Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutusmaksu myöhässä

Vierailija
04.03.2025 |

Vahingossa unohtui maksaa auton liikennevakuutusmaksu, jossa ollut eräpäivä 1.3. mulla on OP:ssa vakuutukset. 

Maksoin laskun tänään aamulla heti kun huomasin mokani. 

Tuleeko tästä jotakin seurauksia tai joudunko maksamaan viivästyskorkoa? Kuitenkinhan tuossa on ollut viikonloppukin välissä, ettei pankkipäiviä ole kerennyt kulua kun vasta 1 tuon eräpäivän jälkeen käytännössä.

Laskussa kuitenkin lukee että lasku on maksettava viimeistään eräpäivänä ..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä tule mitään, jos on alle 3 arkipäivää ja mitään vahinkoa ei ole sattunut.

menetit vain muutaman pisteen.

Vierailija
2/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus luultavasti irtisanotaan. Tarkkana pitää olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitään merkitystä. Jos pari viikkoa olisi ollut myöhässä niin olisit voinut saada 5e muistutusmaksun.

Vierailija
4/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaakohan tähän mitään se, että autoni on yritykseni nimissä (minulla siivouspalvelualan yritys jolle olen ostanut pakettiauton) vai meneekö ne samalla tavoin ihan sama onko yksityisen vai yrityksen nimissä oleva ajoneuvo.

Tiedän kyllä että tarkkana pitäisi olla varsinkin yrityksen laskujen kanssa, tämä lasku kuitenkin epähuomiossa oli päätynyt lehtien sekaan..

-AP

Vierailija
5/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sulle erikseen kerrotaan, mikäli siitä jotain seuraa.

Mutta en muista että mulla olisi koskaan parin kolmen päivän myöhästyminen vaikuttanut yhtään mihinkään.

Ei toki ole nykyään sellaista edes tapahtunut, kun melkein kaikki tulee e-laskuna ja paperisetkin saa helposti maksuun puhelimen avulla.

Vierailija
6/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voivat olla näin tyhmiä? Tarkoitan tätä kysymystä 😂😂😂

Vierailija
7/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan ikinä maksanut yhtään laskua täysin ajallaan. Viivästysmaksu tulee vasta viikon tai parin päästä eräpäivästä.

Onkohan ap vastikään muuttanut vanhempien luota omilleen?

Vierailija
8/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuleeko tästä jotakin seurauksia tai joudunko maksamaan viivästyskorkoa? "

Et joudu. Viivästyskorkoa peritään vasta kun on jouduttu lähettämään muistutus. Eikä tuo vakuutusyhtiö edes ole voinut kahdessa arkipäivässä tietää oletko maksanut vai et kun maksun tuleminen tilillekin voi viedä kaksi pankkipäivää.

Vierailija
9/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan nykyään laskun aina heti, kun se kilahtaa pankkiini, vaikka sen eräpäivä on vasta myöhemmin. Näin mikään lasku ei ole koskaan myöhässä. Eikä tarvitse huolehtia muistamisista. Toimii.

Vierailija
10/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset voivat olla näin tyhmiä? Tarkoitan tätä kysymystä 😂😂😂

Kaikkea ei opeteta koulussa ja välttämättä pankin sivuilla ei ole ohjetta miten toimia. Mistä itse sait ensimmäistä kertaa saman tiedon? Joku kertoi?

Vierailija
11/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan ikinä maksanut yhtään laskua täysin ajallaan. Viivästysmaksu tulee vasta viikon tai parin päästä eräpäivästä.

Anteeksi, mutta tuo on huonoa taloudenpitoa ja johtaa jokusilla helposti velkakierteeseen tai jopa ulosottoihin. Miksi myöhentää laskun maksua, kun se kuitenkin on maksettava, ihan itse, omista tuloista. Ei sitä karkuun pääse.

Vierailija
12/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei valitettavasti minulla ole tällaisesta tietämystä, koska olen aina maksanut kaikki yritykseni ja omat laskuni hyvissä ajoin ennen eräpäivää. Kiitos kuitenkin asiallisista vastauksista. Ehkäpä siis huoleni on turha. Olen vasta aloittanut yrittäjä ja siksi stressaa kaikki tällainen että jos minun unohdukseni vaikuttaisi olennaisesti yritykseeni tai saisin jotain muistutusmaksuja tai pahimmassa tapauksessa että ajaisin autolla jossa on merkintä että vakuutus on maksamatta.

Vierailija
13/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta tuo on huonoa taloudenpitoa ja johtaa jokusilla helposti velkakierteeseen tai jopa ulosottoihin. Miksi myöhentää laskun maksua, kun se kuitenkin on maksettava, ihan itse, omista tuloista. Ei sitä karkuun pääse.

Millä ihmeen tavalla tuo voi johtaa velkakierteeseen tai ulosottoihin? :D

Ainakin nyt 15 vuotta olen selvinnyt tuolla tyylillä ilman talousvaikeuksia.

Vierailija
14/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei valitettavasti minulla ole tällaisesta tietämystä, koska olen aina maksanut kaikki yritykseni ja omat laskuni hyvissä ajoin ennen eräpäivää. Kiitos kuitenkin asiallisista vastauksista. Ehkäpä siis huoleni on turha. Olen vasta aloittanut yrittäjä ja siksi stressaa kaikki tällainen että jos minun unohdukseni vaikuttaisi olennaisesti yritykseeni tai saisin jotain muistutusmaksuja tai pahimmassa tapauksessa että ajaisin autolla jossa on merkintä että vakuutus on maksamatta.

No voi haukotus :DDDD Etkö nyt sen vertaa tajua, että jos poliisi pysäyttää maksamattoman vakuutuksen takia, niin näytät että olet maksanut ja sitten jatkat elämää🙄 poliisia kiinnostaa muutenkin enimmäkseen verot. Mielestäni sinun älykkyystasollasi ei pitäisi pyörittää yhtään mitään yritystä. Tuo on oikeasti melkein huolestuttavaa.

Vierailija
15/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanotaan näin, että jos ajat poliisiauton edellä eikä maksu ole vielä rekisteröitynyt, niin kyllä he pysäyttävät. Siitä voit olla varma. Mutta kenenkään auto ei ole ajokiellossa siksi, että maksu ei ole vielä saapunut vastaanottajalle🥱

Vierailija
16/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh kyllä täällä on niin elämäänkyllästynyttä sakkia kommentoimassa :D 

Mut joo en uskoisi, että tuosta tulisi edes sitä muistutusta. Enkä usko että kerkeää vielä trafin tietoihinkaan et olis vakuutukset maksamatta. Kyllähän siinä joku viive täytyy myös olla.

Vierailija
17/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
18/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräpäivä 1.3. oli lauantai.

Mitä jos eräpäivä on viikonloppuna? Laskun eräpäivä voi olla myös viikonloppuna tai pyhäpäivänä, mutta käytännössä eräpäiväksi tällaisessa tilanteessa määräytyy seuraava arkipäivä. Näin toimitaan esimerkiksi eräpäivän ollessa arkilauantai, sunnuntai, jouluaatto, itsenäisyyspäivä tai muu pyhäpäivä.

Vierailija
19/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään merkitystä muutamalla päivällä. Ei sieltä vakuutusyhtiöltä mitään tietoa trafiin tuosta mene. Ensin pitää tulla ainakin maksumuistutus. Autovero on eri asia ja niissäkin on viivettä.

Vakuutusyhtiöillä on kova kilpailu asiakkaista ja ne joustavat.

Vierailija
20/22 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräpäivä 1.3. oli lauantai.

Mitä jos eräpäivä on viikonloppuna? Laskun eräpäivä voi olla myös viikonloppuna tai pyhäpäivänä, mutta käytännössä eräpäiväksi tällaisessa tilanteessa määräytyy seuraava arkipäivä. Näin toimitaan esimerkiksi eräpäivän ollessa arkilauantai, sunnuntai, jouluaatto, itsenäisyyspäivä tai muu pyhäpäivä.

No tällaisessakin tapauksessa, varmasti otetaan huomioon pankkisiirron viive. Jos on maksu laitettu meneen maanantaina, niin sehän on ihan "normaalia" et maksu siirtyy vasta seuraavana päivänä. Eli ei varmaan mitään hätää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän