Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita "kalkkiksia", jotka eivät saa mitään tarttumapintaa nykyajan musiikista?

Vierailija
02.03.2025 |

Itse olen reilu nelikymppinen "köppänä" ja olen miettinyt, että olenko suunnilleen ainoa ikäiseni, joka ei saa mitään tarttumapintaa nykyajan suositusta musiikista. En osaa pitää sitä useinkaan edes musiikkina. Minulla ei ole samaa ongelmaa vaikkapa 60 -ja 70-lukujen musiikin suhteen, vaikka eivät nekään kuvasta aikakauttani, sillä olen syntynyt 80-luvun puolella. Nykymusiikki vain on jostain niin eri planeetalta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen neljäkymmentä ja nykymusiikki tuntuu todella hengettömältä ja geneeriseltä. 90 ja 2000-luvulla uusi musiikki oli vielä jännittävää, hyviä biisejä tuli liukuhihnalta, siihen verrattuna olisi outoa jos tämän päivän taso tyydyttäisi. Musiikki on nykyään liian tuotettua, laulu prosessoitua ja aiheet tyhjänpäiväisiä. Kaikki on heti niin tähtiä ennen kuin on edes ekaa levyä julkaistu. Esim. joku Iben Marraskuu, jota joutuu nyt radiosta kuulemaan, täysin mitäänsanomaton. Tuollaisella tekeleellä ei olisi ollut mitään asiaa soittolistoille 20 vuotta sitten. Bisnes haisee ja kuuluu kaikessa. 

Vierailija
22/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähä se Katri Helena o paras

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 90-luvulla joku kuunteli jotain vıtun räppiä, niin sitä vedettiin suunnilleen pataan.

Vierailija
24/24 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändit ovat hävinneet, nykyään on vain artisteja ja tuottajia, ikinä enää tiedä kuka sen kappaleen takana oikeasti on. Sen vuoksi se ei oikein edes kosketa. Ennen se oli usein se tietty porukka, bändi, joka keskenään oli tehnyt kaiken, säveltänyt, sanoittanut ja soittanut. Sen useimmiten tiesi keneltä se musiikki tuli ja se vaikuttaa siihen kokemukseen. Myös albumi tuntuu menettäneen merkityksen suoratoiston myötä, nyt on biisejä. Ennen sitä levyä kuunneltiin alusta loppuun, niitä huonompiakin biisejä siellä välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme