Onko lukeminen harrastus?
Entä vaatteiden ompelu kotona itselle? Laulaminen?
Kommentit (52)
On se harrastus fyysiset ja digi e kirjat.
Minä harrastan Netflix-sarjoja. Lasken senkin ilman muuta harrastukseksi, koska teen sitä niin paljon ja se on minulle rakas asia.
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa on, miksi ei olisi?
Harrastus on säännöllistä toimintaa, jota tehdään omaksi ilokseen, eli se ei ole työtä.
Työstä maksetaan palkkaa. On olemassa kutsumusammatteja, väärän ammatinvalinnan tehneitä, merkityksellistä työtä tekeviä, on aloittelijoita ja kokeneita konkareita, on työttömiä, vapaaehtoistyötä tekeviä/talkootyötä tekeviä.
Niin kuvottavaa ja sairasta tekstiä
Ylimielistä lässytystä ei kukaan jaksa kuunnella.
Joo-o... Olen kirjaston täti... Lukekaa...
En laske harrastuksesi passiivisia asioita kuten elokuvien katselu, musiikin kuuntelu tai lukeminen. Sen sijaan videoiden teko, musiikin teko tai instrumentin soittaminen ja kirjoittaminen ovat harrastuksia.
Ei ole. Minulle lukeminen on ammatti. Olen kirjallisuustyöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o... Olen kirjaston täti... Lukekaa...
Eihän lukeminen ole kirjaston tädillekään harrastus vaan työtä. Ja kuka saatana kutsuu itseään kirjaston tädiksi? Etkö kunnioita omaa koulutustasi ja ammattiasi?
Vierailija kirjoitti:
Entä kokkaaminen itselle ja lapselle?
Minun kohdallani tuo ei ole harrastus vaan välttämättömyys, koska menen sieltä mistä aita on matalin. Jos joku taas kokkaa todella ilokseen ja panostaa siihen kehittämällä ja toteuttamalla itseään, niin hänelle se voi olla harrastus.
AP:n mainitsemat ovat mielestäniharrastuksia. Harrastuksen ei tarvitse olla ohjattu vaan jotain säännöllistä, omasta halust tehtävää toimintaa.
Harrastan lukemista. t.Kirjaston täti
Elämä on kuin pelikortit et tiedä mitä seuraavaksi saat.
Joku sitten taas lukee paljon enemmän, ajattelee lukemista enemmän ja harrastaa muutenkin kokonaisvaltaisemmin lukemista. Tottakai se silloin on harrastus. Samoin esim. sarjat ja elokuvat voivat olla jollekin harrastus.