Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaajat eivät koskaan joudu vastuuseen

Vierailija
05.03.2025 |

Kiusaajat eivät koskaan joudu vastuuseen

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ihmeellistä kun kuullut näitä tapauksia, miksi kiusattu joutuu vaihtamaan koulua? Kiusaajat pitäisi erottaa koulusta.

Siinä ei ole mitään ihmeellistä, jos mietit miten moninaisia tapauksia ne kiusaamiset voi olla.

Erästä nuorta kiusattiin niin, ettei päässyt mukaan luokan whatsapp-ryhmään. Tai pääsi, näennäisesti, mutta kukaan ei hänen juttuihin koskaan kommentoinut eikä vastannut eikä mitään, käännettiin selkä siis. 

Kukas tässä sinun mielestäsi vaihtaa koulua? ... no se oli se nuori, joka jäi ryhmän ulkopuolelle. Luuletko että muut vanhemmat siirtäisi kaikki muut lapsensa pois siltä luokalta, koska yksi ei päässyt mukaan porukkaan? 

Tai kuten meidän lapsen kohdalla, kiusaajia / härkkijöitä on sekalainen lössi eri luokilta ja eri luokka-asteilta. Jos nämä kaikki siirrettäisiin tois

Monestihan noissa ei ole kyse siitä, millainen kiusattu on. Pidempään jatkunut kiusaaminen leimaa kiusatun ja harva uskaltaa olla kiusatun kaveri (pelkäävät, että heitäkin alettaisiin kiusata).

Vierailija
162/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietin itseäni niin ajattelen monesti, että kiusaajillani menee liian hyvin. Toisaalta mistä sitä tietenkään tietää muiden elämästä. Kuitenkin jos katsoo omaa elämääni joka ollut vähän kuin tauolla vuosia jo kun olin nuorempi niin kyllähän kiusaaminen on vaikuttanut minuun.

Samalla olen kokenut itsekin sen, kuinka näitä tyyppejä on kehuttu ja pidetty kivoina ihmisinä. Opettajat ovat kehuneet ja jopa kehottaneet minua menemään joidenkin heidän kanssa samaan porukkaan (ovat kuulemma niin kivoja), kun erehdyin kerran kertomaan yksinäisyydestä hänelle koulussa. Samalla minä olinkin sitten se yksinäinen outo tyyppi jossa vikaa, kun en tullut muiden kanssa juttuun. Mitään syytä tuohon ei mietitty, vaikka moni puhui kuinka huono henki yleisestikin oppilaiden keskuudessa oli.

Kyllä tämä kaikki on jättänyt ison jäljen elämääni ja jatkui aikoinaan aivan liian kauan. Samalla itseni kohdalla sisälsi vainoam

"Hyvä kuvaus siitä, miten monella kiusaajalla on erinomaiset sosiaaliset taidot, joiden avulla he manipuloivat muita. Opettajat saattavat aidosti uskoa, että kiusaaja on mukava ihminen."

Kun on hyvä puhumaan niin sitten manipuloidaan ihmisiä kiusatun päälle. Niinhän se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat on saastuneita tyyppejä. Pyrkivät aktiivisesti saastuttamaan myös kaiken ja kaikki ympäriltään. Nippuun ja ongelmajätteen keräykseen.

Kiusaajiakin on erilaisia. On hyvin eri asia puhua esim. porukan mukana kiusaavasta ekaluokkalaisesta, joka kiusaa, koska pelkää muutoin joutuvansa itse kiusatuksi tai vaikeasti persooonallisuushäiriöisestä aikuisesta, joka kiusaa työpaikalla. Toki kiusaaminen on väärin ja siihen pitäisi puuttua kummassakin tapauksessa.

Vierailija
164/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiseen vastuuseen heidän sitten ns pitäisi määrätä?

Rikoslain mukaan rangaistus ja sitä ankarampi,jos kiusaaminen kestänyt vuosia.

Vierailija
165/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat kiusaajat olivat hyvistä perheistä. Ainakin yksi näistä on ihan ehta psykopaatti, joka myös repi eläviltä perhosilta siipiä. Hänestä tuli aikuisena yritysjohtaja.

