Käyttekö luokkakokouksissa?
Itse en. Luullakseni menestyneitten kerskailua ja keski-ikäistä pönötystä urasta, lapsista ja muusta. En usko vilpittömään ja sydämelliseen ystävyyteen, joka kouluaikana oli mahdollisesti totta. En mene, koska uskon törmääväni sielupuolisiin muumioihin.
Ja ei, olen menestynyt, joten ei siitä ole kysymys.
Kommentit (44)
Voisin mennä, mutta en tiedä, järjestetäänkö. Luokkasormuksen päiväys on mennyt jo, ja mitään ei ole itselleni kuulunut. Mutta tuskin mua kutsutaan, koska en ole somessa tai netissä, asun 1200km päässä lapsuuspaikkakunnalta, ja nimenikin on naimisiin menon myötä ollut koko aikuisiän eri kuin lapsena. Olen esiintynyt aikuisiällä omana itsenäni eräässä suositussa dokkarisarjassa, ja periaatteessa sitä kautta kai luokkakavereista ainakin joku tietää, miten minulla menee.
Eipä ole kai kukaan sellaista järjestänyt, ainakaan ei ole kutsuttu. En ole somessa ja sukunimi on vaihtunut. Asun kyllä samalla paikkakunnalla ja olen yhteen koulukaveriin edelleen yhteydessä eli kyllä se kutsu jotenkin minut löytäisi. En tiedä, mikä vuosi yläasteen luokkasormuksessa on, kun en sellaiseen rahojani tuhlannut. Enpä kyllä edes tiedä, kiinnostaisiko minua sinne mennä. Ei siellä olisi kuin pari tyyppiä, joiden elämä minua kiinnostaisi. Katsotaan sitten, jos joku keksii luokkakokouksen järjestää, että menisinkö paikan päälle vai en.
En ole missään tekemisissä minkään oppilaitoksen minkään luokan tai vuosikurssin kanssa lukuunottamatta yksittäisiä ihmisiä eli en. Eikä kyllä oikeastaan edes kiinnostaisi. Peruskoulussa varsinkin ihan perseporukkaa.
Kävin ala- ja yläasteen luokkakokouksissa muutamia vuosia sitten. Ala-asteen kokous oli ihan hauska ja voisin mennä uudelleenkin, samoin lukion, jos sellainen pidettäisiin. Yläasteen kokoukseen en menisi enää toista kertaa, sillä en oikein tullut toimeen kenenkään luokkalaiseni kanssa (paitsi ystäväni, joka minut sinne raahasi), eivätkä heidän kuulumisensa juuri kiinnosta.