Haluaisin lähteä jonnekin luontoretkelle, en vaan tiedä mihin !
Haluaisin vaan vaeltaa jossain luontokohteessa, ottaa eväät mukaan, sytyttää notski ja juoda kahvit ja istua vaan jossain erämaakohteessa ja kuunnella luonnon ääniä, olen niin helvetin kyllästynyt ihmisten aiheuttamiin ääniin ja mieluusti siellä luontokohteessa olisin vain valitun YHDEN ihmisen seurana. Nyt olin viikon sellaisessa ja nyt haluaisin taas lähteä sellaiselle. Torronsuolla tuli talsittua, nyt pitäis löytää joku toinen kohde.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
täältä selaamaan sopivia kohteita
Itse olen menossa Kolille, mutta kansallispuistojahan on Suomi täynnä
Kolilla vaeltanut Ukkokolilla, yks Suomen upeimpia maisemia, siellä sisälaivalla Lieksaan.
Minnepäin?
Mm. pk-seudulta löytyy vaikka Nuuksio ja Sipoonkorpi.
Torronsuo ei ole varsinaisesti mikään erämaakohde. Mutta tsekkaa nyt muutkin kansallispuistot lähialueelta. Jos aiot laillisesti tulistella, ei se oikein muualla kuin kansallispuistossa onnistu.
Ap missä päin asut?
Turussa Kurjerahkan Savonkierros on hieno, Teijossa Sahajärvenkierros.
No vaikka Borneon sademetsään seuraavaksi.
Helsingin rautatieasemalle katsomaan alempia kädellisiä.
Nuotiot pitäisi lailla kieltää kaikilta muilta paitsi maanomistajilta. En ymmärrä, miksi luonnossa liikkumiseen pitää aina kuulua hiilidioksidin ja pienhiukkasten päästöt ilmakehään.
Vierailija kirjoitti:
Torronsuo ei ole varsinaisesti mikään erämaakohde. Mutta tsekkaa nyt muutkin kansallispuistot lähialueelta. Jos aiot laillisesti tulistella, ei se oikein muualla kuin kansallispuistossa onnistu.
Ei se erämaata ole, mutta vaikutelma siitä siellä tulee. Eräämaahan tarvitaan erämaaopas jos on ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap missä päin asut?
Turussa Kurjerahkan Savonkierros on hieno, Teijossa Sahajärvenkierros.
Kurjenrahkasta ole kuullut tuttavalta, tuo pitää katsastaa. Kiitokset Ap.
Mistäs päin AP olisit lähdössä liikkeelle ja kuinka kauas olisit valmis lähtemään? Vai onko koko maa mahdollisuus?
Mites toi Helvetinjärven kansallispuisto ja Helvetistä itään -kierros (sisältää sen helvetinkolun)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se erämaata ole, mutta vaikutelma siitä siellä tulee. Eräämaahan tarvitaan erämaaopas jos on ensikertalainen.
Ei Etelä-Suomessa ole missään erämaata, toki sellaisia yksittäisiä paikkoja, joissa saa erämaafiiliksen.
täältä selaamaan sopivia kohteita
https://www.luontoon.fi/fi
Itse olen menossa Kolille, mutta kansallispuistojahan on Suomi täynnä