Pidätkö italialaisesta pizzasta?
Kommentit (36)
En ole autenttista ikuna maistanutkaan. Italialaisella reseptillä ja aineksilla olen kotona kokannut hyvää pitsaa.
Ihan hyvää on, mutta joskus ählämin mättöpizza on myös kiva.
Pidän!
Ohuenohut rapea pohja, vähän täytettä, vähän juustoa.
Lempparit salsicciapizza tai pizza grillatuilla kasviksilla.
Torinon seudulla tehdään myös erinomaista pannupizzaa "padellinoa"
On taivaallista. Ei tule yhtään sellaista ähkyn tunnetta kuin jonkun kebulan pizzasta.
Oleellista on oikein tehty pohja. Taikinan täytyy muhia, olikos se 68 tuntia? Uuni jokin 700-asteinen, ja siellä se on vain hyvin lyhyen ajan.
Riippuu missä päin Italiaa pitsaa syö. Roomalainen pohja Oululaisessa pitseriassa oli ihan kamalaa. Samoin Toscanassa yhdessä ravintolassa ihan kamalaa pitsaa, prosciuttosta ei huvää pitsaa saa.
I de civiliserade delarna av Italien skall man låta bli att beställa pizza. Annat än besvikelse serveras inte.
Kälysiä pikku lättyjä, edes täytteitä ei voi itse valita. Surkea valikoima. Suomessa saa paljon parempia.
Napolissa söin pitsaa ja en tykännyt. Oli pannupitsa, jossa tosi paksu pohja. Joku paikallinen juttu.
Tykkään enemmän suomen pizzoista. Italiassa oudot täytteet ja liian vähän täytettä ja juustoa.
No en ainakaan napolilaisesta pizzasta, kun siinä on niin paksu taikina. Muutenkaan en kyllä koskaan syö pizzaa ja pastaa Italiassa vaan paljon kasviksia, kalaa ja mereneläviä
Italiassa olen syönyt ehkä kolme pizzaa ja ei ollut erityisen hyvää.
Nälkä lähtee siinä missä muillakin roiskeläpillä. Luigilie ei millään mene jakeluun että samassa pizzassa voi olla kinkkua ja salamia. Italialaisen makuaisti eivät ole niin kehittyneitä, että voisivat maistaa ulottuvuuksia.
Kokeiltu Varennassa. Ei ole alkuperäinen minun mieleeni.
En pidä pitsoista lainkaan. Kai se on jokin lihavien ihmisten juttu?
Pidän.
Sain elämäni parhaimman makuisen pizzan Italiassa (v 99) ja sen voittanutta, tai edes lähelle päässyttä ei tähän päivään mennessä ole tullut vastaan
Miten eroaa suomalaisesta?
Ap