Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa perinnön jos ei ole pankkitiliä?

Vierailija
01.03.2025 |

Joo, olis perintöä tulossa, jotain rahaa, jotain tuhansia euroja tai ties kuinka paljon, vaikkapa miljoonia euroja. Mutta perinnön vastaanottajalla ei ole pankkitiliä. Miten ne rahat saa? Voiko 100 miljoonaa euroa saada käteisenä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pankissa avaamassa pankkitilin.

Minun kokemukseni mukaan pankkitilin avaaminen on paljon helpompaa kuin miljoonaperinnön saaminen. Nykyisin se tosin edellyttää virallista henkilötodistusta eikä riitä, että pankin Pirkko tuntee.

Vierailija
2/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pankkitili jo vuosikymmeniä, mutta perintöä ei ole tullut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne tulee postissa isossa kirjekuoressa, kai sulla sentään osoite on?

Vierailija
4/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot summat pankki tilaa erikseen. Pankeissa ei ole paljoa käteistä nykyään 

Vierailija
5/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla aikuista ihmistä, jolla ei ole pankkitiliä. Millä rahalla ihminen sitten elää. Jokaisella on oikeus johonkin tukirahaan ja jos tuella meinaa elää niin pankkitili on pakko. 

Vierailija
6/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada käteisenä. Pankki tosin vaatii siitä kuluihin osansa.

No ei saa sataa miljoonaa. Muutaman tonnin antavat käteisenä.

Parhaimman vastauksen saa pankista, joka perintörahaa siirtää. Sieltä tulee pyyntö tulla käymään.

Jos jossitellaan sataantonniin asti pankki voi vartioidun kuljetuksen järjestää. Vastuu rahoista lakkaa luovutushetkellä 

Vierailija
7/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla aikuista ihmistä, jolla ei ole pankkitiliä. Millä rahalla ihminen sitten elää. Jokaisella on oikeus johonkin tukirahaan ja jos tuella meinaa elää niin pankkitili on pakko. 

Jos käy töissä on pankkitili myös pakollinen. Työnantajat tuskin suostuu maksamaan palkkaa nykyään käteisellä.

Vierailija
8/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä juuri ap haluaa perintörahat käteisellä, ettei sossu saa tietää.

Vierailija
9/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa sitten vaikka jonkun kaverinsa tilinumeron ja sopii kaverinsa kanssa, että saa siitä pienen siivun.

Vierailija
10/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy töissä on pankkitili myös pakollinen. Työnantajat tuskin suostuu maksamaan palkkaa nykyään käteisellä.

Pah! Olet väärässä! Minäpäs olin aikoinaan töissä suuressa tivolissa, Suomessa, suomalainen tivoli. Suomalaiset työntekijät sai palkan pankkitilille. Ulkomaalaset työntekijät sai palkan käteisenä. Ne ulkomaalaset oli jostain ihmeen Ukrainasta, Moldovasta, Romaniasta. Ne sai palkan käteisenä. Sitten ne kävi aina jossain Western Union toimistossa missä ne lähetti sitä rahaa kotimaahansa perheelleen. Ne ulkomaalaset aina kyseli meiltä suomalaisilta "Onko täällä Salossa Western Union?", "Onko täällä Lohjalla Western Union?",... no ei ole! Meidän vastaus oli aina: viikon päästä meidän tivoli on Porissa ja Turussa, siellä on sitten Western Union, odota siihen asti.

En tiedä menikö se kaikilla ulkomaalasilla noin. Oli siellä myös puolalaisia. Luulisi että edes puolalaisille voisi maksaa palkan tilille. En tiedä miten meni.

Mutta ainakin ne EU-maiden ulkopuolelta tulleet työntekijät eli Ukraina sekä Moldova, ne kaikki sai palkan käteisenä. Tosi monia semmosia työntekijöitä. Tuhansia euroja ihan koko ajan.

Vierailija
11/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei ulosotto saa tietää.

Vierailija
12/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa sitten vaikka jonkun kaverinsa tilinumeron ja sopii kaverinsa kanssa, että saa siitä pienen siivun.

Kaverin tilinumero? Saako sen kaverin tilinumero olla vaikka Nigeriassa? Voiko 100 miljoonaa euroa perintöä Suomesta saada kaverin nigerialaiselle pankkitilille?

