Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksityisen vuokranantajan asunto ollut puhdas vai jouduitteko "hinkkaamaan" asunnon?

Vierailija
01.03.2025 |

Minulle ainakin riitti nyt. Etsin asuntoa, mutta en ala enää yhtäkään asunoa hinkkaamaan puhtaaksi, Uuni on yksi suurimmista likapesistä, sitten on patterin välit, uunin takunen ja jääkaapin takaosa.  Verhokiskot monen sentit pinttyneessä liassa, samoin kylppärin suihkuverhokisko. Wc pönttö Yok! Ja mitä kaikkea . Lattiakaivot ym.ym. Nyt loppu, jos en löydä seuraavaa asuntoa yksityseltä, joka on asianmukaisessa kunnossa, haen kunnalta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasta on ollut. Kertoo paljon edellisestä vuokralaisesta millaiseen kuntoon on jättänyt. Tukiloisilta voi odottaa mitä vain.

Vierailija
22/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jokseenkin hysteeriseltä. Onhan se inhottava ylimääräinen vaiva, mutta että olisi aivan paniikissa toisten bakteereista? Tiesitkö ap, että kaikki pinnat joka paikassa, myös kännykkäsi, ovat kokonaan paskabakteerien peitossa. Tukehdutko hysteriaasi nyt?

Ai normaali muuttosiivous ja asumisen taidot on hysteriaa? Taidat olla yksi näistä asunnon paskojista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaudesta on ihmisillä eri käsitykset. Juuri eilen luovutin asunnon uudelle vuokralaiselle ja tarkastin sen ennen sitä, mielestäni oli täysin ok. Jääkaappi ja uuni siivottu, toki uunin lasissa kiinni palanutta rasvaa, joka ei siitä hevin lähde. Mutta en todellakaan ala tarkastamaan verhokiskojen ym päältä, saati hellan takaa. Sairasta hommaa.

Ja joo, heti tuli viesti että asunto hyvin likainen. Vuokralainen on sitten hyvä ja siivoaa itse tasolle joka häntä miellyttää.

Vierailija
24/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jokseenkin hysteeriseltä. Onhan se inhottava ylimääräinen vaiva, mutta että olisi aivan paniikissa toisten bakteereista? Tiesitkö ap, että kaikki pinnat joka paikassa, myös kännykkäsi, ovat kokonaan paskabakteerien peitossa. Tukehdutko hysteriaasi nyt?

Sinun asenteellasi loiset lisääntyy!

Vierailija
25/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai normaali muuttosiivous ja asumisen taidot on hysteriaa? Taidat olla yksi näistä asunnon paskojista. 

Mä tuossa ekoissa kommenteissa kirjoitin että vauvaperhe oli jättänyt keittiön seinille roiskuneet vellit siivoamatta, mun mielestä on ihan kohtuullista olla moisesta pöyristynyt. Muutenkin kämppä oli ihan helvetin törkeässä kunnossa, ei minkäänlaista siivousta tehty. 

Vierailija
26/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan m*stalaiset kokoontuu täällä.

Vierailija
27/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerran asunut vuokralla, enkä jaksanut siivota kovin hyvin, kun ei kiinnosta sen seuraavan olosuhteet tippaakaan. Elämäni aikana oon omistanut 10 kämppää (perimällä) ja edelleen omistan 6. Mulle ei tee tiukkaa siivouttaa asuntoa vuokralaisen jälkeen ammattilaisilla, jonka maksan itse. Tosin en ole näin vielä joutunut tekemään (paitsi myydessä, koska mä halusin).

Vierailija
28/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kerran asunut vuokralla, enkä jaksanut siivota kovin hyvin, kun ei kiinnosta sen seuraavan olosuhteet tippaakaan. Elämäni aikana oon omistanut 10 kämppää (perimällä) ja edelleen omistan 6. Mulle ei tee tiukkaa siivouttaa asuntoa vuokralaisen jälkeen ammattilaisilla, jonka maksan itse. Tosin en ole näin vielä joutunut tekemään (paitsi myydessä, koska mä halusin).

Eli oon sitä mieltä, että ellei se omistaja siivoa kämppäänsä mun jälkeen, niin en siivoa minkään. Siis mitään uuneja ja hellan alustoja ja silleen. 

Vierailija
29/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle muuttaessa on asunnot olleet tiptop. Kunnan asunnossa sen sijaan hinkkasin itkua tuhertaen joka pinnan. 

Vierailija
30/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen vuokranantaja täällä. Vuokrasopimukseen kuuluu huolellinen loppusiivous. Uusi vuokralainen pääsee aina puhtaaseen asuntoon ja lähtiessä asunto jätetään yhtä hyvään kuntoon kuin se oli vuokrasuhteen alussa. Vain kerran vuokralainen jätti asunnon siivoamatta. Palkkasin siivoojan ja pidätin siivouskulut takuuvuokrasta. 

Pidän asunnon hyvässä kunnossa ja vuokran maltillisena. Sen takia saan hyviä vuokralaisehdokkaita. Toimii molempiin suuntiin. Vain kerran vuokralainen jätti asunnon huonoon kuntoon.

