Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko suunnilleen maksaa uusi 100 neliön omakotitalo avaimet käteen ?

Vierailija
02.03.2025 |

Onko  kellään suurin piirtein tietoa mikä voisi halvimmillaan olla hinta jos ei tee itse mitään muutako hankii tontin.. siis pieni talo ilman luksusta suurin piirtein.. kiitos jo vastauksista 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250000 euroa jos osaa tehdä itse myös taloa eikä kaikkea teetä firmalla.

Talopaketteja saa jo 250000 eurolla avaimet käteen.

Joo, mutta perustukset, sähkönsyöttö, viemäröinti ja vesi puuttuvat eli 75-100k€ joudut laittamaan päälle, ellet lekaharkkojen päälle, kantovedellä kaivosta, ulkohuussilla ja kynttilän valolla olevaa taloa halua. 

Vierailija
22/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä talo ei autokatosta tms. saa 250 000:lla. Muuttovalmis 180 000, loput pohjatöihin, liittymiin ym. Pk-seudulla menee sitten kuulemma 350 000 tuon päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä:

Jos rakentaa itse, kannattaa hakea ulkomailla (esim. Puola) rakennustarvikkeita.

Ihan samat(!) tapetit, kaakelit, vessanpöntöt ym. on PALJON edullisempia. Jos vaikka (vuokra)pakulla/kuorumurilla tmv. isommalla ajalle, saa tuotua isomman lastin kerralla.

Ja nyt ei puhuta ketään "euron kahden" säästöistä, vaan isoista summista. Tuttu rakensi Puolaan jokunnen vuosi sitten 'mökin' (=okt-asunnon) ja kaikkinensa 'mökki' (pl. tontti ym.) maksoi alle 25K.