Vierailija
13/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että sillä on kavereita?

Vierailija
14/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pah! Olet väärässä! Minäpäs olin aikoinaan töissä suuressa tivolissa, Suomessa, suomalainen tivoli. Suomalaiset työntekijät sai palkan pankkitilille. Ulkomaalaset työntekijät sai palkan käteisenä. Ne ulkomaalaset oli jostain ihmeen Ukrainasta, Moldovasta, Romaniasta. Ne sai palkan käteisenä"

Ja millä vuosikymmenellä tämä oli? Kyllä minäkin muistan joskus 1990-luvulla ollessani töissä TKK:lla, että yksi työkaveri oli periaatteen mies eikä suostunut siihen, että palkka olisi tullut pankkitilille. Pitkän tappelun jälkeen hän sai sovittua järjestelyn, jossa hän kävi kuukausittain hakemassa palkkansa käteisenä yliopiston kassasta. Mutta ei tämä ole ollut mahdollista enää vuosikausiin. Kassakin lopetettiin jo kauan sitten.

Vierailija
15/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain 90-luvulla palkkani käteisellä käsin ruutupaperille kirjoitetun laskelman kanssa, vaikka ihan verokortilla työtä tein. En tiedä menikö veroni työnantajan taskuun. Ihan suomalainen, tunnettu firma. Meni tosin konkurssiin muutaman vuoden päästä. Se oli ensimmäinen työpaikkani ja olin teini silloin. 

Vierailija
16/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veli yritti nostaa äitini tililtä 40000 euroa käteisenä ilman minun suostumusta kun perinnön piti olla puoliksiii. Yritti huijata minua mutta onneksi osuuspankki ei antanut rahoja.

Vierailija
17/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää avata tili. Ei kukaan pärjää nykyään ilman pankkitiliä.

Vierailija
18/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pah! Olet väärässä! Minäpäs olin aikoinaan töissä suuressa tivolissa, Suomessa, suomalainen tivoli. Suomalaiset työntekijät sai palkan pankkitilille. Ulkomaalaset työntekijät sai palkan käteisenä. Ne ulkomaalaset oli jostain ihmeen Ukrainasta, Moldovasta, Romaniasta. Ne sai palkan käteisenä"

Ja millä vuosikymmenellä tämä oli? Kyllä minäkin muistan joskus 1990-luvulla ollessani töissä TKK:lla, että yksi työkaveri oli periaatteen mies eikä suostunut siihen, että palkka olisi tullut pankkitilille. Pitkän tappelun jälkeen hän sai sovittua järjestelyn, jossa hän kävi kuukausittain hakemassa palkkansa käteisenä yliopiston kassasta. Mutta ei tämä ole ollut mahdollista enää vuosikausiin. Kassakin lopetettiin jo kauan sitten.

Millä vuosikymmenellä, sitä kysyt? Vastaus: olin tuossa tivolissa töissä kesällä 2010. Niin: 2010, siinä se. Siinä tivolissa se palkan maksu käteisellä ulkomaalasille työntekijöille oli täysin vakiintunut normaali käytäntö, "business as usual", silleen se aina meni, silleen se aina oli mennyt, silleen se tulisi aina menemään. Mitään palkanmaksutapojen muuttamista ei edes harkittu.

t. Tuo jolta kysyit

Vierailija
19/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veli yritti nostaa äitini tililtä 40000 euroa käteisenä ilman minun suostumusta kun perinnön piti olla puoliksiii. Yritti huijata minua mutta onneksi osuuspankki ei antanut rahoja.

Hyvä että pankki oli tarkka ja ole sinäkin tarkka myöhemmin kun joskus peritte äitinne koska tiedät ettei veljesi ole luotettava, perunkirjat esim  vaikka oikeusaputoimistossa kannattaa teettää.

Vierailija
20/20 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että pankki oli tarkka ja ole sinäkin tarkka myöhemmin kun joskus peritte äitinne koska tiedät ettei veljesi ole luotettava, perunkirjat esim  vaikka oikeusaputoimistossa kannattaa teettää.

Ole tarkka, ota Pirkka!