Vierailija
31/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/39 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mistä tai keneltä olen vuokrannut, siivota joutuu! Sotkuisia aikuisia on aivan helkustisti nykyisin. Nykyiseen kun muutin, luulin että on siistiä mutta muuton jälkeen huomasin pyyhkiessäni että olin väärässä. Sen jälkeen likaakin on vain noussut pintaan uudelleen ja sen huomaa. Taas siivotaan...

Tää onkin mielenkiintoista. Mä kirjoittelin tuolla aiemmin, ja siis toi kunnan asunto jossa asuin, tuntui olevan todella likainen kaikesta siivoamisesta huolimatta. Muuton jälkeen uudessa asunnossa pöly laskeutui muutaman kerran kunnolla, mutta sitten tasoittui ja siivoaminen on helppoa.

Vierailija
33/39 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan missään muussa maassa kuin Suomessa näin siivoushullua kansaa?

Meillä Saksassa - se on varmaan tunnettuakin. Oli miten siistin näköinen asunto hyvänsä, minä kyllä perusteellisesti olen silti siivonnut, aina. Eikä kyseessä ole olleet vuokra- vaan omistusasunnot. 

Vierailija
34/39 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy mitenkään siihen onko vuokranantaja yksityinen vai "ei yksityinen"?

Kunnan asunnot tarkastetaan ennen muuttoa, ei siellä ainakaan uuni ole paskan peiossa, eikä uunin takunen ja jääkaapin takunen ole liassa, eikä lattiakaivot, kaapit tarkistetaan ja ikkunat ja seinät. Itse sain kehuja kerran, kun oli kunnan asunnosta lähtötarkastus, kysyi , että olenko edes hellaa käyttänyt, kun oli niin puhdas, yksityiselläkin viimeksi, kun muutin pois, loppulausunnot oli, että loistokunnossa, mutta tämän yksityisen asunnon puhtaustaso olikin silloin ihan hyvä siihen muuttaessani, ainutkertainen.

Kunnalla siis tarkastetaan asunnot, muuttajan täytyy siivota jälkensä, jos meinaa takuuvuokransa saada takaisin. Miksi yksityiset ei puhdista asuntoa tai puhdistuta asuntoa ennen vuokralaisen lä

Siivoojana oltu näissä, kyllä hyvin siivottiin. 

Vierailija
35/39 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan missään muussa maassa kuin Suomessa näin siivoushullua kansaa?

Meillä Saksassa - se on varmaan tunnettuakin. Oli miten siistin näköinen asunto hyvänsä, minä kyllä perusteellisesti olen silti siivonnut, aina. Eikä kyseessä ole olleet vuokra- vaan omistusasunnot. 

Ihan muuallakin on. Esim esp ja us kaikki asunnot toisten kodissa jossa asunut todella tarkkaa siistinä pitoa ja kodinhoitoa 

Vierailija
36/39 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina olen joutunut siivoamaan. 

Yhdessä asunnossa lattiakaivo oli niin täynnä punaisia pitkiä hiuksia, että sen vain tongeilla väännettyä auki. 

Ne oli varmaan mun hiuksia. Laitoin vahingon kiertämään, kun itse muutin tuolloin asuntoon, jonka lattiakaivo oli tukossa edellisen asukkaan kissankarvoista. Mietin, että mitä hittoa minä puunaan aina muuttaessa kaksi kämppää lattiasta kattoon, kun ei muutkaan tunnu sitä tekevän.

Vierailija
37/39 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ottaa kuvia ja ilmoittaa asiasta vuokranantajalle. Samalla sovitte, tullaanko näitä siivoamaan vai luovutatteko vuokrasuhteen päättyessä asunnon samassa kunnossa kuin vastaanottaessanne

Vierailija
38/39 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy mitenkään siihen onko vuokranantaja yksityinen vai "ei yksityinen"?

Kunnan asunnot tarkastetaan ennen muuttoa, ei siellä ainakaan uuni ole paskan peiossa, eikä uunin takunen ja jääkaapin takunen ole liassa, eikä lattiakaivot, kaapit tarkistetaan ja ikkunat ja seinät. Itse sain kehuja kerran, kun oli kunnan asunnosta lähtötarkastus, kysyi , että olenko edes hellaa käyttänyt, kun oli niin puhdas, yksityiselläkin viimeksi, kun muutin pois, loppulausunnot oli, että loistokunnossa, mutta tämän yksityisen asunnon puhtaustaso olikin silloin ihan hyvä siihen muuttaessani, ainutkertainen.

Kunnalla siis tarkastetaan asunnot, muuttajan täytyy siivota jälkensä, jos meinaa takuuvuokransa saada takaisin. Miksi yksityiset ei puhdista asuntoa tai puhdistuta asuntoa ennen vuokralaisen lähtöä? Vaan uusi vuokralainen joutuu pudistamaan mo

Minä annan uudelle vuokralaiselle edellisen yhteystiedot ja kerron, että lopputarkastuksessa tämä henkilö oli sitä mieltä, että asunto on siivottu riittävän hyvin, jotta vakuus palautetaan. Uusi vuokralainen voi edellisen kanssa keskustella siitä, että oikeastiko oli siistiä vai pidättääkö vuokranantaja vakuuden ja maksattaa siivouksen vuokralaisella, siis sillä jo lähteneellä.

Vierailija
39/39 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan m*stalaiset kokoontuu täällä.

Siis nämä siistit tapaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan