Miksi en ikinä keksi puhuttavaa työkavereiden kanssa?
Oon aloittanut siis uudessa työpaikassa pari viikkoa sitten ja työkaverit on tosi mukavia jne mutta tuntuu että etenkin jos olen jonkun työkaverin kanssa kahdestaan töissä ja on luppoaikaa, tauko samaan aikaan tms niin se on jotenkin tosi kiusallista kun mä en keksi mitään puhuttavaa.. onko muilla tätä samaa ongelmaa vai oonko mä vaan yksin tän kiusallisuuteni kanssa? D:
Aina stressaan etukäteen että entä jos taas on tosi kiusallista töissä
Kommentit (8)
Maa han muuttajista riittää aina puhuttavaa. Naamioidu se wakiksi...
Vierailija kirjoitti:
Puhu Trumpista, Jumalasta tai vaikka maahan muuttajista.
Kaikesta voi puhua.
Mä oon sen verran ujo ettei uudessa paikassa juttu vielä lähde lentoon. Kyllä se siitä helpottuu kun vähitellen tutustuu ihmisiin. Kuuntele muita ja esitä jatkokysymyksiä jos haluat puhella.
Mulla kans usein sama juttu ihmisten kanssa. Ehkä noloa, mutta yritän keksiä etukäteen aina pari keskustelunaihetta. Onneksi ongelma poistuu, kun tutustuu paremmin :)
Kysy jostain tv-ohjelmasta, työasiasta, säästä, mitä puuhaa vapaa-ajalla jne. Voit miettiä edeltä muutaman turvallisen puheenaiheen. Mutta parasta olisi, jos voit vain kertoa toiselle, että olet alussa vähän hiljaisempi, mutta kunhan tässä tutustutaan, niin alkaa juttukin luistamaan. Kyllä työkaverit ymmärtävät!
Ei Suomessa tarvitse koko ajan keskustella, kunhan ei muuten ihan puhumaton ole. Tauko töissä voi olla päivän ainoa hetki vähän levähtää.
Ei heidän kanssaan ole mikään pakko puhua muista kuin työasioista, jos ei itse halua tai koe luontevaksi. Töitähän työpaikalla ollaan ensisijaisesti tekemässä eikä juttelemassa.
Puhu Trumpista, Jumalasta tai vaikka maahan muuttajista.