Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira ostoskärryissä ruokakaupassa

Vierailija
05.03.2025 |

Näin kun naisella oli isokokoinen koira ostoskärryissä, onko tämäkin jo sallittua kaupoissa? Jäi vaivaamaan tuo kärryjen hygieniapuoli jos siellä on kostaturkkinen koira istunut. Mitä mieltä?

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ostoksia voi ostaa kaupasta noudettavaksi, kun sellainen palvelukin on?

Kyllä voi. Aika ajoin. Kalatiskillä asioin mieluummin itse. 

Tällä viikolla kävimme koiran kanssa pienessä lähikaupassa, josta ostin sitruunan ja persiljaa risottoon ja maksamakkaraa koiralle. Aloite tuli koiralta. Olisin muuten käynyt Alepassa lenkin jälkeen, kun tuo pikku-K on kalliimpi ja molemmat vieressä. 

Vierailija
122/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koiria jätetä enää kaupan ulkopuolelle?

Ei uskalla jättää, itse olin paikalla, kun näin naisen yrittävän koiravarkautta. Onneksi me näkijät kävimme joukolla estämään ryöstön.

Minun koirani päästi joku setämies irti kaupan edessä. Näin tilanteen ikkunasta. Koira istui paikallaan edelleen, mutta kyllä taas mietti että jestas mitä ihmisiä. Kysyin mitä touhusi, niin siihen ei hänen mielestään saanut koiraa jättää. Monesti joku myös meni itse tai päästi lapsensa koiraa silittämään. Kuultu on myös siitä, että koiraa on kiusattu.

Eli ei koiraa enää yksin mihinkään, hetkeksikään. Ei edes autoon tai sellaiseen kaupan koirahäkkiin niin, että joku voi työntää sinne kätensä. Koska ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kouluttaa koira niin, että se pärjää kotona edes sen kauppareissun ajan. Vaivaa se toki vaatii!

Ei se siitä ole kiinni. Töistä ensin suoraan kotiin, koska koira täytyy viedä pissalle. Sitten koira kotiin ja uudestaan  ulos kauppareissulle...

TAI hoidat kaksi asiaa samalla reissulla? Aikaa säästyy aika paljon.

Eikö se koira voi odottaa autossa? Ja entisenä koiranomistajana onnistui ihan hyvin koiran pikapissatus töiden jälkeen ja illalla sitten rauhallinen ja kiireetön ulkona käynti.

Missä ihmeen autossa? Ei ihme, että suomalaiset ovat rapakunnossa.

Vierailija
124/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaturkkinen???

Vierailija
125/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kun naisella oli räkänenäinen tenava ulkokengillä ostoskärryissä. Jäi ihan hitosti vaivaamaan tuo hygienapuoli. Mutta ai niin hei...paskainen muksuhan on pelkästään niin mussukka.

Vierailija
126/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu nuo koirakärryt.

Entä jos siellä oleva koira purisi muita asiakkaita?

Koira lopetetaan ja omistaja maksaa sakot pahoinpitelystä ja kaupan päälle vahingonkorvaukset. Jätän meidän koirat kotiin, hittoako noita joka paikkaan raahaamaan.

Vierailija
127/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on koiran persepaskaa täynnä ritilät.

On niissä tavallisissakin kärryissä koiranpaskaa. Moni antaa lastensa seistä kärryissä, joten kengissä on voinut kantautua kärrien pohjiin ties mitä ryönää.

Monet mummot laittavat pyörillä kulkevan vetokassinsa tavallisiin ostoskärryihin. Minusta sekin on äärimmäisen epähygienistä kerätä sinne ruokaostokset.

Olen mummo ja käytän vetokassia, mutta kärryissä on niitä varten koukku.

Vierailija
128/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hihnaan kaupan ulkopuolelle niin eivät pilaa normi-ihmisten kaupassakäyntiä. Koirakärryissä osaa koira käyttäytyä. Lapsi ei kaupassa. 

Vierailija
129/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskalla jättää, itse olin paikalla, kun näin naisen yrittävän koiravarkautta. Onneksi me näkijät kävimme joukolla estämään ryöstön.

Ryöstö 😂

Vierailija
130/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mennyttä aikaa, kun koiria ei varastettu heti, kun silmä välttää. Koira saa samalla pissatuslenkin, kun viedään kauppaan mukaan. Muuten omistaja jopa joutuisi kävelylle koiran kanssa, jossei hyödynnä kauppareissua.

Vierailija
131/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on koiran persepaskaa täynnä ritilät.

On niissä tavallisissakin kärryissä koiranpaskaa. Moni antaa lastensa seistä kärryissä, joten kengissä on voinut kantautua kärrien pohjiin ties mitä ryönää.

Monet mummot laittavat pyörillä kulkevan vetokassinsa tavallisiin ostoskärryihin. Minusta sekin on äärimmäisen epähygienistä kerätä sinne ruokaostokset.

Olen mummo ja käytän vetokassia, mutta kärryissä on niitä varten koukku.

Saatan itsekin heittää kauppakassini kärryn pohjalle, vaikka se olisi jossain kohtaa aiemmin käynyt myös maassa. En ole koskaan ajatellut ostoskärryjen olevan järin puhtaita. Yllätys onkin, että joku ilmeisesti on. Minua ei siis haittaisi, vaikka ihan samassa kärryssä olisi aiemmin ollut jonkun koira, mikä nyt ei tietenkään ole sallittua.

