Kiusaajat eivät koskaan joudu vastuuseen
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja on varmaan perinyt tyhmyyden vanhemmiltaan. Tai pudotettu pienenä pää edellä jonnekin ja seurauksena aivovamma. Tai molemmat.
Psykopaatti. Kehityshäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ajatellut niitä jotka yrittivät kouluaikana kiusata muita ja täytyy todeta, että he ovat kyllä jo taustansa puolesta saaneet sellaiset elämät että ei käy kateeksi. Yhden suvussa on lisäännytty sukulaisten kanssa vuosikymmeniä ja toisen vanhemmat kantapubissa tutustuneita moniongelmaisia. Siinäpä sitä vastuuta kerrakseen.
No enpä tiedä. Kiusattiin yläkoulussa yhtä hermoheikkiä ja ollaan kaikki ihan normaaleista taustoista. Oli vain vähän tylsää välitunneilla ja piti saada säpinää.
Älykkyysosamääräsi alkaa varmaan pilkulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ajatellut niitä jotka yrittivät kouluaikana kiusata muita ja täytyy todeta, että he ovat kyllä jo taustansa puolesta saaneet sellaiset elämät että ei käy kateeksi. Yhden suvussa on lisäännytty sukulaisten kanssa vuosikymmeniä ja toisen vanhemmat kantapubissa tutustuneita moniongelmaisia. Siinäpä sitä vastuuta kerrakseen.
No enpä tiedä. Kiusattiin yläkoulussa yhtä hermoheikkiä ja ollaan kaikki ihan normaaleista taustoista. Oli vain vähän tylsää välitunneilla ja piti saada säpinää.
Mikä on hermoheikki?
Heikki-niminen tyyppi, joka tärisee koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jolla on hyvä olla itsensä kanssa ei kiusaa toisia. Eli kiusaaja on itse ongelmajätettä. Purkaa vaan sen huonon olonsa toisiin ihmisiin. Olen kyllä nähnyt joskus karman hoitavan kiusaajan hiljaiseksi. Voi kun harmi ;)
Tuo ei aina pidä paikkaansa. Joskus myös ne, joilla "on kaikki hyvin" kiusaavat. Liittynee luonteeseen enemmän noissa tapauksissa.
Kukaan jolla on kaikki hyvin ei kiusaa. Kyllä sillä kiusaajalla on aina joku ongelma, vaikka kaikki päällisin puolin näyttäisi olla hyvin.
Ei sen "ongelman" tarvitse olla ulkoinen. Riittää että on päästä vialla. Sellaisella kaikki on hyvin. Ulkoisesti. On vaan mieleltään sairas.
Kiusaajilla on päässä vikaa, mutta kiusatun syyksi se laitetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja usa ovat molemmat valinneet kiusaajan presidentikseen.
Stubb on sentään kasvanut siitä ohi, kasvanut ihmisenä. Moni tekee nuorena tosi typeriä juttuja ja ymmärtää myöhemmin ettei ollut oikein. Eri asia että toilailua jatkaa vielä seitsenkymppisenä valtionpäämiehenä, kuten Trump. Silloin on oikeasti luonneviasta kyse.
Stubb jätti sen taakseen. Ei tarkoita, että olisi päässyt siitä yli.
No ainakaan ei jatka sitä, vai jatkaako? Toisin kuin Trump.
En Stubbin yksityiselämää tunne. Varmasti sinä tiedät paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on paljon monimutkaisempi asia. Esimerkiksi minua on syytetty lapsena kiusaamisesta kun sanoin kiusaajalle takaisin tämän kiusatessa kaveriani ja kun en halunnut olla tekemisissä muita kiusaavan lapsen kanssa jolla oli aika heikot sosiaaliset taidot.
Äläkä unohda, että kiusaajalla on aina pari-kolme kaveria mukana varmistamassa, että se kiusaajan hyväksymä versio tapahtumista tulee "todistettua". Yllättävää, miten selkärangattomia ihmiset (keskimäärin) ovat.
Nykyään nämä tollot videoivat kiusaamisen. Että kyllä todisteet löytyy. Kaverit ei ole mukana todistamista varten, vaan yleisönä sille pää-kiusaajalle. Ei kukaan kiusaa yksin, se ei ole kiusaamisen motivaatio.
Sataan kertaan tutkittu juttu, miksi kiusaamista tapahtuu.
Juu, yleisönä myös. Mutta myös varmistamassa sen kiusaajan selustan. Kännyköitä ei muuten ollut vielä silloin kun olin kakara. Ainakaan sellaisia, joilla olisi mitään kuvannut.
"Aha. Ongelmaksi ymmärsin, että kiusaajalla on oikeasti ongelma, että hän on myös uhri, on esim huonot kotiolot, kaltoinkohtelu, jotain tämän tapaista.
Mutta että kiusaajan "ongelma" onkin huono itsetunto, tai muuta vastaavaa tasolla "käytöstapojen puute", no tällaisten kanssa painii varmaan puolet väestöstä, en nyt todellakaan ajatellut että "kiusaajan ongelmalla" ajatellaan jotain näin ylimalkaista ja yleistä"
Yhden mielestä rakennekynnen murtuminen on maailmanloppu. Toinen välitä vaikka koko käsi olisi murtunut. Kertoo ehkä ihmisestä itsestään jotain, mutta enemmän siitä, millaisessa ympäristössä on kasvanut. Jos kaiken on saanut valmiina pöytään, pieninkin murhe kaataa koko talon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se jolla on hyvä olla itsensä kanssa ei kiusaa toisia. Eli kiusaaja on itse ongelmajätettä. Purkaa vaan sen huonon olonsa toisiin ihmisiin. Olen kyllä nähnyt joskus karman hoitavan kiusaajan hiljaiseksi. Voi kun harmi ;)
Tuo ei aina pidä paikkaansa. Joskus myös ne, joilla "on kaikki hyvin" kiusaavat. Liittynee luonteeseen enemmän noissa tapauksissa.
