Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki + yövieraat

Vierailija
08.03.2007 |

Minulla on ongelma johon en oikein löytänyt vastausta KELAn sivuilta enkä muualtakaan. Asun mieheni kanssa erillään (olemme kokeilleet yhdessä asumista mutta siitä ei tullut mitään, miehellä on peliaddiktio, joten suhteemme toimii paremmin kun emme näe 24/7) ja hän on joskus öitä luonamme (meillä on yhteinen lapsi). Mieheni asuu usean kymmenen kilometrin päässä joten kun hän tulee tänne niin hän on viikonlopun luonamme ja joskus käy viikoilla meitä katsomassa, parin tunnin takia on hölmöä tulla monta kertaa viikossa.

Ongelma on siinä että saan asumistukea, joten kuinka usein sama henkilö (tässä tapauksessa mieheni) voi viettää meillä öitä, ja kuinka monta yötä peräkkäin, ilman että KELA puuttuu siihen? En ole " sossupummi" , kummallakin on omat tulot ja menot, ja olisihan se järjetöntä että mieheni asuisi täällä " pimeästi" kun hänellä on asunto muualla...

Toivottavasti joku osaa auttaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä onko se muuttunut kuin paljon...

Vierailija
2/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan huolehdit, että sinä yksin maksat asuntosi vuokran ja elämisesi muutenkin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) Muistatko mistä olet tuon lukenut? Kun ei tuolta KELAn sivuilta tosiaan oikein löytynyt, eikä lainsäädännöstä...

Vierailija
4/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllähän minä yksin hoidan vuokran oman osuuden mikä jää asumistuen jälkeen, maksan ruuat, sähköt jne. Mies kyllä maksaa lapsestaan elatusmaksun niinkuin kuuluukin kun ei yhdessä asuta, mutta se onkin sitten eri asia. Mies ei pidä autoaan mun autopaikalla vaan vieraspaikalla, vieras kun on, enkä muutenkaan ymmärrä miksi jotakuta tämä nyt kismittää (naapuri oli ilmoittanut sossuun) se että mies viettää aikaa tyttöystävänsä ja lapsensa kanssa. Emme möykkää, emme sotke pihoja... Ja tosiaan kun mies on ollut täällä vain viikonloppuja, ei se mielestäni ole ASUMISTA. Ei hänen tavaroitaankaan ole täällä, mitä nyt muutama vaate ja joku dödö löytyy...

Ja silläkin nyt tätä kyselen kun miehellä olisi työmaa täällä missä me asumme (normaalisti työt ovat lähellä hänen omaa kotiaan) joten olisi ollut mukavaa että miehellä olisi ollut lyhyt työmatka ja olisimme voineet viettää enemmän aikaa yhdessä...

Vierailija
5/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa varmaksi kuinka tuo asia menee?

Vierailija
6/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ne sun vieraat sun tukiis vaikuttaa???

Vierailija
7/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei asu teillä ja sillä selvä.

Vierailija
8/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä lähes joka yö. Aina vaan välillä omassa kodissaan. Enkä ole mitenkään ilmoittanut siitä minnekään kelaan....

Vierailija
9/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n mies itse asiassa asuu hänen luonaan. Eikä sitä tarvitse itse sinne Kelaan ilmoittaa, kyllä joku muu sen tekee.

Saatkos muuten yh-korotusta myös?

Vierailija
10/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne mitään voi. Kysyy asiasta, ja kun miehellä oma osote ne minkäs ne sille tekee? Tulee talon kulmille tarkkailemaan tulemiset ja menemiset, tutkii kämpän onko miehen tavaroita? joo varmaan näin.....

Vierailija:

että ap:n mies itse asiassa asuu hänen luonaan. Eikä sitä tarvitse itse sinne Kelaan ilmoittaa, kyllä joku muu sen tekee.

Saatkos muuten yh-korotusta myös?

Vierailija
11/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli osoite muualla mutta oli paljon tuttavan luona.

Kela päätti, että huijaavat tukia ja niin se meni oikeudessa läpi.

Molemmat saivat syytteen ja tuomion petoksesta ja joutuvat yhteisvastuullisesti korvaamaan saamansa tuet sekä oikeudenkäyntikulut.

Vierailija
12/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te huijaatte niitä tukia. Ei se pelkkä muualla oleva osoite riitä.

Vierailija
13/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin miehesi on KIRJOILLA jossain muussa osoitteessa ei KELAA kiinnosta kajota tukiisi. Naapurien kiinnostus on sitten asia erikseen. Jos ovat sossuun ottaneet yhteyttä, niin ei se koske asumistukia vaan jotain muita tukia! Yh-lisää? toimeentulotukea?

Mistä tiedät, että ovat ottaneet yhteyttä? ihme naapureita. Korkeintaan saattaisivat olla taloyhtiön vesimaksuista kiinnostuneita, jos teillä on erillinen vesimaksu per hlö eikä mittaria :)

Vierailija
14/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se lähde vesimittareita lukemaan,

Vierailija
15/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuslaitoksen sivuilta?

Finnlex vai mitkä ne sivut nyt olikaan josta noita voi hakea...

Vierailija
16/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan lakisääteinen juttu, eikä varsinaisesti liity kelaan, vaan jotenkin siihen, milloin täytyy ilmoittaa taloyhtiölle uudesta asukkaasta.

Minä en kyllä ainakaan lähtisi kertomaan naapurista, vaikka huomaisin siellä olevan jonkun ihmisen enemmän kuin kaksi viikkoa. Mielestäni sellaiset asiat eivät minulle kuulu.

Vierailija
17/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siinä toisessa osoitteessa asuu jo niin paljon ihmisiä, että tämä yksi ei voi varmasti olla sen asukas, vaan on vain epävirallisesti kirjoilla. Tai sitten kaverilla ei ole edes avainta siihen toiseen asuntoon, niin silloin kela voi osoittaa, että huijaus on kyseessä.

Mutta jos toinen osoite on sellainen, että kaveri voi asua siellä todistettavasti juuri siten, että hänen tavaransa ovat siellä ja hänellä on avain sinne, niin kela ei voi todistaa minkäänlaista huijausta.

Vierailija
18/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merja Larivaara ja yh-korotus. Hän sai oikeudessa tuomion maksaa huijaamansa yh-korotuksen takaisin. " Asui" miehensä kanssa kahta osoitetta.

Ei ne kaikki Kela-huijarit nyt sentään Finlexiin pääse. Haloo!

Vierailija
19/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinainen poikaystävä sai sivarista kuntsareita peräti kolme viikkoa putkeen ja oleili tietysti luonani. Talonmies huomasi (asui samassa rapussa kanssani) ja kysyi, onko hän muuttanut taloon, kun kahden viikon asumisen jälkeen pitäisi tehdä muuttoilmoitus.

Tää oli nyt eri asia eikä liity sossuun ja Kelaan mitenkään, mutta luulisi, että tästä asiasta eli asumisen määrittelystä on joku yhteinen sääntö?

Vierailija
20/26 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ tiedän kyllä ettei sossu maksa asumistukea, NAAPURIT ne sinne sossuun soittivat ja kitisivät.

Hyvä tietää tuo kahden viikon rajoitus, sitä tässä vähän hain takaa että meneekö se nyt niin. Ja kun muutkin on sitä mieltä niin täytyyhän sen niin olla.

Mieheni EI asu luonani, en edes haluaisi asua hänen kanssaan pidempiä aikoja samassa kämpässä, ei siitä mitään tulis. Joten en huijaa keneltäkään mitään rahoja.

Mieheni tavarat ovat hänen kodissaan jonne hänellä on avaimet, täällä on pari paitaa ja muutama tavara (sellasia että köyhää on elämä jos ei muuta omista...). Moni ihminen voi myös todistaa ettei mieheni täällä asu eikä oleile tuota kahta viikkoa, sanoi ne naapurit mitä hyvänsä...

Saan yh-korotukset. Vai onko täällä joku joka ilmoittaisi kelalle että " mun mies oli meillä viime kuussa 5 yötä, jättäkää tämän kuun lapsilisistä korotukset pois" ?

Sen takia mä näitä juttuja justiinsa kyselen ettei mun epäiltäisi huijaavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi