Onko elämässäsi hätäuloskäyntiä?
Mulla on piilossa rahaa jos tulee ero tai muuta huolia .ihmisiä johon turvautua ei juuri ole.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Köydenpätkä löytyy kaapista, jos rupee ihan kauheesti ahdistamaan.
Kuolema on satavarmaa muutenkin ja masennuksen ei pitäisi saada aikaan toimintaa. Kuka kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Koti ulkomailla ja sielläkin tilillä rahaa. Sukua ja turvapaikka 2 sellaisessa maassa jotka esim sodan sattuessa eivät ole tulilinjalla.
Arjessa vahva tukiverkosto.
Ei ole sellaista sopukkaa missä aika ei tuhoaisi materiaa.
Siksi se tukiverkosto onkin tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Köysi + parasetamoli varmistukseksi. Ei oo vielä tarvinnut ja tuskin tarvitseekaan.
Miksi siis paracetamoli?
Tuolla saa helposti maksan rikottua.
Ei pitäisi olla edes käsikauppalääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Köysi + parasetamoli varmistukseksi. Ei oo vielä tarvinnut ja tuskin tarvitseekaan.
Miksi siis paracetamoli?
Tuolla saa helposti maksan rikottua.
Ei pitäisi olla edes käsikauppalääke.
Niin, juuri siksi. Ennen köyteen menoa riittävästi parasetamolia. Ettei käy niin, että jostain syystä jää köydestä henkiin. Mutta tätä ei ole vielä tarvittu ja tuskin tarvitaankaan.
On, monia erilaisia, riippuen tilanteesta.
Tärkein: usko jumalaan ja jeesukseen
Sitten mulla on auto, jossa bensaa valmiina lähtöön. Rahaa tilillä nyt 10000, joskus vähemmän, joskus enemmän.
Oma asunto ja koulutus on myös tärkeitä, vaikka työllistymistä ei voikkaan taata.
En näe tarpeellisena.
Uskonut unelmiin. Mulla on keskustassa asunto, jonka saa nopeasti realisoitua.
Mut kasvatettiin lillimällä "köyhyydessä". Tosiasiassa molemmat vanhemmat olivat töissä, mutta ikinä ei muka ollut mihinkään kivaan varaa joka ei ollut isompi juttu kuin karkit kiskalta.
Sitten kun isä toi alakoulussa Spice Girls-tarrakirjan ja tarroja äiti syyllisti kuulleni isää siitä, että rahan olisi voinut käyttää järkevämminkin. Aina olisi pitänyt olla tolkuttoman VAATIMATON.
Sitten kun oli köyhä ja nöyrä kiusattiin tarhat ja koulut läpi, syynä tietysti kun olin KÖYHÄN perheen lapsi.
Myöhemmin olen ollut vttuuntunut joka kerran vaikka palstalla kun joku kysyy vähävaraisena vinkkejä treenaamiseen tai ihan mihin vain ja kun niitä antaa niin ei käy - annetut vinkkini kielivät siitä, että rahaa on ja en vain tajua sitä. Eli samanlaisia köyhyydessä piehtaroijia löytyy voi vttu.
Olen pitänyt kuntoni ja kroppani sellaisessa tilassa, että pystyn vastaanottamaan romahtamatta jotain takaiskujakin terveydentilassani. Olen nyt vajaat 70 v., painoni on hallinnassa, syön pääasiassa ravintosuositusten mukaisesti ja harrastan liikuntaa säännöllisesti sekä nukun pitkiä yhtäjaksoisia yöunia ja varaan aikaa päivittäin myös laiskottelulle. Oletko sinä huolehtinut oman kehosi ja mielesi kunnossa pysymisestä?
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt kuntoni ja kroppani sellaisessa tilassa, että pystyn vastaanottamaan romahtamatta jotain takaiskujakin terveydentilassani. Olen nyt vajaat 70 v., painoni on hallinnassa, syön pääasiassa ravintosuositusten mukaisesti ja harrastan liikuntaa säännöllisesti sekä nukun pitkiä yhtäjaksoisia yöunia ja varaan aikaa päivittäin myös laiskottelulle. Oletko sinä huolehtinut oman kehosi ja mielesi kunnossa pysymisestä?
Juu olen. Nyt ne molemmat petti, mutta vielä on pari ässää hihassa ennen hätäuloskäyntiä. Mut entäs jos nekin pettää? :D T. m49
No en nyt kaavaile sellaista kun tässä on parikyt vuotta liitossa oltu ja lapsikin alkaa olemaan itsenäinen. Luultavasti seuraava hätäuloskäynti on silloin kun työnnetään kylmäkaappiin lappu varpaassa. Liitossa on sellainen vaihe että ensi leimahdukset on sammuneet kauan sitten mutta kiintymys on syvää, emme luultavasti pikku draamoista eroaisi.
Toisaalta meillä on puolisoiden oma varallisuus erillään, kummallakin olisi suoriltaan varaa yksiöön, ja minulla sellainen onkin, vuokrattuna ulos. Ja sitten on yhteinen varallisuus joka käsittää yhteisen tilin ja asunnon, jos sen jakaisi niin kummallekin riittäisi pelkästään siitä vielä pikku kaksion verran.
Ei yhteistä eikä erillistä lainaa. Koira on selkeästi minun. Me ollaan oltu sopuisasti tähän asti enkä mistään hinnasta lähtisi riitaisaan eroon
Ei ole muita säästöjä kuin lahjaksi saatu käteinen. Kriisejä on riittänyt viime aikoina. Minua on syytetty lahjuksien ottamisesta, en niitä ole tietenkään saanut. Eräällä johtajalla oli kärhämään erään serkkuni kanssa. Sitten eräs työkaveri, joka sekoittui tuohon riitaan alkoi huudella käytävillä että minulle ja sukulaisille on maksettu lahjuksia. Sitten olen kuullut huhua, että eräs johtaja on ehkä käynyt samalla paikkakunnalla, missä tuo sukulainen asuu. En tiedä tapasivatko he vai ei. En ole ollut yhteydessä tuohon sukulaiseen. Hän on aina ollut melko etäinen minulle.
Kun sain palkankorotuksen kuluneen vuoden aikana, niin säikähdin voisiko palkankorotus olla lahjus, kun tuo työkaveri on pitänyt tästä kovaa meteliä tästä sukulaiseni tapauksesta käytävällä. En ole itse kuitenkaan saanut mitään muuta rahaa kuin kuukausipalkkani.
Lisäksi olen ollut viime vuosina sairas- haasteita mielenterveydessä. Yritän selvittää, mitä on tapahtunut kun olin pahasti sairas. Kaikki mitä silloin kuulin, ei välttämättä ole ollut harhaa. Mutta mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän muistot haalistuvat.
Ei muuta kuin taas mennään -asenne.
Sen verran monta kertaa ja pitkäaikaisesti on lähtenyt matto jalkojen alta.
Ei ole. Ajattelin kärsiä jos niikseen käy. Kuollaanhan me kaikki kuitenkin jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin. Se on se final true exit. Ei mitään puolivillaista minulle.
Ei ole sellaista sopukkaa missä aika ei tuhoaisi materiaa.