Mistä mielestänne kertoo väsymys työpäivän jälkeen
Kommentit (26)
Mä olen aivan kuollut toimistopäivän jälkeen. Silmät väsyneet ja punaiset, tosi uupunut olo. Miten jaksan vielä 15v työelämää?
Siitä että henkilö heräsi aikaisin, työmatka, tunteja töissä ja paluumatka, kauppa. Ei kai ihme. Raitisilmamyrkytys.
Likaa somea, etc. Vapaa-aikana, liian vähän unta vuorokaudessa ja aivan liian vähän liikuntaa.
Aika harvoin työuupumus johtuu pelkästään työstä.
Se kertoo ihan yksiselitteisesti joko fysiikan tai aivojen ylikuormitustilasta.
Ja/tai siitä että ette ole syöneet ja juoneet vettä tarpeeksi joko jo aamulla tai viimeistään lounaalla. Kukaan ei jaksa edes toimistopäivää kahvin muutaman leipäpalan ja salaatin (jossa ei ole juurikaan energiaa) voimalla. Kiinnityäkää huomiota miten runsaan kokonaiavaltaisen aamiaisen ja lounaan syönti vaikuttaa päivänne jaksamiseen ja miettikää sitten uudelleen mikä uuvuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aivan kuollut toimistopäivän jälkeen. Silmät väsyneet ja punaiset, tosi uupunut olo. Miten jaksan vielä 15v työelämää?
Lopeta ruutujen tuijottaminen vapaa-ajalla ja ongelmasi on ratkaistu.
Yksitoikkoinen mielenkiinnoton työ, koko päivä sisällä ISTUMA-ASENNOSSA naama kiinni tietokoneessa.
Heikkotasoinen tai liian vähäinen ravinto. Nestehukka uuvuttaa myös. Kokeilkaapa joskus vetästä 1/2 l huoneenlämpöistä vettä joskus iltapäivästä 13-14 maissa, antaa ihan eri tavalla pirteyttä loppupäivään.
On väsymystä ja on väsymystä. Minusta aivan tavatonta ja ihmeellistä olisi, jos koskaan ei väsyttäisi. Sittenhän se on harrastus tai jotain hyväveli-kerhon mukatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Työ ottaa enemmän kun antaa,siitä se kertoo.
Työ antaa vain yhtenä päivänä kuukaudesta jotain, eli sen palkan.
Että on ollut töissä. Ihmehän se on, jos oikeasti tekee jotakin ja keskittyy johonkin kahdeksan tuntia, eikä väsytä. Eri asia sitten, jos on joka päivä töiden jälkeen aivan kuolemanväsynyt eikä ole enää voimia huolehtia itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Ja/tai siitä että ette ole syöneet ja juoneet vettä tarpeeksi joko jo aamulla tai viimeistään lounaalla. Kukaan ei jaksa edes toimistopäivää kahvin muutaman leipäpalan ja salaatin (jossa ei ole juurikaan energiaa) voimalla. Kiinnityäkää huomiota miten runsaan kokonaiavaltaisen aamiaisen ja lounaan syönti vaikuttaa päivänne jaksamiseen ja miettikää sitten uudelleen mikä uuvuttaa.
Anteeksi offtopik, mutta naurattaa. :D Tulee mieleen jotkut 60-70-luvun kauneudenhoito- ym. oppaat, joissa lukijaa kohteliaasti teititellään, ja muistutetaan mm. monipuolisen ravitsemuksen ja ruumiinliikunnon tärkeydestä. Ja voidetta käsiin!
Jos on kokopäivän touhunnut jotain ja työpäivän jälkeen kun pysähtyy vaikka istuskelemaan sohvalle alkaa todennäköisesti väsyttämään
Riippuu, miten voimakasta väsymystä se on ja miten usein sitä tapahtuu. Saattaa olla vain elämäntavat (unet etupäässä) retuperällä, mutta saattaa olla uupumusta joko työstä ja/tai muusta elämästä, masennusta, vitamiinipuutoksia, sairautta tai mitä vain.
Itse teen työtä toisen asteen opettajana. Olen työpäivien jälkeen väsynyt. Työ kuormittaa, koska olen introvertti. Jatkuva ihmiskontakti ja häly, huh.
Siitä ettei työhön pitäisi uhrata niin paljon arvokasta aikaa.