon töitä mutta olen hirveän itsekriittinen ja epävarma. Pomo toivoi että hakisin tätä työtä. Nyt olen alkanut epäillä että jaksanko. Toki voin ottaa paikan vastaan ja irtisanoutua myöhemmin jos keksin jotain muuta tai saan toisen paikan. Vakituiset paikat ovat harvassa tiedän sen mutta tulevassa kehityskeskustelussa tullaan kysymään miten voi kehittyä työssäni. Minulla ei ole vastausta.. Tai missä haluat olla viiden vuoden päästä.. en ainakaan täällä.. Hankalaa.. pakko avautua
Kommentit (8)
Ehdottomasti otat vastaan, vakituinen työsuhde on nykyään erittäin hankalasti saatavilla. Sun kannattaa pyytää työterveyshuollon kautta terapia, sun itsetunto on vaan todella heikko kun et arvosta omaa työstäsi ja sellainen johtuu yleensä lapsuudesta, jossa on vaadittu liikaa suorituksia, eikä ole saanut arvostusta osakseen.
Helpompi sun on lähteä siitä vakituisesta työpaikasta, jos et jaksakaan verrattuna määräaikaiseen (ilman irtisanomisehtoa). Korkeintaan kuukauden irtisanomisaika on työntekijän itse irtisanoessa, työsuhteen alussa vain 2 viikkoa.
Et jaksa, jos asetat itsellesi kovat paineet suoriutua täydellisesti. Luovu itsekriittisyydestä, tsemppaa ystävällisesti itseäsi kuin tsemppaisit työkaveria ja anna ylemmän tahon kantaa paineet. Siitä niille maksetaan.
Jos työ kohtalaisen siedettävä niin ei ku vaan nimeä paperiin. Ja tosiaan tuosta vakkarista pääsee helpommin eroonki ku määräaikaisesta.
Selkeästi tarjolla ns. paskaduunia. Älä ota vastaan. Ota mieluummin vaihdossa 160h + työmatkat vapaata kuukaudessa. Tekee sinut paljon onnellisemmaksi.
Mä jäin ainakin määrikselle ja hylkäsin vakkarisopparin koska mun alalla on paremmin etua olla määris. Eli riippuu alasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä jäin ainakin määrikselle ja hylkäsin vakkarisopparin koska mun alalla on paremmin etua olla määris. Eli riippuu alasta.
Mitä etua muka on määräaikaisuudesta?
Ota se vastaan ja etsi samalla parempaa työpaikkaa. Ei sun tarvitse luvata, että olet viiden vuoden päästä edelleen siellä. Eihän työnantajakaan pysty lupaamaan, että työpaikkasi on viiden vuoden päästä olemassa, joten et ole mitään velkaa.