Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tatuoinnit ja imusolmukesyöpä, nuoren naisen tarina

Vierailija
06.03.2025 |

Kunpa tatuointien ja imusolmukesyövän yhteydestä tiedotettaisiin enemmän. Jutun nuorella naisella on tatuointeja kasvoissaan ja kaulan imusolmukesyöpä. 

https://www.iltalehti.fi/syopa/a/9d0395c3-04ce-4bf7-a73d-bdd20a9f945e

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D vit un idiootti

Vierailija
22/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ihmettele. Eräs mun tuttava sai punaisesta tatuointiväristä niin hirveän pahan allergisen reaktion, että koko käsivarren iho näytti lähtevän kuplimalla irti. 😖

Allerginen ihottuma ei ole yhtä kuin imusolmukesyöpä.

Missä kohtaa näit mun väittävän niin? No sitähän minäkin, eli en missään:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä että ihmiset sotkevat nahkaansa ja vieläpä terveyden kustannuksella. Tatuoitu nainen on ruma. Tatuointien poistattaminen onkin kasvanut räjähdysmäisesti

Eniten mua ihmetyttävät tatuoinnit, jotka sijaitsevat imusolmukkeiden välittömässä läheisyydessä. Eli korvien takana, ohimoilla, kaulalla, jne. 

Imusolmukkeita on ympäri kehoa, joten tatuoinnit on aina imusolmukkeiden läheisyydessä.

Vierailija
24/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoidut alapeukuttavat. Tutkimuksia löytyy netistä pilvin pimein. Toivottavasti jutun nainen selviää ja joku vinkkaa hänelle tatuointien vaarallisuudesta. 

Kirjoitapa linkki noihin tutkimuksiin!

Tiesitkö, että jäätelön syönti lisää hukkumistapauksia etenkin kesällä?

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2589537024002281

Toi on vaan joku tekoäly jutska.

Höpö höpö ole. Mutta kyllä minuakin sarjakuvanahkana vtuttaisi. Hankkia nyt tahallaan syöpä!

Vierailija
25/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä että ihmiset sotkevat nahkaansa ja vieläpä terveyden kustannuksella. Tatuoitu nainen on ruma. Tatuointien poistattaminen onkin kasvanut räjähdysmäisesti

Tatuoin ihooni jos tykkään. Siihen teillä hmmtin narisijoilla ei oo sanan sijaa. 

Vierailija
26/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ihmettele. Eräs mun tuttava sai punaisesta tatuointiväristä niin hirveän pahan allergisen reaktion, että koko käsivarren iho näytti lähtevän kuplimalla irti. 😖

Aiheena on onko tatuoitu henkilö saanut nimen omaan tatuoinneista johtuvan imusolmukesyövän, ei allerginen reaktio.

Vierailija
27/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua ihmetyttävät tatuoinnit, jotka sijaitsevat imusolmukkeiden välittömässä läheisyydessä. Eli korvien takana, ohimoilla, kaulalla, jne. 

Ja aivot ihan siinä vieressä, jos sillä nyt on mitään väliä. 

Vierailija
28/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheena on onko tatuoitu henkilö saanut nimen omaan tatuoinneista johtuvan imusolmukesyövän, ei allerginen reaktio.

Oletko koskaan kuullut, miten aihe lähtee rönsyilemään. Jos tutkit tarkkaan jokaisen ketjuun tulleen viestin, saatat ehkä huomata, että siellä on myös muita, jotka eivät läpäisisi tarkkaa seulaasi. Kerroin tuosta mun tutun tapauksesta lähinnä siksi, että mun viestin perusteella joku onneton voi välttää saman kohtalon. 

Vierailija
29/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voishan noi kielletty, jos ne jotain aiheuttaisi. Järki käteen nyt immeiset. 

Vierailija
30/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nönnönnööö, en usko. 

Vierailija
31/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki joilla ei oo tatuointeja voitais ampua

Vierailija
32/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin aikanaan persaukisena kävelewn pitkäänniemeen tampereelta läheistä tapaamaan joka oli sielä potilaana, koko matkan varrella oli jokun hullun tussilla rustaamia elämän "viisauksia", yksi joka jäi mieleen oli erityisen isolla kirjoitettu "tatuoinnit aiheuttaa syöpää" teksti.

Mietitytti jo silloin että ihan tottahan se varmaan on, kaikki soluvahinko potentiaalisesti voi aiheuttaa syöpää.

Vierailija
33/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nyt revit tuon tiedon, että johtui tatuoinneista?

Omasta päästä. Korvien välistä, folion alta.

Vierailija
34/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voishan noi kielletty, jos ne jotain aiheuttaisi. Järki käteen nyt immeiset. 

En nyt ihan luottaisi tuohonkaan, kun aika monen asian tiedetään aiheuttavan "jotain", eikä silti ole kielletty. Esim nyt vaikka tupakka, alkoholi, sokeri, transrasvat nyt alkuun mainitakseni.

Vierailija
35/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tatuoitu mies?

Vierailija
36/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus, tatuoiduista miehistä tykkään kuitenkin.

Vierailija
37/75 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoidut alapeukuttavat. Tutkimuksia löytyy netistä pilvin pimein. Toivottavasti jutun nainen selviää ja joku vinkkaa hänelle tatuointien vaarallisuudesta. 

Kirjoitapa linkki noihin tutkimuksiin!

Tiesitkö, että jäätelön syönti lisää hukkumistapauksia etenkin kesällä?

Toi on vaan joku tekoäly jutska.

Höpö höpö ole. Mutta kyllä minuakin sarjakuvanahkana vtuttaisi. Hankkia nyt tahallaan syöpä!

Mistä sitten ei tule syöpää? Todellisuudessa mikä tahansa meidän ympäristössä sairastuttaa ja meissä kaikissa on syöpäsoluja ja joillakin ne aktivoituu syystä tai toisesta.

Vierailija
38/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että tatuoiduille terveys ei ole kovin tärkeää ja eihän se olekaan, ennenkuin sen menettää.

Jutun nainen söi terveellisesti ja urheili. Vesitti kaiken tatuoinneillaan, niinkuin niin moni, joita kuntosaleilla näkee.

Vierailija
39/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki joilla ei oo tatuointeja voitais ampua

Ai niinkö kateellinen olet kaunisihoisille?

Vierailija
40/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on myös blondattu tukka. Myötävaikuttaa yhtä todennäköisesti.