Yksiön vuokra kaupungissa 574 € - onko kohtuullinen?
Neliöitä 32,5. Kerrostalo, vm. 2011. Iso, lasitettu parveke. Oma sauna (jota en kylläkään paljoa käytä, pidän sitä enemmän varastona. Vuokranantajan puolesta astianpesukone. Vuokraan kuuluu netti taloyhtiön puolesta. Vesiennakko 20 e/kk ja tasauslasku tai palautusta tulee kulutuksen mukaan (itselleni tulee tasauslasku tuon lisäksi).
Keskustaan matkaa jotain 1.5 km. Lähellä kaksi kohtuuhintaista ruokakauppaa, apteekki, kampaamoita, pari kuntosalia, hieroja, kirkko, ruokapaikkoja (ei mitään hienoja mutta ei olisi varaakaan), tanssistudio, pilatesstudio, pari paikallista baaria, joku kauneushoitolakin. Sairaalaan (terveysasema samalla) pääsee yhdellä bussilla ilman vaihtoa. Lähellä myös tosi kiva ulkoilureitti ja ulkokuntosali, järviä ja satama.
Minulta on kysytty olenko ajatellut muuttavani halvempaan. Aika kiven alla taitavat olla. Ja sitä paitsi itsehän minä päätän, missä asun.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaupunki, mikä alue. Nopsaan sanoisin että halpa on.
Halpa on.
Stadissa maksaisi 800e.tuo kattaus.
Yksiöt ovat suhteessa kalliimpia kuin kaksiot.
tuossa Turussa hintaan vaikuttaa, aika uusi rakennus, ja kaupunki kuuluu kasvukeskus piiriin! Mä asun 70 luvun kerrostalossa, Porissa, 60 neliöö, 542e! sähköineen, vesineen!
Vierailija kirjoitti:
Yksiöt ovat suhteessa kalliimpia kuin kaksiot.
Tietenkin ovat. Keittiö ja kylppäri on asunnon kalleimmat tilat. Tyhjien makuuhuoneiden lisääminen on halpaa.
Tampereella näyttää yksiöiden vuokrat olevan 600-700, vähän alueesta riippuen
Vierailija kirjoitti:
Herrajee, mä asun 57m2 kaksiossa, vuokra 540 - asumistuki 350e. Vesi kuuluu vuokraan, sähkö ja vakuutus pitää maksaa. Bussit kulkee 10min välein, kaupat ym vieressä, keskustaan n 7km.. Luonto vieressä ja kahden järven välissä on tämä rauhallinen talo.. Oulussa.
Laita nyt vielä sen talon rakennusvuosi? Kuulostaa koon perusteella joltain 80-luvun tai vanhemmalta luomukselta. ehkä 90-lukua, mutta tämän vuosituhannen luomuksena poikkeuksellisen iso.
Ei oikein voi verrata kaukana keskustasta olevaa ja vanhaa kämppää lähellä keskustaa olevaan uudehkoon kämppään.
Siis toissapäivänä nousi vuokra, 1.3.