Sinä jonka palkka bruttona n. 2650, niin mikä on veroprosenttisi? Mielellään sellaiset joilla ei ole mitään erikoisia vähennyksiä
Joo joo tiedän, että jokaisella omansa, mutta jos saisin vähän suuntaan asiaan.
Mulla ei mene vähennyksiä muuta kuin ne perusjutut verojen lisäksi eli työeläkemaksut yms. Työmatka niin lyhyt, että ei sitä voi laittaa verotukseen.
Nyt mulla on veroprosentti 23,5 kun itse sen nostin siihen, mutta tuntuu aika isolta.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle jää siis käteen palkasta 1800 ja risat. En viitsisi käydä tuolla summalla töissä.
Käteen jää n.1950€. Mä en viitsi maata kotona työttömänä vaan haluan tehdä töitä alalla jolle opiskelin. Vai onko parempi, että me kaikki hoitoalan ihmiset lopetetaan työnteko?
ap
ei jää noin paljoa kun laskee yhteen 7,15+0,59+23,5% ja vähentää sen bruttopalkasta
No kyllä jää. Kai mä nyt itse tiedän mitä mun palkasta jää käteen.
ap
Antamillasi tiedoilla sain tulokseksi 1822,13€. Siis kun kerroit että palkkasi on 2650€, siitä vero -23,5%, lisäksi työeläkemaksu -7,15%, työttömyysvakuutusmaksu 0,59%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23,5
Hyvä luoja miksi? 😳
Ei niin paha kuitenkaan kuin työttömillä, joilla on perus-tmt:stäkin (jotain 600 per kk?) veroprosentti 20
Joo mutta miksi antaa vapaaehtoisesti valtiolle korotonta lainaa joka kuukausi 23,5% noin pienestä palkasta? Ei niin mitään järkeä.
Ei ole korotonta.
Pelkästään kunnallisveron vaihtelu vaikuttaa veroprosenttiin 6 prosenttiyksikköä. Sen vuoksi et voi saada mitään järkevää vastausta täältä, jos et kerro kotikuntasi kunnallisveroprosenttia. Mutta se on varmaa, että tuo 23,5 on aivan liikaa, jos siinä ei ole mukana pakollisia eläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja.
Verottajan sivuilla olevalla veroprosenttilaskurilla saat oikean tiedon.
Ne maksetut näkyy palkkakuitissa eikä vähennyksiä ole. Silti tuo työntää aina jotain lasten lukuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle jää siis käteen palkasta 1800 ja risat. En viitsisi käydä tuolla summalla töissä.
Käteen jää n.1950€. Mä en viitsi maata kotona työttömänä vaan haluan tehdä töitä alalla jolle opiskelin. Vai onko parempi, että me kaikki hoitoalan ihmiset lopetetaan työnteko?
ap
ei jää noin paljoa kun laskee yhteen 7,15+0,59+23,5% ja vähentää sen bruttopalkasta
ap
Antamillasi tiedoilla sain tulokseksi 1822,13€. Siis kun kerroit että palkkasi on 2650€, siitä vero -23,5%, lisäksi työeläkemaksu -7,15%, työt
Niin sähän vaikutatkin itse todella älykkäältä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23,5
Hyvä luoja miksi? 😳
Ei niin paha kuitenkaan kuin työttömillä, joilla on perus-tmt:stäkin (jotain 600 per kk?) veroprosentti 20
Älä nyt hyvä ihminen luule, että sinä työttömänä maksat veroja.
Sinä saat käteen tietyn summan tekemättä mitään. Brutto on valtion maksukikkailua.
Työttömät eivät ole veronmaksajia, vain työntekijät eli palkansaajat maksavat beroja.
Kirkkoon kuuluvat on oikeasti tyhmiä kun maksavat täysin tyhjästä jopa 2prossaa ylimääräistä.
Voisiko näissäkin kyselyistä ottaa huomioon sen, että jotkut ilmoittavat pelkän veroprosentin ja jotkut veroprosentti plus muut, kuten eläkemaksut.
Aika suuri ero kumman ilmoittaa.
Periaatteessa sanalla veroprosentti moni tarkoittaa varmaan koko höskää, mutta ei ehkä kaikki?
Jotkut taas mieltävät, että veroprosentti on juuri se veroprosentti ja jokainen tajuaa lisätä ne lisät.
Toki bruttosummasta voi päätellä, onko ilmoitettu pelkkä veroprosentti vai myös muut lisät.
Ainakin veroprisenttilaskurissa mitä itse käytin oli maininta vain veroprosentista ensin. Tuo herätti iloisia kiljahduksia joissain nuorissa, kunnes valistin, että lähes 10% tulee sitten niitä muita maksuja.
Vierailija kirjoitti:
13%.
Mä en kyllä käsitä tätä. Itsellä sama prosentti 1900e bruttotulolla. Siihen on laskettu 38km työmatkat ja muut vähennykset. Silti aina mätkyjä tulee vähän.
No niin eilen laskin uuden veroprosentin ja se on 20,5. Jää vielä vuosituloihin vähän varaa jos teen keikkatöitä. Toki pitää seurata tuloja, että ei mene yli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa. Asun korkeasti verottavassa kunnassa ja mulla on 3400e/20%
Sulle tulee komeat palautukset ellet laske uutta verokorttia omaverossa
Valtio tienaa aina, vaikka palautuksia tulisi. Kun vero% kohillaan, voi laittaa säästöön sen erotuksen, mikä olisi suuremmalla %. Huomaa, että enemmän jää vuodessa säästöön, ku mitä palautuksia saa.
Noilla tiloilla 30-40%.Lisä prossa 44-50%.Ei tuommosilla tuloilla muuta kuin kituutellaan pärjää kun ei osta kuin ruoat.Välltämätön.Ostovoima häviää huonoilla palkoilla ,palkan pitäisi olla suomessa tällä hintatasolla puhtaana käteen vähintään 5t€.Saisi kaiken mitä puuttuu.Tässä kk esim.2aikuista+2lasta.Kampaajalle120-450€,koko perhe,kodin juttuja250€-700€,ruoka 600€ -1000€,,hygienia muu 350€,pesuaineet jne..sähkö 450€-560€.Menovesi 250€-750€.2autoa pakko olla ).Pitkä työmatka,Lapset 600€.+harrasteet(varusteet) kk 700€.Lääkäri+eläinlääkäri890€(lääkkeet),Muut pakol.lääkitys..350€..onko tässä kaikki ,jotain puuttuu..Näistä jostain joutuu jättämään hankkimatta aikakin usein..Talolaina 1400€ lyhennys +korot 450€.(Velka yht.kok.summa 2,5 m€)lyh.jäljellä 12v.Kun maksettu ikää 69v.67v.Kivaa elämää teillekin.Persläpi Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Antamillasi tiedoilla sain tulokseksi 1822,13€. Siis kun kerroit että palkkasi on 2650€, siitä vero -23,5%, lisäksi työeläkemaksu -7,15%, työttömyysvakuutusmaksu 0,59%.
Työeläkemaksu on sidonnainen ikään, ei palkkaan. Mitä enemmän ikää, sen enämpi jotuu eläkettä maksamaan. Kokemusta on!
N54, M58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23,5
Hyvä luoja miksi? 😳
Älä nyt hyvä ihminen luule, että sinä työttömänä maksat veroja.
Sinä saat käteen tietyn summan tekemättä mitään. Brutto on valtion maksukikkailua.
Työttömät eivät ole veronmaksajia, vain työntekijät eli palkansaajat maksavat beroja.
Ajattelitko, että työttömät saavat valtiolta ilmaista rahaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23,5
Hyvä luoja miksi? 😳
Kannattaa ottaa huomioon, että tulee päälle vielä muita maksuja 7% luokkaa, joten on todella korkea prosentti.
Palkanlaskijataustalla hupaisa ketju lukea.
On jotain vähennyksiä?