Kaikki amerikkalaiset tuotteet boikottiin!!!!!!!!!!
Ei enää mäkkärille ei Coca colaa ei Tesloja ....jatkakaa
Kommentit (218)
Yritän ostaa mm vaatteet ja kengät euroopassa valmistettuina.
Pikkasen hankalaa mutta onnistuu kyllä. Kotimaisia merkkejä ei ole paljonkaan.
Ainakin jossain määrin makselevat toisilleen patenttimaksuja puhelimista, tietokoneista sun muusta elektroniikasta.
Helpoin. Kun napsit virrat pois pääkytkimestä. Kuin alat selvittää mitä osia ja sovelluksia poistat vehkeistä.
Ei riitä suoratoistot, internetit yms.
Kaikki vehkeet kiinni.
Wolt on amerikkalaisen Doordashin omistuksessa ja saa tulonsa woltin asiakkaista hankituista tiedoista niitä myymällä eri tahoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Mä haluaisin oikeasti vastauksen tähän:
Esim cokis. Sen tekee sinebrychoff Suomessa, jonka omistaa tanskalainen carlsberg.
Joten miten se osuu jenkkeihin?
Mä laittaisin starlinkin ja teslan ehdottomaan boikottiin kyllä.
Coca-Cola brändin omistaa amerikkalainen Coca-Cola Company. Eivät he anna muiden käyttää ilmaiseksi kokisreseptiään ja brändiään. Luuletko tosiaan että kaikki Coca-colaan Euroopassa käytetty raha jää Eurooppaan?
Kauppojen omat limut on ihan yhtä hyviä nykyään kuin merkkibrändit. Kokeilkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Mä haluaisin oikeasti vastauksen tähän:
Esim cokis. Sen tekee sinebrychoff Suomessa, jonka omistaa tanskalainen carlsberg.
Joten miten se osuu jenkkeihin?
Mä laittaisin starlinkin ja teslan ehdottomaan boikottiin kyllä.
Coca-Cola brändin omistaa amerikkalainen Coca-Cola Company. Eivät he anna muiden käyttää ilmaiseksi kokisreseptiään ja brändiään. Luuletko tosiaan että kaikki Coca-colaan Euroopassa käytetty raha jää Eurooppaan?
Joo se oiskin coca-colalle hyvä bisnesmalli: omistavat logon ja reseptin, käyttävät valtavasti rahaa mainostamiseen ja sitten kaikki saakin vapaasti saa valmistaa ja myydä😂
Siis taas selkokielellä: jokaisesta amerikkalaisesta tuotemerkistä menee rahaa Trumppilandiaan. Älä osta, osta vaikka joku vastaava kotimainen merkki.
Lampaat boikotoi en minä.Ostan mitä haluan.
En käytä mitään ap:n mainitsemista. Netflix on ja siitä en luovu ennen kuin suomalaiskanavat alkavat näyttää muutakin kuin tosi-tv-sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kuuluu päivän boikotointiin?
Lopetin amazonista tilaamisen jo männä vuonna. Niin ja suoratoistot meni. Somea en käytä joten se oli helppo. Appleja en osta. Google ja youtube on vaikeimmat boikotoitavat.
Tuotepuolella on vähänlaisesti usan merkkejä käytössä, colamerkin vaihdoin kotimaiseen ja yhden suklaapatukan. Siinäpä se.
Googlen voi korvata Ecosia.org-hakukoneella. Google Translaten korvaa Deep L:llä. ChatGPT:n korvaa Mirage AI:lla.
Älkääkä käyttäkö iPhonee, Androidii, Mäkkejä, Windowsia, Linux-distroja... Luottakaa vain kiinalaisiin käyttiksiin!
Vierailija kirjoitti:
Lopetatteko Googlen käytönkin??
Miksi en lopettaisi?
Vierailija kirjoitti:
Joku kanadalainen tai muu äkkiä keksimään facebookille vastine, sille on nyt suuri tilaus!
Nyt olisi suomalaisilla mahdollisuus iskeä ja tehdä oma Eurobook.
Vierailija kirjoitti:
McDonald's, Felix ketsuppi, Coca-Cola... bataatit (eiks nekin tuu USA:sta?), Nike ja Adidas...
Nuo jää multa täysin pois. Muita USA:n tuotteita en edes käytä.
McDonald's = Teboilin lailla kaikkien boikotissa.
Luulet vain ettet käytä muita USA:n tuotteita. Tutki esimerkiksi kaikki pesuaineet, joita kotoa löytyy ja googlaa brändin omistaja.
Adidas on alunperin saksalainen brändi, jonka omistus on nykyään pääosin kansainvälisten sijoitusyhtiöiden käsissä. Omistuksesta 41 % on amerikkalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinzin ketsuppi
Tälle juuri yritetttiin eilen puolison kanssa miettiä korvaajaa, mutta ollaan käytetty niin kauan Heinziä, ettei tiedetä miltä muut maistuu. Onko kellään suosituksia?
Ostin ihan vähempisokerista kaupan oman brändin ketsuppia ja hyvin toimii ainakin meillä. Ketsuppi on suomalaista.
Pitääkö navin käyttö lopettaa myös?
Mä olen käytännössä boikotoinut niitä jo 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lampaat boikotoi en minä.Ostan mitä haluan.
Eli viinaa, ja sitäkin vain kelarahoilla.
Netflix kohti mulla boikottiin. Samoin Facebook.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin amazonista tilaamisen jo männä vuonna. Niin ja suoratoistot meni. Somea en käytä joten se oli helppo. Appleja en osta. Google ja youtube on vaikeimmat boikotoitavat.
Tuotepuolella on vähänlaisesti usan merkkejä käytössä, colamerkin vaihdoin kotimaiseen ja yhden suklaapatukan. Siinäpä se.
Nykyään tulee valittua jo ihan rutiininomaisesti ei-jenkkibrändejä. En ole ostanut todella pitkään aikaan mitään aidosti jenkkibrändejä, ja jatkossa en sitäkään vähää.
Vierailija kirjoitti:
Netflix kohti mulla boikottiin. Samoin Facebook.
Siis lähti