Miksi ruoanlaitossa raaka-aine pitää ripotella ruokaan, jos sen kuitenkin laittaa sinne kaikki?
Aivan tautisen ärsyttävää!
Jos tekee vaikka jotain vuokaruokaa, ja siihen tulee tölkillinen maissia, miksi se pitää hivuttamalla ripotella sinne ruokaan, kun koko homma kuitenkin sekoitetaan ennen uuniin laittoa? Näkee tosi paljon esim ig kokkausvideoissa, että jokaikisen raaka-aineen kanssa nysvätäätän tällä tavalla, ja aikaa kuluu kolminkertainen määrä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä!
Lasagnekin on niiin paljon kätevämpi tehdä silleen, että laittaa levyt pohjalle, niiden päälle jauhelihaköntin, sitten mausteita, tomaattisosetta, juustoraasteita ja lopuksi kattaa venhäjauhoja ja maitoa päälle ja uuniin.
Nami maiskis, tulee hyvää!Ei missään nimessä lasagnelevyjä pohjalle vaan kastike. Sinun ohjeellasi pohjalevyistä tulee lähinnä kengänpohjia.
Et ole vain kokeillut. Se on kuule herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole kai ikinä tehnyt manna- tai marjapuuroa. Siinä se onkin mielenkiintoinen selviteltävä keitos, jos tellää ryynit kerralla pataan.
No tottakai on sellaisia ruokia, joissa sirottelu on pakollista! Sitten sirotellaan. Muuten ei tartte. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole kai ikinä tehnyt manna- tai marjapuuroa. Siinä se onkin mielenkiintoinen selviteltävä keitos, jos tellää ryynit kerralla pataan.
Totta, ryynit on aseteltava yksi kerrallaan.
Katselin muutaman videon leipomisesta ja ärsyynnyin maanperusteellisesti. Sitä taikinaa hämmenneltiin lusikalla ja puulastalla ikuisesti ja lopulta sitten sotkettiin käsin. Kun taikina oli noussut sitä pyöritettiin pallona minuutti kädessä kunnes se laitettiin leivinlaudalle jossa sitä vielä ihailtiin puoli minuuttia. Oli väsyttävää katselu. Opettelin sitten ihan itse tekemään voisarvia ja toka kerralla jo onnistuivat hienosti. Samaa väsyttävää on katsella kun joku kuorii kolme porkkanaa ja yhden sipulin ja pilkkoo ne sillä stanan suurella veitsellä hitaasti hifistellen. En katso enää noita videoita, kiukkuiseksi voi tulla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Katselin muutaman videon leipomisesta ja ärsyynnyin maanperusteellisesti. Sitä taikinaa hämmenneltiin lusikalla ja puulastalla ikuisesti ja lopulta sitten sotkettiin käsin. Kun taikina oli noussut sitä pyöritettiin pallona minuutti kädessä kunnes se laitettiin leivinlaudalle jossa sitä vielä ihailtiin puoli minuuttia. Oli väsyttävää katselu. Opettelin sitten ihan itse tekemään voisarvia ja toka kerralla jo onnistuivat hienosti. Samaa väsyttävää on katsella kun joku kuorii kolme porkkanaa ja yhden sipulin ja pilkkoo ne sillä stanan suurella veitsellä hitaasti hifistellen. En katso enää noita videoita, kiukkuiseksi voi tulla muutenkin.
Ah, joku tajuaa mua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä!
Lasagnekin on niiin paljon kätevämpi tehdä silleen, että laittaa levyt pohjalle, niiden päälle jauhelihaköntin, sitten mausteita, tomaattisosetta, juustoraasteita ja lopuksi kattaa venhäjauhoja ja maitoa päälle ja uuniin.
Nami maiskis, tulee hyvää!
Ei tule hyvää.
Ohis tuli vain mieleeni että ala-asteella luulin oikeasti että kiinalaiset syö riisin yksi kerrallaan. Että siksi käyttävät puikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä!
Nami maiskis, tulee hyvää!Ei missään nimessä lasagnelevyjä pohjalle vaan kastike. Sinun ohjeellasi pohjalevyistä tulee lähinnä kengänpohjia.
Et ole vain kokeillut. Se on kuule herkkua.
Äiti kokeili, minä en. Minä olin tehnyt ohjeen mukaan, no äiti vänkyttämään, että pohjalle ne levyt pitää laittaa. Seuraavan kerran hän sitten teki omalla tavallaan ja joutui myöntämään, että nyt oli muna kanaa viisaampi. Sai todella aikaiseksi kengänpohjia. Tämä oli meillä hyvin tavallista, hän kun oli ihan talouskoulun käynyt ja minä en, hänen mielestään olin ihan uusavuton kokki. RIP äiti.
Hallitusohjelmaan tarpeettoman sirottelun kielto!
No pois vaan koko lasagnelevyt, pastahan on vaan jauhoja, vettä ja kananmunaa. Ne levyt voi korvata noilla raaka-aineilla.