Vierailija
132/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kouluttaa koira niin, että se pärjää kotona edes sen kauppareissun ajan. Vaivaa se toki vaatii!

Ei se siitä ole kiinni. Töistä ensin suoraan kotiin, koska koira täytyy viedä pissalle. Sitten koira kotiin ja uudestaan  ulos kauppareissulle...

Eikö se koira voi odottaa autossa? Ja entisenä koiranomistajana onnistui ihan hyvin koiran pikapissatus töiden jälkeen ja illalla sitten rauhallinen ja kiireetön ulkona käynti.

Meillä on neljä autoa, mutta coopperissa menee edelleen 3200m. Kaupassa käydään autolla ja koirat jää kotiin tai autoon. 

Vierailija
133/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahasti allergiset?  Se hilsehän jää leijumaan hyllyjen väliin. Tomaatit koirankarvoissa? 

Valtaosa kaupoista on koiravapaita, menkööt allergiset niihin. 

Meidän lähi k-kaupassa on koirakärryt. Kauppiasta ei varmaan haittaa, että kannan perheen rahat Prismaan. Ei ne ihan pikkusummia perheellä ole. 

Vierailija
134/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset hihnaan kaupan ulkopuolelle niin eivät pilaa normi-ihmisten kaupassakäyntiä. Koirakärryissä osaa koira käyttäytyä. Lapsi ei kaupassa. 

Itseäni e häiritse toisten lasten kiljaisut kaupoissa. Jokainen vanhempi varmaan itse saa päättää haluaako tehdä ostokset ilman lapsiaan vai ei, jos on mahdollisuus päättää. 

Vierailija
135/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahasti allergiset?  Se hilsehän jää leijumaan hyllyjen väliin. Tomaatit koirankarvoissa? 

Valtaosa kaupoista on koiravapaita, menkööt allergiset niihin. 

Meidän lähi k-kaupassa on koirakärryt. Kauppiasta ei varmaan haittaa, että kannan perheen rahat Prismaan. Ei ne ihan pikkusummia perheellä ole. 

Olet ihan varmasti tuo cooper-vastaaja. Jotkut vain ovat syntyneet voittamaan. 

Vierailija
136/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neljä autoa, mutta coopperissa menee

Niin, ihmisille on tyypillistä aina nähdä asiat mustavalkoisena. Jos tee noin, niin sitten on niin. 

Vierailija
137/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et mennyt siltä naiselta tai kauppiaalta kysymään, vaan kirjoittelet tänne? Järki hoi!!!

Vierailija
138/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ottaa koiran kauppaan? Eihän koira siitä nauti. Kierrän tällaiset kaukaa, samoin kuin kahvilat joihin voi tuoda koiria. Koiran paikka on lenkkipolulla, ei hälyssä.

Jotkut koirat kyllä näyttää töröttävän tosi mielissään niissä kärryissä, näkevät ihmisiä ja saavat ihailua normaaleilta ihmisiltä jotka pitää eläimistä. 

Pidän eläimistä - ja puhtaudesta. Siksi eläimet eivät kuulu kauppaan sisälle. Voi niitä koiria normaalit ihmiset ihailla siinä pihallakin, ei tartte sisälle tuoda ihailtavaksi. 

Kyllä siellä kaupassa liikkuu monenlaista törkytassua aivan ihmislajinkin joukossa. Nuo koirat kärryssä pysyvät siinä kärryssään, eivätkä haahuile ympäri kauppaa käpälöimässä tavaroita. Olen jopa

Joo, ja kuka hullu ostaa irtokarkkeja, ainakaan niistä matalammalla olevista laareista? 

Vierailija
139/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivonut koirakärryjä meidän lähikauppaankin. Olisi näppärä ulkoiluttaa koira ja käydä kaupassa samalla. Ulos en uskalla jättää, kun kaikkea epämääräistä porukkaa siinä pyörii (ja koira saattaisi myös näykätä jos esim joku lapsi menisi vauhdilla silittämään). Toki koiran voi jättää kotiinkin, mutta melkeinpä sitä sitten tulee lähdettyä autolla isompaan kauppaan kuin käveltyä sinne 1,5km päähän lähikaupalle koiralenkin lisäksi. 

Vierailija
140/195 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän läheisissä k-kaupoissa koiran saa ottaa mukaan, jos sen pitää sylissä. Rajaa siis kauppaan tulevat koirat aika pieniin koiriin. Koirakärryä meillä päin ei ole. 

Olimme kerran kesällä käymässä Keskisen kaupassa Tuurissa. Oli kuuma kesäpäivä, ei voinut koiraa jättää autoon, eikä kotiinkaan voinut jättää, kun olimme monen päivän reissulla. Meillä on pieni koira, jolla on sellainen vetokärry, vähän kuin  mummeleiden ostosvetokassi. Kysyin heti myyjiltä saammeko tulla koiran kanssa, kun koira on omassa kopassaan ja kärryissä, ei juoksentele vapaana. Annettiin lupa, kukaan ei tullut paheksumaan. Lapset kyselivät saako silittää, kun koiran pää näkyi luukusta. Normaalisti en ota koiraa kauppareissuille. Olen opettanut oleman tuntejakin yksin kotona. Núkkuu, eikä tee pahojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme