Tietojenkäsittelytiede - työttömäksi?
Mietin uudelleenkouluttautumista ja minua kiinnostaisi tietokoneala. Voisin haluta ehkä jatkossa vielä erikoistua jonnekin robotiikan tai kyberin puolelle. Katsoin tässä joitakin koulutuksia. Jäin vaan miettimään, kun joku tuttu väitti, että ainakaan yliopistoon ei kannata mennä siihen tietojenkäsittelytieteen puolelle (luonnontieteiden kandi, filosofian maisteri) kun siitä kouluttautuu vaan työttömäksi. En ymmärrä. Siinä nimenomaan lukee, että se sopii robotiikasta ja kyberistä kiinnostuneille?
Toinen vaihtoehto on sitten insinööripuolet. Nyt näitä vaihtoehtoja on vaan periaatteessa niin paljon, että en tiedä, mikä olisi järkevin. Olen jo yhden "hutilyönnin" tehnyt, joten nyt on ihan hirveät paineet tässä kun en halua tehdä toista virhettä ja kouluttautua työttömäksi. Minua kiinnostaisi vaihtelevat ja mielenkiintoiset työt tietotekniikan parissa.
Olen valmistunut yliopistolta tietojenkäsittelytieteistä. Kaikki kurssikaverini ovat alan töissä, minä mukaan lukien.
Ohjelmointikursseja oli tarjolla paljon erilaisia. Paljon isoja projektitöitä. Varmasti oppii koodaamaan.