Koepalatuloksen piinaava odottaminen
Olin viikko sitten päiväkirurgisessa toimenpiteessä, jossa otettiin koepala oudosta patista. Koepalan tuloksia pitää odotella pari viikkoa, olen käynyt päivittäin Oma kannassa katsomassa, mutta ilmeisesti eivät vahingossakaan tule sinne, ennenkuin lääkäri on ne ilmoittanut. Voiko tuloksia kysellä jostain, näkyykö sairaalan tiedoissa enemmän kuin oma kannassa? En pysty ajattelemaan mitään muuta, kuin sitä tulosta ja pelätä pahinta.
Kommentit (4)
Sovin lääkärin kanssa että soittaa tuloksista, soittoaika on vasta ensi viikolla. Tuntuu piinaavalta odottaa, mietin jos soitan itse ja kyselen, mutta tuskinpa niitä puhelimitse antavat.. Miten koepalan tutkiminen kestää niin kauan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Sovin lääkärin kanssa että soittaa tuloksista, soittoaika on vasta ensi viikolla. Tuntuu piinaavalta odottaa, mietin jos soitan itse ja kyselen, mutta tuskinpa niitä puhelimitse antavat.. Miten koepalan tutkiminen kestää niin kauan?
ap
Onnea matkaan! Tiedän kyllä, että odottavan aika on pitkä. Voi olla jonoa ja ruuhkaa...
Ei tuloksia yleensä koskaan vapauteta potilaalle nähtäväksi ennen kun lääkäri on ne potilaalle kertonut. Hyvä, että soittoaika on olemassa.
Jos tuloksena on aggressiivinen syöpä, hakeudu yksityiselle hoitoihin, maksoi mitä maksoi. Julkiselle et pääse riittävän nopeasti hoitoihin nykyään.
Tästähän oli juttua että ihmiset ovat omakannasta lukeneet vakavista sairauksista ja lääkäri soittanut parin viikon päästä.