Käykää katsomassa lapsettomia vanhuksia
Itkettää kun tiedän yhden jota oma suku ei käy katsomassa vaikka tulevat perimään kyllä.
Pitäisi olla jokin laki, jonka mukaan perintö menisi vaikka kunnalle jos omaisia ei kiinnosta vierailut
Kommentit (42)
En kyllä kaipaa, että joku käy "katsomassa" minua. Viihdyn hyvin omien ajatusten, kirjojen, vauvapalstalla trollailun ja netissä surffailun parissa.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla tyhmä että jättää rahat jaettavaksi suvulle, erityisesti jos eivät ole väleissä. Ne rahat kuuluu tuhlata vielä kun on hyvässä kunnossa niin välttyy harmeilta ja elämäkin on mukavampaa.
Terveydentilan ennustaminen on kovin vaikeaa.
en mene. en mennyt katsomaan edes omia vanhemoiani kun olivat vanhainkodissa. sinnepä mätänivät yksinään.
Mitäs, kun käy katsomassa ja joka kerta kuulee, miten ei tarvitse vaivautua ja aina kiukutellaan? Kun taas itse sairastaan, enkä viikkoon pääse vanhuksen luo, on hän haukkunut jo ympäriinsä, miten kukaan ei käy. Itse käyn siksi, että välitän. Tiedän, että on varaton, eikä raha minua edes kiinnosta. Käyn siksi, että tiedän mitä on olla yksin ja yksinäinen. Olisi silti kiva joskus saada jotakin positiivista vastaan. Ja kyllä, autan kaikessa, vien pullat mennessäni ja hoidan lääkäriajat ja suurimmat ostokset.
Joitain vieraita vanhuksia voisin mielelläni käydä auttelemassa/ pitämässä heille seuraa. Omien sukulaisten kanssa (edes vanhusten) en ole missään tekemisissä, ovat läpeensä m*lkkuja ihmisiä, joten aikaakin riittäisi kestitä vieraita vanhuksia.
Onhan niitä vanhuksia joiden lapset on kuolleet tai ovat itse hoidon tarpeessa. Hoitolaitoksissa voi olla se vanhus ja vanhuksen lapsi kasvina viereisissä huoneissa. Ei se elämä mene kuin postikorteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä, sinua tarvitaan!
Pääset mukaan ystävätoimintaan osallistumalla ystäväkurssille. Kursseja löydät täältä.
Yli puolet suomalaisista on kokenut yksinäisyyttä jossain elämän vaiheessa. Kuka tahansa voi jäädä yksin. Punainen Risti välittää vapaaehtoisia ystäviä toisen ihmisen läsnäoloa kaipaaville.
Ystävätoiminnan verkkosivuilta voit lukea lisää ystävätoiminnasta, sen eri muodoista ja vapaaehtoisten sekä yksinäisten kokemuksista. Tilaa lisätietoa ystävätoiminnasta suoraan sähköpostiisi täältä.
Näin pääset mukaan
Etsi tapahtumakalenterin avulla sinulle sopivin ystäväkurssi ja ilmoittaudu mukaan. Saat kaikki tulevat kurssit ja tapahtumat näkyviin rajaamalla sivun vasemmasta laidasta aiheeksi "Ystävätoiminta". Siirry tapahtumakalenteriin
Jos et löydä tapahtumakalenterista sinulle sopivaa ystäväkurssia, voit
Ei saa osallistua, jos on työtön. Lähtee työttyömyystuet.
En edes tunne vanhempieni sisaruksia. Olisi teennäistä nyt 4-kymppisenä alkaa rakentaa suhdetta tuntemattomiin vanhuksiin. En tiedä, miksi vanhempani eivät ole katsoneet tarpeelliseksi pitää juurikaan yhteyttä omiin sisaruksiinsa. Mitään riitoja ei ole ja ihan normaalisti juttelevat, kun tapaavat muutaman vuoden välein. Eipä noin harvoilla näkemisillä päässyt lapsena muodostumaan sidettä setiin ja täteihin.
SEURAA SYDÄMELLÄ
Onko lähipiirissäsi yksinäisiä vanhuksia? Vietämme aikaa, seurustelemme ja teemme mukavia asioita yhdessä heidän kanssaan. Toimimme kaikkialla Suomessa, ja palvelumme ovat kotitalousvähennyskelpoisia.
Varaa veloitukseton tutustumiskäynti
Onko onnellinen vanhuus pelkkä haavekuva? Seuranan perustaja Mirka Saarinen Ylen Flinkkilä & Kellomäki -ohjelmassa:
Pahimmillaan yksinäisyys on ikäihmisen sosiaalinen kuolema, mutta Liisa Kivelä, 85, nauttii vapaudesta: En enää aloittaisi uutta liittoa
Joka kolmas iäkäs on yksinäinen. Ulkopuolisuuden ja yksin jäämisen tunteet piinaavat satoja tuhansia ikäihmisiä. Paras lääke tätä vastaan ovat merkitykselliset ihmissuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Voi Luoja, jos vielä vanhainkotiinkin joku yrittää tunkea minua "katsomaan" 🙄
Antakaa ihmisten olla rauhassa!
Tämä! Lapsettomia naisia (huom! ainoastaan naisia, ei miehiä) aina pelotellaan sillä, että kukaan ei sitten käy sinua katsomassa vanhainkodissa, vaan olet ihan yksin. Ja minä ajattelen aina, että sittenkö vasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Lapsettomia naisia (huom! ainoastaan naisia, ei miehiä) aina pelotellaan sillä, että kukaan ei sitten käy sinua katsomassa vanhainkodissa, vaan olet ihan yksin. Ja minä ajattelen aina, että sittenkö vasta.
Hehe. Voin samaistua ajatusmaailmaasi täysin.
En ala erikseen käymään katsomassa vanhuksia koska mä hoidan heitä työkseni. Joitakin ei käy edes ne omat lapset katsomassa. Sitten on niitä lapsettomia joilla käy muita sukulaisia, ystäviä, jne.
No voi, ap, voi pientä ressukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään kuolleena ollut nainen löytyi jyväskyläläisestä asunnosta syyskuun alussa nyt hänen sukulaisensa kertoo, mitä tapahtui
Siskontytär sanoo Ilta-Sanomille, että hänen iäkäs tätinsä menehtyi kotiinsa ilman apua.
Tässäkään tapauksessa nainen ei ollut lapseton. Hänellä oli poika johon ei ollut pitänyt juuri yhteyttä. Juuri niinkun joku jo mainitsikin niin aina lapsettomia naisia pelotellaan yksinäisyydestä vanhana, mutta ei se lastenteko kuitenkaan automaattisesti takaa hyvää vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. 😁
Onko ne nähtävyyksiä ? Jos on niin pääseekö museokortilla ?
Pitkään kuolleena ollut nainen löytyi jyväskyläläisestä asunnosta syyskuun alussa nyt hänen sukulaisensa kertoo, mitä tapahtui
Siskontytär sanoo Ilta-Sanomille, että hänen iäkäs tätinsä menehtyi kotiinsa ilman apua.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009098072.html