Huvittavaa tai oikeastaan pelottavaa on se, että edelleen monet ala-asteen koulukaverini ovat tämän pahimman psykopaatin kavereita somessa ja kehuvat häntä siellä kauniiksi. Ja me ollaan jo kohta viisikymppisiä, eikä mitään teinejä. Ilmeisesti taustalla on joku käsittämätön pelko ja tarve saada hyväksyntää juuri siltä julmimmalta tyypiltä.

Kiusaaja voi tulla myös isopalkkaiseksi lentäjäksi ylimielisestä ja julmasta luonteesta huolimatta.

Vierailija
166/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat kiusaajat olivat hyvistä perheistä. Ainakin yksi näistä on ihan ehta psykopaatti, joka myös repi eläviltä perhosilta siipiä. Hänestä tuli aikuisena yritysjohtaja.

Huvittavaa tai oikeastaan pelottavaa on se, että edelleen monet ala-asteen koulukaverini ovat tämän pahimman psykopaatin kavereita somessa ja kehuvat häntä siellä kauniiksi. Ja me ollaan jo kohta viisikymppisiä, eikä mitään teinejä. Ilmeisesti taustalla on joku käsittämätön pelko ja tarve saada hyväksyntää juuri siltä julmimmalta tyypiltä.

Kiusaaja voi tulla myös isopalkkaiseksi lentäjäksi ylimielisestä ja julmasta luonteesta huolimatta.

Kiusaajat aina menestyvät. Kiusatut istuvat terapiassa vuosia. 

Vierailija
167/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi muuten mukava lukea joskus juttuja jossa kiusaaja oikeasti on joutunut vastuuseen tekemisistään.

Me (ja varmaan moni muukin) on tehnyt lapsen kiusaajista rikosilmoituksen. Joutuihan ne jonkunmoiseen vastuuseen, mutta aika vähäistä se on. Lastamme oli nöyryytetty ja laitettu videoita tilanteista someen. Poliisi kirjasi rikosilmoituksen nimellä kunnianloukkaus. No mitä siitä seuraa, kun alle 15-vuotiaat. Käytännössä ei mitään. Lastensuojeluilmoitus oli kiusaajien mielestä pahinta ja siitä kantavat kaunaa meidän lapselle edelleen.

Yli 15-vuotiaille olisi voinut vaatia sakkoa, ja mitä siitäkään pidemmällä aikavälillä. Loppuuko kiusaaminen siihen? Ei. Vähän ne alkaa varomaan, mutta ei se kokonaan lopu. 

Se mitä pidän ihmeellisenä, että iso osa kiusaajien vanhemmista pitää omansa puolia, vaikka olisi videotodiste, niin syytä ja "oi

Ei poliisin puhuttelu paljon auta,kun kiusaaja on kieroutunut. Sitten voi alkaa kosto.Kiusaajan vanhempikin vielä ivailemassa.

Vierailija
168/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen anatomiaa: kuka käy tasaväkisen tai vahvempansa kimppuun? Ei kukaan. Siinähän saa itse turpaansa. Aina käydään heikomman, alakynnessä olevan tai vallan käytön alla olevan kimppuun. Siinä voi voittaa jotain, jos ei muuta niin itsetunnon pönkitystä. Raukkamaista ja ala-arvoista, kyllä, mutta siinä.on kiusaamisen logiikka, ja kiusaamisen emotionaalinen palkkio.

Vierailija
169/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menestyvät toisia tallomalla nämä mätäpaiseet.

Vierailija
170/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut vaan itselle aika montaa kertaa paha mieli siitä, että ulkoistanut koko puuhan pääkiusaajan vaimolle. Koska se teki sitä joskus uhoten, että saa kaikki muutkin siihen kiusaamiseen mukaan. Ehkä olen kohdellut häntä väärin, aivan sama lopulta, kunhan jättävät mut rauhaan. 

Vierailija
171/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma tarkoittaa sitä, että sen minkä itse kylvää, joutuu myös itse niittämään, ennemmin tai myöhemmin.

Sen mukaan se tarkoittaa siis sitä, että he jotka joutuvat kiusatuksi tänään niittävät mitä itse ovat aikanaan kylvänneet.