Kukaan jolla on kaikki hyvin ei kiusaa. Kyllä sillä kiusaajalla on aina joku ongelma, vaikka kaikki päällisin puolin näyttäisi olla hyvin.
Ei sen "ongelman" tarvitse olla ulkoinen. Riittää että on päästä vialla. Sellaisella kaikki on hyvin. Ulkoisesti. On vaan mieleltään sairas.
Kiusaajilla on päässä vikaa, mutta kiusatun syyksi se laitetaan
Totra kai. Ei kiusaajalla ole selkärankaa. Lainkaan. Ekan kerran kun haastoin kiusaajani avoimesti (kyllästyin siihen jatkuvaan marinaan) sillä petti heti hermo ja yritti varmaan puhkaista mun silmän. Käsi kävi kasvoja kohti, mutta vieressä ollut opettaja puuttui asiaan.
Pahoittelut kirjoitusvirheistä. Liian isot sormet kännykän näppikselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkupojat kiusaa, isot pojat puuttuvat
Omat kiusaajat olivat hyvistä perheistä. Ainakin yksi näistä on ihan ehta psykopaatti, joka myös repi eläviltä perhosilta siipiä. Hänestä tuli aikuisena yritysjohtaja.
Huvittavaa tai oikeastaan pelottavaa on se, että edelleen monet ala-asteen koulukaverini ovat tämän pahimman psykopaatin kavereita somessa ja kehuvat häntä siellä kauniiksi. Ja me ollaan jo kohta viisikymppisiä, eikä mitään teinejä. Ilmeisesti taustalla on joku käsittämätön pelko ja tarve saada hyväksyntää juuri siltä julmimmalta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Omat kiusaajat olivat hyvistä perheistä. Ainakin yksi näistä on ihan ehta psykopaatti, joka myös repi eläviltä perhosilta siipiä. Hänestä tuli aikuisena yritysjohtaja.
Huvittavaa tai oikeastaan pelottavaa on se, että edelleen monet ala-asteen koulukaverini ovat tämän pahimman psykopaatin kavereita somessa ja kehuvat häntä siellä kauniiksi. Ja me ollaan jo kohta viisikymppisiä, eikä mitään teinejä. Ilmeisesti taustalla on joku käsittämätön pelko ja tarve saada hyväksyntää juuri siltä julmimmalta tyypiltä.
Useinhan se niin menee, että pitää saada hyväksyntää joltain psykopaatilta. Kuten narsisti + narsistin hovi.
Sekin on ihmeellistä kun kuullut näitä tapauksia, miksi kiusattu joutuu vaihtamaan koulua? Kiusaajat pitäisi erottaa koulusta.
Kuka on kiusaaja ja kiusattu?
1) Välituntivalvoja tuo kiusatun tyttöporukkaan, että nyt olette tämän välitunnin yhdessä. Tämä mukaan tuotu puhui mm. menkkaverestään ym. täysin ilman mitään sosiaalista filtteriä. Oli myös tunnettu siitä, että puhui kaikki kuulemansa asiat kaikille eteenpäin. Onko tyttöporukka kiusaajia, kun ovat vain hiljaa kiusatun läsnäollessa?
2) Kiusattu on syyttänyt kiusaajaa kiusaamisesta jo vuosia. Vain hänen sanansa painaa opettajien silmissä. Kun asiaa selvitetään kiusatun kotona, kiusattu ei olekaan paikalla vaan saapuu menoistaan 30min sovitun ajan jälkeen omien vanhempien myhäillessä vieressä - näpäytettiinpäs. Vasta luokanvalvojan vaihtuessa huomataan, että uusin kiusaustapaus ei voi olla aikajanallisesti mahdollinen ja syytteet koulun puolesta loppuvat siihen. Silti vielä 30v kiusattu kysyy kiusaajan vanhemmilta miltä tuntuu kun oma lapsi on kiusaaja.
Voisiko edes joskus olla perää myös ns. kiusatun omassa käytöksessä?
Naisten tunteilla kun ei lopulta ole mitään merkitystä tässä yhteiskunnassa eikä tässä universumissa eikä naisten tunteiden loukkausta saada ikinä vakavammaksi rikokseksi kuin murha vaikka kuinka niin haluttaisiin
Eivät niin. Yhteiskunta palkitsee häikäilemätöntä ja itsekästä käytöstä, jotten kiusaajat ja psykopaatit vain porskuttavat menemään.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajissa on paljon myös "hyvien perheiden" lapsia. He menestyvät yleensä hyvin elämässä.
Kiusaajien iseillä on varmaan lorahtanut pissaa sekaan tehdessä, puoliveltolla kusisella ja kuppaisella vehkeellä.
Isiensä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajissa on paljon myös "hyvien perheiden" lapsia. He menestyvät yleensä hyvin elämässä.
Hyvien perheidenkin lapsilla voi olla ongelmia mielenterveyden kanssa, tai voivat olla kuitenkin vaan vajaita.
Piti kooklata toi kun ei muistanut. Mut joo, niin typerä syy kiusaamiseen, kuin mahdollista. Mutta kaikki erilanen on uhka. Joillekin. Jostain syystä.