Onneksi tää kuukausia kestänyt laskiaspullakausi on viimeinkin ohi, kermaa tursuavia mauttomia pullia ylihintaan
Saadaan olla taas vähän aikaa rauhassa kunnes alkaa tippaleipien ja vappumunkeroiden tyrkytys
Kommentit (33)
Ei laskiaispullilla ole kautta vaan yksi päivä. Syödään yks pulla per hlö.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa vähän, kun ostaa laskiaispullat ihan paikallisesta leipomosta, ja skippaa elintarvikemafian myymät COOP-tuotteet.
Muuten olen sitä mieltä, että tippaleipä on surkein pula-ajan viritys, mitä olen maistanut. Sen voi huoletta ostaa mistä haluaa. Eli suomalaiseen tyyliin, halvin minkä löytää.
Mitkä Coop-tuotteet? Minä ostin Fazerin ja Pullapirtin laskiaispullia. Paikallisen leipomon ovat huonoimpia ja kalleimpia.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa vähän, kun ostaa laskiaispullat ihan paikallisesta leipomosta, ja skippaa elintarvikemafian myymät COOP-tuotteet.
Muuten olen sitä mieltä, että tippaleipä on surkein pula-ajan viritys, mitä olen maistanut. Sen voi huoletta ostaa mistä haluaa. Eli suomalaiseen tyyliin, halvin minkä löytää.
Miksi tippaleipä pitäisi edes ostaa? En syö sitä kuitenkaan. Olen joskus maistanut, eikä minulla ole mitään syytä maistaa sellaista uudestaan.
Joo, emme syö sokeria tai vehnäjauhoja.
Mä saan olla aina rauhassa, koska voin itse päättää mitä ostan. Kaikkea ri tarvitse ostaa mitä näkee. Eikä mua kiinnosta muiden ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Ei laskiaispullilla ole kautta vaan yksi päivä. Syödään yks pulla per hlö.
Höpöhöpöä. Mä ainakin maistelen kaikkia eri Makuja! Jokainen saa tehdä mitä haluaa
Eikö kaupoissa ole jo pääsiäinen ja pääsiäisen jälkeen tuleekin jo vappu, vapun jälkeen tulee kesätuotteet ja sitten tulee juhannus... Kaupat on yrityksiä joiden tehtävä on myydä mahdollisimman paljon tavaraa mahdollisimman kalliilla hinnalla.
Tehtailla ja kauppiaat on ihan sekaisin kuulkaa. Eilen oli vasta se laskiainen. Ne riehuu tehtaalla suklaapuolella myös toi pääsiäis suklaat vaikka se on vasta huhtikuussa. Vappu on toukokuussa. Tehkää nyt jotain näille. Pitää sopia ettei kukaan osta juhlatuotteita kuin vasta aattona ja juhlapäivänä niin kaupassa kuin tehtailla pöytään tää väärin sotkeminen ( sekoittaa tahallaan kristittyjen almanakat ).
En ostanut yhtäkään vaan tein itse. En myöskään mennyt nenä pitkällä niihin laskiaispulla-altaisiin kaupassa närkästymään.
On sulla AP ongelmat...
Ne sotkee muu uskontoiset tahallaan kristittyjen elämää ja rytmiä .
Pakkoko niitä mauttomia valmiita laskiaispullia on ostaa. Mä ostin pirkka pakastepullia, voitelu ja sokeria päälle ja jäisenä uuniin muutamaksi minuutiksi. Vispasin kerman sillä aikaa ku jähtyvät. Eikä kukaan usko ikinä etten ois ite leiponu, ovat todella hyviä oikeita pullia. (punanen pussi)
Kuka edes ostaa kaupan kuivia laskiaiskänttyjä?
Pulla on helpoin leivonnainen tehdä, ei siihen tarvitse edes reseptejä ja aitoon laskiaispullaan koverretaan kolo hillolle/marsipaanille, ei vain sutaista vähän leikkauspintaan.
Talkkunaa!