Joko tässä tai aikaisemmassa elämissä.

Vierailija
172/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattiin aikanaan ala-asteella porukalla luokan pienintä tyttöä joka oli ihan SAATANAN pikkuvanha typerys janitkupilli joka juoksi aina open luo, joka ei tietenkään välittänyt siitä typeryksestä. Päivääkään en kadu ja toivottavasti se likka otti opiksi!

Vierailija
173/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat sekopäitä. 

Vierailija
174/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ajatellut niitä jotka yrittivät kouluaikana kiusata muita ja täytyy todeta, että he ovat kyllä jo taustansa puolesta saaneet sellaiset elämät että ei käy kateeksi. Yhden suvussa on lisäännytty sukulaisten kanssa vuosikymmeniä ja toisen vanhemmat kantapubissa tutustuneita moniongelmaisia. Siinäpä sitä vastuuta kerrakseen.

No enpä tiedä. Kiusattiin yläkoulussa yhtä hermoheikkiä ja ollaan kaikki ihan normaaleista taustoista. Oli vain vähän tylsää välitunneilla ja piti saada säpinää.

Mikä on hermoheikki?

Tyyppi, joka sai kilareita tosi helposti.

Vierailija
175/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma kostaa.

Vierailija
176/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karma tarkoittaa sitä, että sen minkä itse kylvää, joutuu myös itse niittämään, ennemmin tai myöhemmin.

Sen mukaan se tarkoittaa siis sitä, että he jotka joutuvat kiusatuksi tänään niittävät mitä itse ovat aikanaan kylvänneet.

Joko tässä tai aikaisemmassa elämissä.

Ikävä kyllä se ei toimi noin. Ihmeellisillä syillä ihmiset perustelevat itselleen kiusaamistaan ja törkeää käytöstään. Edellisiä elämiä ei ole. Lapset eivät ole ehtineet tehdä mitään pahaa ansaitakseen tulla kiusatuksi. Riittää, kun on vähän erilainen kiusaajan näkökulmasta ja heikko, helppo uhri.

Vierailija
177/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karma kostaa.

Toivottavasti tai sitten kiusattu tukijoukkoineen mahdollisimman pirullisella tavalla.

Vierailija
178/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina näin. Oman koulun kiusaajat olivat surkeita koulussa, joten ei se jatkokaan kovin ruusuinen ollut.

Vierailija
179/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidät palkitaan jopa presidentin viralla, joten kertoo tästä kansasta paljon.  Kiusaaminen tuomitaan, mutta silti sitä ilmiselvästi salaa ihaillaan. Ei ihme, kun sitä ei saada kuriin, tämä kansa on sadistinen!

Vierailija
180/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä uskon että saa tuomion viimeisellä tuomiolla, kaikki rikokset ja ne mitkä jääneet piiloon.kaikki pahat teot saa palkan.

mua on koulussa kiusattu paljon, mutta oon sitä mieltä että oon kiusaajiani vahvempi. eli yksi vastaan, koko koulu. aina välillä.oon erilainen luonteeltani ja elämänarvoiltani loppupeleissä. luulen että heillä oli joku kilpailun halu ja halu pilata mun elämä jollain tavalla.vaikea ymmärtää motiivia.

yksi pahin kiusaaja meni parisuhteeseen, miehen kanssa joka pahoinpiteli ja tällä kiusaajal ei käsittääkseni ole muuta kuin joku amiskoulutus, ei työtä päivääkään. toinen paha kiusaaja, rakennutti uuden talon,muuttotappio alueelle ja siellä on laskenut hinnat pahimmillaan niin et 5000e yli ei mene kaupaksi talo...siis jumala näkee kärsimyksen ja pahan mitä tehty. ei tarvi itse kostaa ja tehdä pahaa.elämässä  voi käydä monin tavoin.itse muutin pois muuttotappio alueelta kiusaamisen takia ja myös opiskelin eri paikkakunnalla kuin kiusaajat ja sain uusia hyviä kavereita.eli ei voi tietää mitä elämä tuo.nyt ajattelen ,että kävi onni kun kiusasivat pois sieltä,elämä muualla on parempaa.