Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaajat eivät koskaan joudu vastuuseen

Vierailija
05.03.2025 |

Kiusaajat eivät koskaan joudu vastuuseen

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi muuten mukava lukea joskus juttuja jossa kiusaaja oikeasti on joutunut vastuuseen tekemisistään.

Me (ja varmaan moni muukin) on tehnyt lapsen kiusaajista rikosilmoituksen. Joutuihan ne jonkunmoiseen vastuuseen, mutta aika vähäistä se on. Lastamme oli nöyryytetty ja laitettu videoita tilanteista someen. Poliisi kirjasi rikosilmoituksen nimellä kunnianloukkaus. No mitä siitä seuraa, kun alle 15-vuotiaat. Käytännössä ei mitään. Lastensuojeluilmoitus oli kiusaajien mielestä pahinta ja siitä kantavat kaunaa meidän lapselle edelleen.

Yli 15-vuotiaille olisi voinut vaatia sakkoa, ja mitä siitäkään pidemmällä aikavälillä. Loppuuko kiusaaminen siihen? Ei. Vähän ne alkaa varomaan, mutta ei se kokonaan lopu. 

Se mitä pidän ihmeellisenä, että iso osa kiusaajien vanhemmista pitää omansa puolia, vaikka olisi videotodiste, niin syytä ja "oikeutusta kiusaamiseen" haetaan kiusatusta. En oikein käsitä. Ei se aikuistenkaan kesken ole pätevä perustelu, että jonkun pärstäkerroin ärsytti niin paljon että piti nolata ja videoida. 

Vierailija
42/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin kymmenen vuotta koulussa. Jos joku yrittää kiusata lastani en tiedä mitä teen. Saattaa olla vaikeaa hillitä itseäni.

Kiusaamisen vaikutukset ymmärtää siinä vaiheessa, kun itseään tai lapsiaan on kiusattu. Myöskin puuttumattomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä miten nytkin puhe kääntyi koulukiusaamiseen. Koulukiusaamisesta puhuminen on lopettettava. Kiusaaminen on otettava vakavasti isompana yhteiskunnallisena ongelmana

Puhumalla vain koulukiusaamisesta me muut pesemme kätemme vakavasta ongelmasta. Ihminen on siinä määrin peto, että se kiusaa lajitoveriaan kekseliäästi missä tahansa.

Ihmisellä on syntyjään mahdollisuus pahaan. Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka esim tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee.

Käyttäytymisestä perimä näyttää selittävän noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa.

Vierailija
44/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajia on pienenä kannettu metsässä kantokassissa ja unohdettu nostaa kantojen kohdalla.

Tai sitten ei vaan ole välitetty

Vierailija
45/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ja usa ovat molemmat valinneet kiusaajan presidentikseen.

Stubb on sentään kasvanut siitä ohi, kasvanut ihmisenä. Moni tekee nuorena tosi typeriä juttuja ja ymmärtää myöhemmin ettei ollut oikein. Eri asia että toilailua jatkaa vielä seitsenkymppisenä valtionpäämiehenä, kuten Trump. Silloin on oikeasti luonneviasta kyse. 

Vierailija
46/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu he. Kyllä lopulta aina nähdään kenen pöydässä he syövät. Ja Luoja tuomitsee viime kädessä. 

Vierailija
47/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä KAIKKI työpaikkakiusaamisjutut ovat naisvaltaisilla työpaikoilla koska nainen on naiselle susi.

Sun kommenttis oli misogyniaa, tiesitkö. Ei ole tuollaista todennettu, että nainen olisi pahin kiusaaja.

Sen sijaan on tutkittu, että työpaikkakiusaamista esiintyy työpaikoilla, jotka ovat byrokraattisia  ja ihmisillä on vain vähän mahdollisuuksia vaikuttaa työhönsä. = julkinen sektori hyvin usein on tällainen. Ja siellä on miesvaltaisiakin paikkoja, mieti hetki niin keksit. Yhtä keissiä miesvaltaisessa paikassa pääsin todistamaan, ihan hirveää kiusaamista, väkivaltaan asti. (tosin väkivalta tapahtui vapaa-ajan puolella, mutta jännitteet lähti sieltä työpaikalta). 

Vierailija
48/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on paljon monimutkaisempi asia. Esimerkiksi minua on syytetty lapsena kiusaamisesta kun sanoin kiusaajalle takaisin tämän kiusatessa kaveriani ja kun en halunnut olla tekemisissä muita kiusaavan lapsen kanssa jolla oli aika heikot sosiaaliset taidot.

Vierailija
49/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä miten nytkin puhe kääntyi koulukiusaamiseen. Koulukiusaamisesta puhuminen on lopettettava. Kiusaaminen on otettava vakavasti isompana yhteiskunnallisena ongelmana

Puhumalla vain koulukiusaamisesta me muut pesemme kätemme vakavasta ongelmasta. Ihminen on siinä määrin peto, että se kiusaa lajitoveriaan kekseliäästi missä tahansa.

Varmaan siksi kääntyy kouluihin, kun esim yläasteet on ihan eläintarhoja. Murkkuikäiset vailla järkeä ja vailla empatiaa. Ja lapset ei koulua valitse. 

Toisin kuin aikuinen, voi itse valita työpaikkansa ja jatkaako siellä. 

Vierailija
50/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YYYHYYY ISOT TUHMAT TYTÖT KIUUUUSAAAA😖😩

Vierailija
51/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi olla niin saatanan ärsyttävä, niin ei kiusattaisi. 

Vierailija
52/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kääntyy kouluihin, kun esim yläasteet on ihan eläintarhoja. Murkkuikäiset vailla järkeä ja vailla empatiaa. Ja lapset ei koulua valitse. 

Toisin kuin aikuinen, voi itse valita työpaikkansa ja jatkaako siellä. 

Me valitsimme kotikoulun, kun lapsi ei sopeutunut kouluun. 

Vierailija
53/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusataan internetin keskustelupalstoilla 

T: kuolaava keha ripersu 

Vierailija
54/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on paljon monimutkaisempi asia. Esimerkiksi minua on syytetty lapsena kiusaamisesta kun sanoin kiusaajalle takaisin tämän kiusatessa kaveriani ja kun en halunnut olla tekemisissä muita kiusaavan lapsen kanssa jolla oli aika heikot sosiaaliset taidot.

Ihmiset projisoivat helposti omaa pskaansa muihin. On kiusaajat syyttäneet muakin tasan niistä asioista mitä tekivät ja mihin syyllistyivät itse. Joitain kertoja elämäni aikana olen käyttäytynyt kuin kiusaaja ja niistä kerroista olen oppinut, olen virheeni myöntänyt ja tuntenut valtavaa syyllisyyttä ja häpeää toisen satuttamisesta. Samaa en voi sanoa 99% sormien osoittelijoista, jotka eivät edes näe tai myönnä omia taipumuksiaan kiusata, mitätöidä, vähätellä, häpäistä, alentaa, nöyryyttää, pienentää ja satuttaa muita. Täysin tarkoituksellisesti.

"Next time you point a finger I'll point it to the mirror"

<3

Vierailija
55/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ajatellut niitä jotka yrittivät kouluaikana kiusata muita ja täytyy todeta, että he ovat kyllä jo taustansa puolesta saaneet sellaiset elämät että ei käy kateeksi. Yhden suvussa on lisäännytty sukulaisten kanssa vuosikymmeniä ja toisen vanhemmat kantapubissa tutustuneita moniongelmaisia. Siinäpä sitä vastuuta kerrakseen.

Onnistuvat kuitenkin pilaamaan monen muunkin elämän siinä sivussa. Eikä kukaan tee mitään. Saattavat jopa katsoa vierestä tumput suorina.

Vierailija
56/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylla joutuu.

Karman lakia ei kukaan voi valttaa.

Kertoisitko esimerkin? Eräästä koulukiusaajasta tehtiin vasta presidentti.

Vierailija
57/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusataan internetin keskustelupalstoilla 

T: kuolaava keha ripersu 

Näytät todistavan trollauksesi oikeaksi ja lienet tällainen vastenmielinen kiusaaja.

Vierailija
58/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi muuten mukava lukea joskus juttuja jossa kiusaaja oikeasti on joutunut vastuuseen tekemisistään.

Eihän sitä kiusaamista pääsee kunnolla syntymään jos tilanne on esim. 5 vs 3 tilanne....

Vedätkö ihan mutulla lukuja päästäsi? Kiusaaminen on käytännössä aina yhteen henkilöön kerrallaan kohdistuvaa

Vierailija
59/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/211 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jolla on hyvä olla itsensä kanssa ei kiusaa toisia. Eli kiusaaja on itse ongelmajätettä. Purkaa vaan sen huonon olonsa toisiin ihmisiin. Olen kyllä nähnyt joskus karman hoitavan kiusaajan hiljaiseksi. Voi kun harmi ;) 

Tuo ei aina pidä paikkaansa. Joskus myös ne, joilla "on kaikki hyvin" kiusaavat. Liittynee luonteeseen enemmän noissa tapauksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän