3-vuotias sai Kettu-testistä pisteitä 58/60, hyvä vai huono?
Kommentit (5)
päiväkodissa kaikille 3-vuotiaille. Mun poika sai 59/60 :-)
Mitäs ihmettä täällä joillain on ihan hyvää perustestiä vastaan? Toki minä tiesin jo ennen testiä että lapsi on normaaliälyinen, mutta sikäli noi pisteet oli yllätys että sekä minä että hoitajat pidettiin häntä vähän ylilevottomana ja arveltiin että hänen on vaikea ymmärtää ja noudattaa ohjeita. Nyt ainakin tiedetään ettei se hurlumhei-meininki johdu kykyjen vaan pikemminkin tahdon puutteesta...
Ehkä tuloksen kanssa vielä pärjäisikin, mutta ei noin tyhjäpäisen äidin.
Ei kai niin tolloa ole, että oikeasti luulisi tuloksen olevan huono jos pari pistettä vaan puuttuu. Sama kuin kysyisi on 9 hyvä numero koulussa... :oO
Kyllä ap, ihailemme sua suunnattomasti,olethan saanut ihan normaaliälyisen lapsen aikaan... no joo.
joku sanoi, että heillä 47/60 oli ollut sillä rajalla, että onko syytä tutkia tarkemmin tuloksen syytä. (ja kun lapsi oli ollut melkein 4 v, ohjattiin tutkimuksiin)
Eli ilmeisesti normaalisti kehittynyt lapsi saa lähelle maksimia osuvan tuloksen.
tietämättä sen kummemmin arvosteluasteikkoa, mut jos saa kahta vaille täydet pisteet... onhan se hyvä tulos.
Eiks looginen päättelykyky sanois jo näin? Mikset kysynyt tuloksen kertojalta mitä se tarkoittaa?