Miksi typerät ihmiset kirjoittavat tuotearvosteluun jotain toissijaisia juttuja?
"Annan yksi tähteä tuotteelle, koska en koskaan saanut sitä."
"3 tähteä, tuotteen toimituksessa kesti 5 viikkoa, muuten olen ollut laitteeseen tyytyväinen"
"2 tähteä, posti toi vahingoittuneen tuotteen ja jouduin palauttamaan alkuperäisen. Onneksi uusi nyt kuitenkin toimii"
Kyseiset arvostelut ei liity mitenkään itse tuotteeseen. Teet vertailua muutaman tuotteen kanssa keskenään, niin sit saat lukea tämmöstä mikä ei liity itse tuotteeseen mitenkään. Toimitusvaikeudet tai postin säheltämisethän liittyy tuotteeseen.
Ravintola-/kahvila-arvostelut samaa tasoa. Oliko Helsingin Forumin Espresso Housen arvostelu. "1 tähteä, tilasin vaniljalaten, mutta siitä puuttui makusiiraappi. Kerroin myyjälle ja sain uuden" jos tämä on 1 tähden, niin mitä se olisi ollut silloin, jos myyjä olisi kieltäytynyt tekemästä uutta ja potkinut niskaperseotteella pihalle?
Arvostelut ilman kommentointia voikin jättää täysin huomioimatta, koska siellä on yllä olevia sankareita. Kommentoiduistakin joku voisi moderoida nuo postin säheltämiset yms. pois.
Kommentit (5)
Hyviä nuokin. Mutta tietysti tuotteen koostumus ja toiminta olisi tärkeä tietää.
Tai Google-arvosteluissa joku kiukkuinen mummo antaa jollekin paikalle 1/5 koska ei ole koskaan käynyt kyseisessä paikassa tmv. 🙂
Itse ainakin trollailen välillä tahallani tuon tyylisiä arvosteluja. Antaa hyvän oppitunnin siitä, ettei kannata luottaa kaikkeen mitä netistä löytyy.
Joo, mutta kyllähän noista käy ilmi syyt ja että arvostelija ei ole keskittynyt tms.
Mutta hyvä on se, että palautteita Annetaan koska ilman sitä huonokaan palvelu ei Kehity.
Kaikki ei ole täydellistä ja parantamisen varaa usein on. Siitä on turha kenenkään ottaa itteensä. Ammattitaitoinen työntekijä on sillä tavalla nöyrä, että on valmis kehittymään myös.
Sitä se on kun ei ymmärretä asian sisältöä, luetunymmärtämisen puutetta. Nykyaikana tyypillistä, mutta joo, raivostuttavaa. Suolletaan sitä omaa ulosantia pysähtymättä miettimään mitä kysytään.