Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausdiabeetikot hoi!

09.03.2007 |

Täältä jo aikaisemmin kyselinkin näistä ruoka-asioista, mutta vielä jäi mietityttämään pari asiaa...

A) Eikö kaupoista tosiaan löydy mitään sokerittomia karkkeja tai muita herkkuja, joita raskausdiabeetikkokin voisi syödä? Kaikki löytämäni on makeutettu maltitolilla tai sorbitolilla, jotka nekin ovat sokerin ohella kiellettyjä.

MILLÄ TE SIIS HERKUTTELETTE? Jos pidätte ihan karkkipäiviä tms. niin kuinka usein ja millaisia määriä uskallatte kerralla syödä?

B) Uskaltaako banaania syödä huoletta vai nostattaako se turhan helposti verensokeria? Ohjeissani sanotaan, että pari hedelmää on päivässä ok, mutta voiko toinen niistä olla banaani vai olisiko syytä suosia muita hedelmiä mieluummin?

C) Mitä maitovalmisteita käytätte? Itse olen tähän mennessä juonut maitoa tai piimää sen 2dl max. per ateria (yht. 6 dl päivässä), mutta olisiko parempi nauttia maitovalmisteet esim. jogurtin tai viilin muodossa? Sallittuja jogurtteja olen vasta löytänyt Danonelta ja Ingmanin Perinteiset rasvattomat sekä tietysti maustamaton luonnonjogurtti.

Kiitos, jos viitsitte näihin kysymyksiini vastata! :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeaa, joulun aikaan söin jotain, jotka oli sokerittomia, mutta väärällä sokerilla kuitenkin, juuri noita, josta kirjoitit. Tässä raskaudessa olen syönyt ihan tavallista suklaata välissä vähäsen. Edellisessä raskaudessa sain dieetillä pidettyä kurissa, nyt on ollut iltainsuliini käytössä.

Banaania en itse pysty syömään raskaana ollenkaan, se närästää tolkuttomasti. Banaanihan on välipalana varsin raskas, ehkä puolikas saattaisi olla oikea määrä, jos vertaa muihin hedelmiin. Hedelmistä olen syönyt appelsiineja ja niitäkin aiemmin söin viiliin sekoitettuna. Nyt vain viimeksi sain ohjeen, että nestemäisiä maitotuotteita tulisi välttää ja syödä raejuustoa ja tavallista vähärasvaista juustoa, joten olen yrittänyt jättää viilit myös pois. Täytyy tarkistaa vielä tuota ohjetta ensi viikolla äitiyspolilla. Maitoa en ole käyttänyt muutenkaan, olen pyrkinyt syömään yhden maustamattoman ja vähärasvaisen viilin sekä maustamatonta jogurttia päivän aikana, tosin en enää tuon viime kertaisen ohjeen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla