Mistä pankista voin avata tilin etänä ilman käyntiä pankissa, tietääkö joku?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Pankilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa. Entinen asiakas voi varmaan avata uuden tilin netin kautta jokaisessa pankissa, mutta uusi asiakas tuskin missään.
Tuo on sinun mutuasi. Kyllä voi avata ja olen itsekin avannut kun halusin vaihtaa pankkia! Nettisivuilta löytyy siihen ohjeet,
jos sinulla on jo joku tili suomalaisessa pankissa, niin varmaan onnistuu tilin avaaminen ainakin suurimpiin pankkeihin. Itse avasin kuukausi sitten tilin op:hen kotoa käsin.
Vierailija kirjoitti:
Et missään. Käyt paikan päällä ja he ottaa passistasi kopion oikein. Sitten pitää selvittää mistä sinun rahat tulee.
Voi kuule kun sen kopion passista voi liittää nykyisin ihan itse liitetiedostona. Rahojen lähteen selvitys on lomake verkossa. Ja se selvitys on täsmälleen sama minkä virkailija täyttää, jos käy avaamassa tiliä.
Itse jouduin kyllä käymään fyysisesti konttorilla kun avasin S-pankkiin tilin.
Vierailija kirjoitti:
Esim Nordeassa.
Näin tulet asiakkaaksi verkossa
Voit tulla Nordean asiakkaaksi verkossa, kun
olet täysi-ikäinen ja asut Suomessa.
sinulla on voimassa oleva suomalainen passi tai henkilökortti. Huomaa, että ajokortti ei kelpaa.
sinulla on toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset.
sinulla on suomalainen puhelinnumero.
luottotietosi ovat kunnossa.
Jos et pysty avaamaan asiakkuutta verkkohakemuksen kautta, varaa aika Nordean konttorille soittamalla asiakaspalveluumme.
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/tule-asiakkaaksi/tule-asiakkaaks…
Miksi ajokortti ei kelpaa henkilön tunnistautumisee? Sehän on poliisin myöntämä kortti. Minulla ei ole voimassa olevaa passia eikä henkilökorttia ja omistan tilin kahdessa pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa. Entinen asiakas voi varmaan avata uuden tilin netin kautta jokaisessa pankissa, mutta uusi asiakas tuskin missään.
Tuo on sinun mutuasi. Kyllä voi avata ja olen itsekin avannut kun halusin vaihtaa pankkia! Nettisivuilta löytyy siihen ohjeet,
Pankin vaihto varmaan onnistuu, koska silloin on ennestään tili suomalaisessa pankissa. Uusi asiakas, jolla ei ole ennestään tiliä suomalaisessa pankissa, tuskin voi avata tiliä ilman käyntiä pankissa. Kiinnostaisi tietää, mikä on sellainen pankki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan missään, ilman käyntiä tiskillä ja ilman passia tai henkkareita ei ainakaan suomalaisissa pankeissa saa tiliä avattua.
Totta. Suomessa ei voi tehdä pankkitiliä ilman pankkikäyntiä.
Voi tehdä vahvalla tunnistutumisella netissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Nordeassa.
sinulla on voimassa oleva suomalainen passi tai henkilökortti. Huomaa, että ajokortti ei kelpaa.
Jos et pysty avaamaan asiakkuutta verkkohakemuksen kautta, varaa aika Nordean konttorille soittamalla asiakaspalveluumme.
Miksi ajokortti ei kelpaa henkilön tunnistautumisee? Sehän on poliisin myöntämä kortti. Minulla ei ole voimassa olevaa passia eikä henkilökorttia ja omistan tilin kahdessa pankissa.
Trafi myöntää ajokortin ei poliisi
Mulla on piirroskuva (!) passista ja vahva halu tunnistautua. Onnistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan missään, ilman käyntiä tiskillä ja ilman passia tai henkkareita ei ainakaan suomalaisissa pankeissa saa tiliä avattua.
Missä pankissa voi avata tilin netin kautta, jos ei ole ennestään tiliä missään suomalaisessa pankissa? Onko omakohtaista kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pankissa voi avata tilin netin kautta, jos ei ole ennestään tiliä missään suomalaisessa pankissa? Onko omakohtaista kokemusta?
Miten niin ei ole tiliä suomalaisessa pankissa? Eihän nyt missään voi netissä tiliä avata, jos sinulla ei ole pankkitunnuksia, joilla tunnistautua. Missä tilanteessa tuo on mahdollinen, ettei ole tiliä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat avata uuden tilin, kun sulla on jo tili suomalaisessa pankissa?
Siksi, että esim. Sveabank maksaa korkoa. Tunnustauduin suomalaispankin tunnuksilla ja avasin sveabankkiin säästötilin, jotta saan edes vähän korkotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Nordeassa.
Ajokortti on todistus ajo-oikeudesta, ei virallinen henkilöllisyystodistus. Pankkia ei kiinnosta v.ttuakaan, onko sulla oikeus ajaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin kyllä käymään fyysisesti konttorilla kun avasin S-pankkiin tilin.
Milloin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat avata uuden tilin, kun sulla on jo tili suomalaisessa pankissa?
Minulla on tili kolmessa pankissa. Avasin tilejä, kun säästöjen korot olivat vähän aikaa sitten korkeammalla. Etsin pankin, joka maksoi parhaiten korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Nordeassa.
Siitä puuttuu turvallisuusominaisuuksia, mitä on henkilökortissa ja passissa ja sen lisäksi ajokortin kuva saattaa helpostikin olla vanhempi kuin 5 vuotta. Ajokortti on todistus ajo-oikeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin vaihto varmaan onnistuu, koska silloin on ennestään tili suomalaisessa pankissa. Uusi asiakas, jolla ei ole ennestään tiliä suomalaisessa pankissa, tuskin voi avata tiliä ilman käyntiä pankissa. Kiinnostaisi tietää, mikä on sellainen pankki?
Minä avasin tilin netissä Norwegian pankissa. Ei tarvinnut mitään henkilöllisyystodistuksia. Maksavat edelleenkin yli 2% käyttötilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä avasin tilin netissä Norwegian pankissa. Ei tarvinnut mitään henkilöllisyystodistuksia. Maksavat edelleenkin yli 2% käyttötilille.
Avasitko tuon tilin käymättä pankissa ilman, että sinulla oli tiliä toisessa suomalaisessa pankissa? Tuskinpa.
Et missään. Käyt paikan päällä ja he ottaa passistasi kopion oikein. Sitten pitää selvittää mistä sinun rahat tulee.