Yhdysvaltojen pörssiluisu synkin sitten syyskuun 2001
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Yhdysvaltojen+p%C3%B6rssiluisu+synkin…
Täällä on kauhisteltu, miten suurin pörssiromahdus sataan vuoteen, mutta tuollainen kausittainen pörssien lasku on ihan normaalia. Mennään ylös ja tullaan alas. Ja pitkällä tähtäimellä mennään sitten kuitenkin taas ylös.
Kommentit (3)
Tämä viime päivien heilunta on itseasiassa ollut yllättävänkin vähäistä, kun sitä vertaan tapahtuneisiin.
Hieman lisää huonoja uutisia ja kurssit saattavat syöksyä lisää. Jenkkin pieni + pörssissä on sekin vain heiluntaa ja kohta mennään taas ales.
Itseäni suorastaan pelottaa. Olen kyllä henkilökohtaisesti odottanut tätä tilannetta jo muutaman vuoden ja olen toiveikas tulevaisuuden suhteen, eli toivon suomessakin pörssikurssien putoavan vil äsellaiset 20-40 %.
Siellä on isoja yhtiöitä kaatumassa, mm. maailman suurin vakuutusyhtiö on todellisissa vaikeuksissa.
Kannattaa vain miettiä mitä dominovaikutuksia on ison pankin kaatumisella. Sama efekti kuin WTC-tornien kaatumisessa. Ehkä se olikin jotain ennakkokuvaa.
Itse kun on pienituloinen ja köyhä ja oma talous on ihan konkurssissa, niin ei sitä paljon jaksa murehtia, kun maailmantalous romahtaa. Ehkä se on hyväkin, että kupla puhkeaa, niin jää jotain kestävää jäljelle.
mutta kiinnostunut kyllä muuten sijoittamisesta!