Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku mies haluaa antaa suhteeseen bare minimum?

Vierailija
02.03.2025 |

Voisiko joku selittää asiaa?

Kommentit (238)

Vierailija
201/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle otsikko ei tuonut mieleen patalaiskaa sohvaperunaa vaan sen että naisella on "minimi" rima jonka mies pystyy saavuttamaan mutta mies ei tee aktiivisesti itse suhteen eteen mitään. Eli suhteessa ollaan vähän kuin työpaikassa jossa halutaan pysyä mutta ei ole halua edetä mihinkään. Jos mies on tällä tyylillä parisuhteessa sama asia näkyy usein muillakin elämänalueilla. Perusluonne on vain laiska mutta koska miehellä on ollut hyvä kotikasvatus hän ei ole aivan perinteinen sohvaperuna vaan hoitaa asiansa. Mutta ei koskaan mitään enempää. 

Miksi ylipäätään on ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta? Sen ilmaisen kodinhoidon ja taatun seksin vuoksi? Mies

Usein jonkinlainen suhde on parempi kuin ei mitään vaikka se ei täysin ideaalikumppani olisikaan. Todella harva oikeasti saa ihannekumppaninsa suhteeseen.

Kyllä mä näen, että "jonkinlaisen suhteen" ja ihannekumppanin väliin mahtuu kyllä sellaisiakin ihmisiä, joiden kanssa kiinnostaa oikeasti olla sen ihmisen vuoksi, eikä pelkästään siksi, että kunhan on joku.

Vierailija
202/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Säästeliäs elämäntyyli on useimpien ihmisten normaali tapa elää. Rahan törsääminen hömppään on monille vieras tapa elää. Miksi nainen ei pysty elämään minimalisista elämäntyyliä?"

Kerro meille sitten, mikä mielestäsi on hömppää ja millaisiin asioihin sitten pitäisi panostaa? Ja millaista elämää tarkoitat minimalistisella elämäntyylillä? Mitä se pitää sisällään?

Esimerkiksi kahvilassa käynti on rahan törsäämistä hömppään. Kannattaa mielummin edellisenä iltana ostaa S-marketin paistopisteeltä tuotteita jääkaappiin ja keittää itse kahvit kotona.

No sitten on tämä toinen näkökanta; mä käyn kahvilassa kahvilla ihan vain siksi, ettei aina tarvitse kahvitella kotona. Välillä tekee mieli vaihtaa hetkeksi maisemaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Säästeliäs elämäntyyli on useimpien ihmisten normaali tapa elää. Rahan törsääminen hömppään on monille vieras tapa elää. Miksi nainen ei pysty elämään minimalisista elämäntyyliä?"

Kerro meille sitten, mikä mielestäsi on hömppää ja millaisiin asioihin sitten pitäisi panostaa? Ja millaista elämää tarkoitat minimalistisella elämäntyylillä? Mitä se pitää sisällään?

Esimerkiksi kahvilassa käynti on rahan törsäämistä hömppään. Kannattaa mielummin edellisenä iltana ostaa S-marketin paistopisteeltä tuotteita jääkaappiin ja keittää itse kahvit kotona.

Eli jos tän ajattelumallin nyt sitten yleistäisi, niin idea on, että kaikki mahdollinen tehdään kotona?

Millainen koti sun mielestä sitten on viiht

Mun koti on viihtyisä, mutta ei se nyt herranen aika sitä tarkoita, ettenkö välillä halua käydä muuallakin. 

Vierailija
204/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet antavat asioille jotka ovat naisille tärkeitä vain minimin koska nämä asiat eivät ole tärkeitä miehille. Tämä koskee mm. kodin siivousta, keittiön ja kylpyhuoneen siisteyttä, pyykinpesua ym. vastaavia asioita. Sinkkunainen vaihtaa lakanat useammin kuin sinkkumies. Sinkkumies pesee tai pesettää autonsa useaammin kuin sinkkinainen. Kysymys on ennen kaikkea siitä mitä arvostaa.

Sen  sinkkumiehen mahikset saada nainen sinne lakanoihin nousisivat huomattavasti jos vaihtaisi lakanat useammin. 

Olen vanhanakin niin idealistinen, että oletan, että  sinkkumiehetkin voivat tuntea muitakin tunteita kuin seksinhimon, ja että he ihan omasta halustaan voivat pitää kotinsa yhtä siistinä kuin autonsa.

Tältä palstalta olen oppinut, että työläistaustainen mies pitää itseään automaattisesti jotenkin naisia parempana, ja olettaa sen vuoksi naisten olevan heidän palvelijoitaan, joita ei tarvitse ottaa mitenkään huomioon.

Vierailija
205/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on tämä toinen näkökanta; mä käyn kahvilassa kahvilla ihan vain siksi, ettei aina tarvitse kahvitella kotona. Välillä tekee mieli vaihtaa hetkeksi maisemaa. 

Mikset mene mökille silloin kun alkaa koti tympäistä?

Vierailija
206/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet antavat asioille jotka ovat naisille tärkeitä vain minimin koska nämä asiat eivät ole tärkeitä miehille. Tämä koskee mm. kodin siivousta, keittiön ja kylpyhuoneen siisteyttä, pyykinpesua ym. vastaavia asioita. Sinkkunainen vaihtaa lakanat useammin kuin sinkkumies. Sinkkumies pesee tai pesettää autonsa useaammin kuin sinkkinainen. Kysymys on ennen kaikkea siitä mitä arvostaa.

Sen  sinkkumiehen mahikset saada nainen sinne lakanoihin nousisivat huomattavasti jos vaihtaisi lakanat useammin. 

Kyllä vaihtaa lakanat ennen kuin lähtee ravintolaan. Tuskin koskaan käy niin, että suoraan kadulta lähtee nainen selvinpäin mukaan miehen kotiin, mutta sänkyhommat jää väliin likaisten lakanoiden takia.

Vierailija
207/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä kimmastui kun jätin raparoiskeet pönttöön.Hohhoijaa taidanpa mennä baariin

Vierailija
208/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama miksi. Sun pitää vain arvioida että saatko suhteessa sen mitä haluat. Jos vastaus on että et, vaan saat bare minimum, on ihan sama miksi. Sun pitää vaan erota. Ikävä myöntää tämä itselleen, jos pelkää olla yksin.

Ja siitä bare minimumista: ei ainakaan siksi, että rakastaa kumppaniaan ja haluaa tälle parasta. Ja tämä lienee kaikki, mitä tarvitset eropäätöstä varten.

Vierailija
209/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhanakin niin idealistinen, että oletan, että  sinkkumiehetkin voivat tuntea muitakin tunteita kuin seksinhimon, ja että he ihan omasta halustaan voivat pitää kotinsa yhtä siistinä kuin autonsa.

Tältä palstalta olen oppinut, että työläistaustainen mies pitää itseään automaattises

Vastenmielistä. Sama tyhmä mies varmaasti iuvittelee olevansa jotenkin viehättävä rumine ulkonäköineen. 

Vierailija
210/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä kimmastui kun jätin raparoiskeet pönttöön.Hohhoijaa taidanpa mennä baariin

Hohhoijaa, vieressä kuitenkin käsisuihku 

Vierailija
211/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvauva touhuu :D

Vierailija
212/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on varsin yksinkertainen. Hän kelpuuttaa sinut suhteeseen, vaikkei varsinaisesti rakasta. Mies kuin mies kaivaa itsestään vaikka millaisen sankarin, kunhan nainen on SE oikea. 

Tämähän se on.

Monesti myös alussa on voinut olla aitoa ihastumista tai rakastumistakin, mutta se ei muutu rakkaudeksi, vaan laimenee pois.

Opetelkaa olemaan yksin.

Vierailija
213/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tää bare minimum -asetelma käytännössä alkaa toteutua jos ihmiset on hulluina toisiinsa ja sen jälkeen rakastavat toisiaan enemmän kuin mitään? Eikö silloin halua tehdä kaikkensa että toinen olisi onnellinen, ilahduttaa toista ainakin vähän väliä?

Voiko olla että monet vain ovat loppujen lopuksi toisilleen sopimattomia ihmisiä ja tämä on jossain alkuhuumassa sumentunut tajunnasta?

Vierailija
214/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva syntyy, silloin ei ole enää aikaa käkkiä kahviloissa.

Vierailija
215/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tuntuu, että mies ei panosta, älkää jääkö neuvottelemaan vaan juoskaa. Se saattaa muuten olla ainoa keino, jolla miehen kunnioitus ja kiinnostus herää, kun sinusta tulee tavoiteltava niin, että pitää tosissaan tehdä töitä sen eteen. Suurin osa ei kyllä havahdu menetykseensä edes tuolloin."

Muistakaa nauset tämä.

Paskan saa pyytämättäkin.

Vierailija
216/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus taas näitä älypäitä, jotka ei suomea osaa. Menkää redditiin sönkkäämään!

Vierailija
217/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voice on Finlandissakin joku just toissajaksossa selitti, että tää antaa mulle konfidensee.

Vierailija
218/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli beer maximum -mies.

Vierailija
219/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ajatellut ensimmäisenä rahaa kun tähän ketjuun tulin vaan panostusta suhteeseen, yhteistä aikaa ja toisen huomioonottamista. 

Esimerkki oikeasta elämästä, me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 27 vuotta mies tuo mulle joka aamu teekupillisen sänkyyn koska herää aikaisemmin. 

Kaupassa käydessä saatan ostaa jonkun tuotteen josta tiedän puolisoni pitävän erityisen paljon tai buukata sille liput johonkin sitä kiinnostavaan tapahtumaan ja lähden itse mukaan vaikkei niin kiinnostaisikaan. Puoliso tekee samoin, esm aikoinaan mun mies varasi meille leffaliput SATCin ensi-iltaan ja vei cocktaileille etukäteen. Pienet huomionosoitukset merkitsevät paljon. 

Meillä huomioidaan synttärit ja muut juhlapäivät,  esim mun täyttäessä 50 mies ja lapset olivat täyttäneet koko olkkarin ilmapalloilla ja sain shampanja-aamiaisen vuoteeseen. 

Kumpikin annamme toisillemme omaa aikaa valittamatta ja

Melkein aloin itkemään luettuani tän. Kuulostaa onnelliselta liitolta. Onnittelut.

Vierailija
220/238 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sama logiikka, kuin kahviloissa? Että niihin mennään tekemään naiseen vaikutus ja sitten kun nainen on saatu, ei tarvitse enää mennä?"

Kyllä. Ei ole mitään järkeä muuten käydä kahvilassa paitsi ulkomaan lomamatkalla. Kotimaiset kahvilat ovat jo liian tuttuja.

Et sitten vissiin ole tajunnut, että nämä oikeasti säästeliäät (eli pihit) pitää noita lomamatkojakin hömppänä.

Piheistä pihein vie kyllä perheensä kerran vuodessa matkalle, haluamaansa kohteeseen, mutta valitsee edullisimmat lennot, majoitukset, reissussa ruuat tekee joku seurueesta. Koko vuosi ollaan ostamatta mitään, koska täytyy säästää matkaan, ei synttäri- tai joululahjoja.

Puoli vuotta ennen reissua valitetaan ääneen, miten kalliiksi se reissu taas tulee. Matkan ostamisen päivänä sielua kirvelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä