Kuinka usein peset vieras käsipyyhkeet?
Eli itse pesen käsipyyhkeet suunnilleen 3-5 kertaa vierasvessaa käyttävän jälkeen. Eli voi olla vaikka 2 vierasta kylästä niin sen jälkeen.
Kävin eilen kylässä, missä viimeksi kävin ennen joulua. Siellä perheessä vain 1 käsipyyhe vessassa ja se oli likaisen oloinen ja näytti samalta kuin aina muulloinkin. Kysyin ohimennen asiaa perheeltä, ja eivät kuulemma kovin usein pese pyykkiä tai siivoa, eikä se heitä haittaa. No ei tietysti ole minunkaan asia, mutta mielenkiinnosta:
Kuinka usein itse vaihdat vieras-käsipyyhkeen vessasta?
Kommentit (40)
Siis mitä ihmettä, onko vielä nykypäivänä ihmisillä erikseen vieraspyyhkeet? Mihin niitä tarvitaan? Kädet jotka pyyhitään pyyhkeeseen, on pesty.
Vaihdan käsipyyhkeet puhtaisiin ennen vieraiden tuloa, ja jokainen voi pyyhkiä ihan samoihin pyyhkeisiin riippumatta onko omaa perhettä vai kavereita.
Saatan vaihtaa ne vierailun jälkeenkin, mutta en välttämättä, koska kaverimme ovat siistejä normaaleja ihmisiä.
Vaihdan oman perheen käsipyyhkeet kaksi kertaa viikossa. Samassa yhteydessä vaihdan vieraskäsipyyhkeen, jos on ollut vieras. Joskus nappaan sen epähuomiossa, vaikkei olisikaan ollut.
Mulla käy vieraita n. kahden vuoden välein, joten pysyy aika puhtaana. Ehkä pölyyntyy ennemmin.
Annan jokaiselle vieraalle oman käsipyyhkeen, niin meillä on omallekin väelle.
Meillä ei ole erillisiä vieras käsipyyhkeitä. Käsipyyhkeet pestään kerran viikossa niinkuin kaikki muutkin pyyhkeet ja petivaatteet.
Vieras-wc:ssä on iso korillinen siististi rullattuja pieniä käsipyyhkeitä ja lattialla kori, johon käytetyt voi heittää. Lisäksi naulakossa roikkuu yksi vähän isompi käsipyyhe. Vieraat voivat käyttää, mitä haluavat. Vierailun jälkeen laitan kaikki käytetyt pyyhkeet pesuun.
Meillä on kyllä jokaiselle perheenjäsenelle nimetty käsipyyhe ja lisäksi vieraspyyhe. Vieraspyyhe menee vaihtoon aina vieraan jälkeen. Omat pyyhkeet kerran viikossa. Flunssakausina, vatsataudissa yms.tiheämmin.
Ehkä pitää taas ollakin vain onnellinen ettei vieraita käy koskaan.
Yleensä meillä ne vaihdetaan jokaisen vieraan välissä, mutta ei heti laiteta pesuun vaan otetaan omaan käyttöön niin että talonväelle on aina kaksi käsipyyhettä ja vieraille yksi putipuhdas
Meillä on vessassa kaksi käsipyyhettä, jotka vaihdetaan kerran viikossa. Ennen vieraiden tuloa kuitenkin vaihdan aina puhtaat pyyhkeet.
Ei ole vieraspyyhettä meidän ainoassa vessassa erikseen. Jos tiedän vierailusta niin vilkaisen mille se näyttää ja tuntuu ja tarvittaessa vaihdan. Vieraan jälkeen vaihdan aina, se on samalla se mihin mun naama osuu aamupesulla, joten en halua suuhuni vieraan käsipöpöjä (kaikkihan sen tietää ettei ne oikeesti saippualla huolella pese, kunhan valuttvat vettä).
Yllätysvieraalle saatan antaa puhtaan pyyhkeen mukaan jos/kun ilmoittaa menevänsä vessaan.
Laitan pyykkiin vieraiden lähdettyä. Laitan uuden pyyhkeen sitten, kun tiedän vieraita olevan tulossa. Omat pyyhkeeni vaihdan kerran viikossa, kun siivoan vessan muutenkin.
Joka viikko. Ei meillä käy edes juuri vieraita. Mulla on oma käsipyyhe, se jäi kun sytostaattihoitojen aikana musta tuli erityisen hygieeninen, enkä halunnut koulusta tulevien lasten kanssa pyyhkiä samaan.
En koskaan. Minulla ei käy vieraita, joten ei ole vieraspyyhkeitäkään.
Meillä on vessa ja siellä on käsipyyhe. En oo edes ajatellut että vieraat tarvis oman pyyhkeen! Ja juu vaihdan puhtaan jos tulee vieraita ja sit taas kun näyttää siltä et pitää vaihtaa.
Noloa olla kylässä.ja kysyä koska pyyhe on pesty...
Käy niin vähän vieraita, että kyllä se pyykkiin menee jo yhden vierailun jälkeen.
Märkä, lähmääntynyt käsipyyhe on mun ykkösinhotus kyläillessä.
Vaihdan kaikki käsipyyhkeet WC:ssä kerran viikossa, joten sillä tahdilla tulee pestyä.
Sama käsipyyhe meille ja vieraille, vaihdan 2x viikossa.