Mulla ei ole enää minkäänlaista motivaatiota työnhakuun
Kun käyttää tunteja cv:n ja hakemuksen viilaamiseen ja sitten siihen ei edes vastata yhtään mitään. Haen jatkossa vain pakolliset 4 paikkaa kuukaudessa ja piste. On niin alhaista tuollainen, ettei vastata mitään, etten lähde tuohon mukaan.
Olen ollut puoli vuotta työtön ja lähes joka päivä hakenut töitä. Vastaamisprosentti juuri ja juuri 50.
Pitäkää tunkkinne. Ja vaikka tekidi minkälaisen hakemuksen hyvänsä, niin todennäköisyys ed3s johonkin haistapaska-sopimukeen on 1%.
Ei muuta.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisiin työpaikkoihin te oikein haette kun ette pääse töihin? Mitä katsoin niin myyntityötä on paljon, parturikampaajien työtä on paljon tarjolla, sote alalla on paljon työtä tarjolla ja esim ravintola-alalla on paljon työtä tarjolla.
Ihmettelen aina kun ihmiset valittaa ettei työtä ole eikä töihin pääse.
Työtä tarjolla ei tarkoita, että jokainen hakija valittaisiin. Aika usein jokaiseen paikkaan on kymmeniä ellei satoja hakijoita.
Satoja on nyt lähempänä oikeaa. 200-600 hakijaa on ollut hakemiini töihin.
Elokuusta saakka työttömänä ja takana 279 työhakemusta, joista on poikinut 2 haastattelua, 1 "lupaus" ottaa yhteyttä kesämmällä oppisopimus mielessä sekä 5 ehdotusta sijaistamaan sijaisia.
Vierailija kirjoitti:
Elokuusta saakka työttömänä ja takana 279 työhakemusta, joista on poikinut 2 haastattelua, 1 "lupaus" ottaa yhteyttä kesämmällä oppisopimus mielessä sekä 5 ehdotusta sijaistamaan sijaisia.
Kuulostaa lupaavalta. Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai millä tapaa lupaavalta?
Otat ittees niskasta ja haet niitä töitä! Aina voi kävellä tehtaalle ja kätellä johtajaa jos ei oman alan töitä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Amatööri...
Olen ollut 11 vuotta työttömänä.
Työnhakuni on pelkkä harrastus, säikähdän jos joku vastaa hakemukseen.
Sinunlaisten ihmisten varaan on yhteiskunnan hyvä rakentaa.. kiitos, panoksestasi muiden eteen.
Vierailija kirjoitti:
Otat ittees niskasta ja haet niitä töitä! Aina voi kävellä tehtaalle ja kätellä johtajaa jos ei oman alan töitä löydy.
Mä yritin. En päässyt edes porteista läpi ilman kulkulupaa, jota ei myönnetty.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskukset, kirpputorit ja kaikenlaiset yhdistykset hakevat jatkuvasti kaikenlaisia osaajia, jos vaan sinusta saa tukirahaa... voi myös mennä työkokeiluun... kyllä töitä löytyy!!!
Mä yritin, että ottaisivat oppisopparilla esim. vaikka merkonomiksi, ihan sama, ei ole kuulema resursseja koska ei ole 100% palkkatukimaksajaa mun palkalle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Yhdestäkään tarjotusta työstä en ole koskaan kieltäytynyt.
Mutta hakemuksia en viitsi tehdä. Se on turhaa työtä ja kaiken lisäksi se vie yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan enää, haen vaan ne pakolliset ja hyväksyn ettei kukaan palkkaa 57-vuotiasta.
Sama täällä, ei enää kiinnostusta. Teen pakolliset temput ja muuten lomailen. Tehkää muut samoin, turhaa vaivata päätään sillä, että töitä ei ole kaikille.
Nainen 55-vuotta
Vierailija kirjoitti:
Tulisit sinäkin jo tänne 2000-luvulle sieltä jostain 60-luvulta. Systeemit "vähän" muuttuneet. Onhan noilla sun heitoilla kyllä viihdearvo, että hyvät naurut aina saa kun idiootit kommentoitte 😂.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä tehtaita on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan enää, haen vaan ne pakolliset ja hyväksyn ettei kukaan palkkaa 57-vuotiasta.
Sama täällä, ei enää kiinnostusta. Teen pakolliset temput ja muuten lomailen. Tehkää muut samoin, turhaa vaivata päätään sillä, että töitä ei ole kaikille.
Nainen 55-vuotta
Itse olen 52 ja jos saan potkut, en varmasti työllisty. Karua, mutta toisaalta rauhoittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä tehtaita on?
80-luvulta löytyy useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on surullista, että 0,72% hakemuksista vie haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut olleet vasta 5kk työttöminä eikä huolita minnekään? No,kuvitelkaahan tilanne,jossa yli 40-v ihmisellä ei ole mitään työkokemusta ja hänet pakotettaisiin tehtailemaan höpöhöpö hakemuksia,vaikka kuulusi eläkkeelle. Kyllä v..u naurattaa tämän valtion touhu. Ainoat,jotka hyötyvät,ovat virkaloiset.
No, mä esimerkiksi aloitin tosissaan työn hakemisessa jo reippaasti ennen kuin valmistuin. Tein satoja ja satoja hakemuksia ja kävin kymmenissä ja kymmenissä haastatteluissa ja en ollut edes valmistunut/valmistuin juuri ja juuri siksi en työllistynyt kun ei ole 5 vuotta alan rautaista kokemusta/ei ole sukulaisia töissä siellä mihin hain.
Tämä! Missään kohtaa ei saa jalkaa oven väliin, sillä yritykset vaativat kokemusta. Eikä kokemusta saa, kun ei kukaan ota töihin. Ei opiskeluaikana kesätöihin, e
Osaajille löytyy aina töitä. Miten olisi oman osaamisen kehittäminen niin, että sinulla olisi jotain tarjottavaa työnantajille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut olleet vasta 5kk työttöminä eikä huolita minnekään? No,kuvitelkaahan tilanne,jossa yli 40-v ihmisellä ei ole mitään työkokemusta ja hänet pakotettaisiin tehtailemaan höpöhöpö hakemuksia,vaikka kuulusi eläkkeelle. Kyllä v..u naurattaa tämän valtion touhu. Ainoat,jotka hyötyvät,ovat virkaloiset.
No, mä esimerkiksi aloitin tosissaan työn hakemisessa jo reippaasti ennen kuin valmistuin. Tein satoja ja satoja hakemuksia ja kävin kymmenissä ja kymmenissä haastatteluissa ja en ollut edes valmistunut/valmistuin juuri ja juuri siksi en työllistynyt kun ei ole 5 vuotta alan rautaista kokemusta/ei ole sukulaisia töissä siellä mihin hain.
Tämä! Missään kohtaa ei saa jalkaa oven väliin, sillä yritykset vaativat kokemusta. Eikä kokemusta saa, kun ei k
Mitä jankkaat propagandaa osaajille löytyy aina hommia. Näin ei suinkaan kaikille ole. Jos yksi sadasta hakijasta saa töitä. Olet täysi pellehermanni.
Vierailija kirjoitti:
Amatööri...
Olen ollut 11 vuotta työttömänä.
Työnhakuni on pelkkä harrastus, säikähdän jos joku vastaa hakemukseen.
Sinulaisten ihmisten takia sosiaaliturvaa leikataan ja uudistetaan niin että toimeentulotukeen tulee työvelvoite ym. KIITOS
No ei ole ihme jos tuolla asenteella et löydä töitä. Täällä on esitetty vaikka mitä hyviä ehdotuksia sinulle, mutta kaikkeen keksit tekosyyn, miksei sekään onnistu.
10 vuotta nuorempanakin käytännössä mahdotonta. Myyn vaikka jääkaapin eskimolle ja kansainvälistä myyntikokemusta on 20+ vuotta.