Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan jaksa miehiä

Vierailija
05.03.2025 |

Olen lähemmäs 50-vuotias nainen jo. Ihan mukiinmenevä, en mikään erityinen kaunotar kuitenkaan. 

Kävin tänään lääkärissä, joka oli n. 10-15 vuotta itseäni vanhempi setä. Jouduin mm. kekkuloimaan  rintsikoissa hänen edessään. Onneksi olin laittanut peittävät sporttiliivit (mulla on todella isot rinnat).

Konsultaatio m'en ihan hyvin, mutta ärsytti lopuksi, kun hän siinä edessäni soitti jollekin kollegalleen, ja sanoi ihan ohimennen, että kyseessä oli "viehättävä" potilas, siis minusta puhuessaan. 

MIKSI? Koko mun elämä on ollut tuollaista. AINA kun olen ollut tekemisissä miesten kanssa, se asetelma on tuollainen. Minä haluaisin olla ihan vaan rauhassa ihminen enkä mikään viehättävä olento. Nykyään tuo on jäänyt kyllä vähemmälle, mutta näköjään edelleen pitää varoa tuollaisia setämiehiä.

Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoitti, että olet sisäisesti viehättävä?

Vierailija
22/26 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen puhelimessa ollut kaveri oli hompoitsu ja vahvisti sen tiedon suoraan kaverilleen. Ei kannata lähestyä häntä enää  peppuhommissa. Koko tarinaa emme tiedä.

Jatkakaamme elämää.

m48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko ahnaasti myös pyllyyn

Vierailija
24/26 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhanaikaista kohteliaisuutta. Et vain osannut ottaa sitä sellaisena, vaan itse seksualisoit sen.

Kyllä, näin on. En todellakaan usko, että lääkäri ajatteli asiaa sen kummemmin. Hänkään ei vaan miehenä ymmärrä, että jos on TOISTUVASTI kokenut seksuaalista häirintää vuosien ajan, kaikenlaisille ystävällisiksikin tarkoitetuille kommenteille saattaa tulla pahasti allergiseksi.

Ap

Tiedostat siis ongelmam olevan omassa päässäsi.

Ongelma ei ole oman pääni kehittämä, vaan miesten käytöksen muokkaama. Missään tapauksessa tuo kommentti ei ollut asiallinen lääkäriltä tutkimuksen jälkeen.

Ap

Sinun päässäsi ne ajatukset ovat. Aina voi syyttää muita milloin mistäkin mutta sinun pääsi ne ajatukset tekevät. Todennäköisesti oikein syötät niitä ajatuksia itsellesi, kuten tässäkin tapauksessa. Vääristynyt minäkuva ja miesviha.

Vierailija
25/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kyllä, ON, samankaltainen kokemus!

Kun olin nuorimies ja yötä sairaalassa, aamukierroksella ollut naislääkäri katseli minua, sanoi "kaunis poika" ja sitten alkoi höpöttämään juttujaan minulle ja hoitajille.

Lähinnä se huvitti minua välittömyydellään, mutta ei siitä mitenkään paha mieli tullut.

Tämä on oikeasti aivan tosi juttu. Ymmärrän, että yhden kerran saman kokenut mies ei kykene näkemään asiassa mitään ikävää, mutta kun koko nuoruutensa ja nuoren aikuisuutensa on joutunut olemaan miesten kanssa varpaillaan, tuo ei vaan ole kivaa, sanoittepa sisäisestä kauneudestani mitä hyvänsä. Olen nuoruudessa kuullut kommentteja ihan päivittäin kaikenlaisissa mahdollisissa tilanteissa. 

Olen ihan samaa mieltä siitä, että lääkärin ei todellakaan kuuluisi sanoa mitään tuollaista, samoin siitä että 5-kymppisten juna meni jo.

Siitä omasta kokemuksestani on aikaa jo 20 vuotta. Kuulostaa muinaishistorialta, mutta ei se maailma kuitenkaan niin erilainen ollut. Kyllä minä silloinkin ymmärsin, ettei ole etiketin mukaista lääkärin kommentoida potilaan ulkonäköä, edes positiivisesti.

Siksi se huvitti minua. Yleensäkin kaikki normeista poikkeava käytös lähinnä huvittaa minua, jos se ei ole mitenkään erityisen uhkaavaa. Siksi tuo kokemus ei omalla kohdallani ollut ikävä.

Siinä erehdyt, kun ajattelet, etten voi ymmärtää ulkonäön arvostelun kohteena olemista naisena. (Tietenkin rajatusti, koska olen mies eikä minulla ole omaa kokemusta)

Onhan se ikävää joutua arvostelun kohteeksi, koska silloin arvostelija ilmoittaa, että hänellä on valta ja oikeus olla asiassa tuomarina.

Toisaalta nainen joutuu aina olemaan vähän varpaillaan miesten aikeiden suhteen. Ei ole kivaa, jos mies avoimesti kuolaa naisen ulkonäköä, ties mitä muuta hänellä on silloin mielessään.

Vierailija
26/26 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sellaiset ihmiset jotka eivät ole kokeneet tuollaista teini-iästä keski-ikään voi ymmärtää miltä se tuntuu. Älä kuuntele niitä. Se on väsyttävää ja inhottavaa. Kerroin kahdelle miespuoliselle kaverille että en pysty laskemaan montako kertaa mutta on ahdisteltu/klähmitty. He olivat oikeasti järkyttyneitä että onko oikeasti niin. No kyllä on. Töissä kerran joku muu meni tekemään valituksen kun pomo kännissä otti minut tiukkaan halaukseen ja sanoi että haluaa panna minua. Näitä esimerkkejä on niin monta, eikä tällä palstalla selkeästi suurin osa uskoisi kuitenkaan, niin en viitsi edes kertoa. Nyt olen jo melkein 50 ja saan melkein aina olla rauhassa onneksi. En tykkää me too hommasta mutta kyllä on kunnioitus naisia kohtaan vielä monella hakusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi