Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka palkka bruttona n. 2650, niin mikä on veroprosenttisi? Mielellään sellaiset joilla ei ole mitään erikoisia vähennyksiä

Vierailija
02.03.2025 |

Joo joo tiedän, että jokaisella omansa, mutta jos saisin vähän suuntaan asiaan. 

Mulla ei mene vähennyksiä muuta kuin ne perusjutut verojen lisäksi eli työeläkemaksut yms. Työmatka niin lyhyt, että ei sitä voi laittaa verotukseen. 

Nyt mulla on veroprosentti 23,5 kun itse sen nostin siihen, mutta tuntuu aika isolta. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23,5

Hyvä luoja miksi? 😳

Ei niin paha kuitenkaan kuin työttömillä, joilla on perus-tmt:stäkin (jotain 600 per kk?) veroprosentti 20

Mulla ansiosidonnainen brutto 1400 euroa ja siitä menee 25 % veroa. Kyllä kannatti maksaa kassan jäsenmaksua..

Nimenomaan kannatti, sillä ilman kassaa saisit tuon n. about 600 brutto

Vierailija
22/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23,5

Hyvä luoja miksi? 😳

Niin mitä miksi? Se nyt on veroprosenttini.

Niin että miksi pidät noin korkeaa veroprosenttia noin pienestä palkasta? Jos tulo on palkkatuloa työstä niin oikea prosentti sille tapauksessasi olisi korkeintaan 14-16 ellei ole vähennyskelpoisia asioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23,5

Hyvä luoja miksi? 😳

Niin että miksi pidät noin korkeaa veroprosenttia noin pienestä palkasta? Jos tulo on palkkatuloa työstä niin oikea prosentti sille tapauksessasi olisi korkeintaan 14-16 ellei ole vähennyskelpoisia asioita. 

Ei se ole palkasta. On eläkkeestä.

Vierailija
24/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle jää siis käteen palkasta 1800 ja risat. En viitsisi käydä tuolla summalla töissä.

Käteen jää n.1950€. Mä en viitsi maata kotona työttömänä vaan haluan tehdä töitä alalla jolle opiskelin. Vai onko parempi, että me kaikki hoitoalan ihmiset lopetetaan työnteko?

ap

ei jää noin paljoa kun laskee yhteen 7,15+0,59+23,5% ja vähentää sen bruttopalkasta

Vierailija
25/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23,5

Hyvä luoja miksi? 😳

Ei se ole palkasta. On eläkkeestä.

Ap kirjoitti kyllä työssäkäynnistä?

Vierailija
26/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on täysin kunnasta kiinni. Missä kunnassa ap asut? 

Vierailija
27/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle jää siis käteen palkasta 1800 ja risat. En viitsisi käydä tuolla summalla töissä.

Käteen jää n.1950€. Mä en viitsi maata kotona työttömänä vaan haluan tehdä töitä alalla jolle opiskelin. Vai onko parempi, että me kaikki hoitoalan ihmiset lopetetaan työnteko?

ap

Sehän on valtava summa, sähkötöiden johtajana en koskaan ole tuollaiseen päässyt.

No ei todellakaan ole valtava summa. Typerää trollaamista tuollaista kirjoittaa.

ap

Vierailija
28/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ei jää noin paljoa kun laskee yhteen 7,15+0,59+23,5% ja vähentää sen bruttopalkasta

No kyllä jää. Kai mä nyt itse tiedän mitä mun palkasta jää käteen. 

ap

Vierailija
29/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan kerro tänne missä asun. Asun pienellä paikkakunnalla enkä halua kyylien tajuavan mun kirjoittelevan täällä.

ap

Vierailija
30/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14,5 %, on työhuonevähennys.

Vierailija
31/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan kerro tänne missä asun. Asun pienellä paikkakunnalla enkä halua kyylien tajuavan mun kirjoittelevan täällä.

ap

No kerron kunnan veroprosentti, niin voi edes vähän haarukoida nettoa paremmin. 

Vierailija
32/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

13,5 %, ja päälle ne muut eläke- ja sairausvakuutusmaksut mitä palkasta peritään.

Vierailija
33/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolta kuulostaa, mulla eläkkeestä nuo luvut lähellä ja eläkkeestä menee aina enempi veroa kun työstä.

Vierailija
34/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 2500 euroa ja veroprosentti 15,5. Viime vuonna oli 15. Ei mitään vähennyksiä ja vuodesta toiseen on riittänyt ettei lisää ole tarvinnut maksaa vaan vähän palautuksia. 

Vierailija
35/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos lasket sen vaikka vero.fi veroprosenttilaskurilla

"Emmää viitti, helpompi kysyä joltakin"?

Itselle se sama kone antaa aina jotain pilipaliprosentteja, ei mun 70K palkan prosentti ole mikään 12. Joudun sitten arvailemaan jotain. 

Vierailija
36/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23,5

Hyvä luoja miksi? 😳

Ei niin paha kuitenkaan kuin työttömillä, joilla on perus-tmt:stäkin (jotain 600 per kk?) veroprosentti 20

Mulla ansiosidonnainen brutto 1400 euroa ja siitä menee 25 % veroa. Kyllä kannatti maksaa kassan jäsenmaksua..

No se on ihan omaa tyhmyyttäs, kun et ole tilannu muutosverokorttia sille.

Vierailija
37/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos lasket sen vaikka vero.fi veroprosenttilaskurilla

"Emmää viitti, helpompi kysyä joltakin"?

Itselle se sama kone antaa aina jotain pilipaliprosentteja, ei mun 70K palkan prosentti ole mikään 12. Joudun sitten arvailemaan jotain. 

Älä puhu p*zkaa. Oikeasti et viitsi etsiä tietoa jo maksetuista veroista, arvioida vuoden tuloja, arvioida vähennykset jne. ja syöttää sitten ne laskuriin.

Vierailija
38/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tossa 23,5 %:ssa mukana tyel ja työttömyysvakuutusmaksu? 

Tai siis pakko olla, koska mulla on vero 14,5 % ja bruttopalkka 3200.

Vierailija
39/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23,5

Hyvä luoja miksi? 😳

Voit muuttaa tuota prosenttia vero.fi sivustolla. Haet muutos verokortin 

Vierailija
40/58 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23,5

Hyvä luoja miksi? 😳

Joo mutta miksi antaa vapaaehtoisesti valtiolle korotonta lainaa joka kuukausi 23,5% noin pienestä palkasta? Ei niin mitään järkeä.

Liikaa maksetusta verosta maksetaan korkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän