Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät "lässytä" vauvan nähdessään, mutta tekevät tätä, kun on kyse koirista/kissoista yms lemmikeistä?

Vierailija
14.01.2023 |

Itse myönnän lässyttäväni kimeällä äänellä varsinkin koiran/kissanpennuille. Päästelen mitä ihmeellisempiä ääniä ja välillä ihan huomaamattani. Välillä nolottaa, jos alan lässyttämään jonkun puolitutun lemmikille.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hep :) vauvat on ihan kivoja ja söpöjä, mutta eivät tosiaan laukaise sitä "no voi pieni ihme kuka se sieltä tulee" - reaktiota ällösöpöllä äänellä :D Mulla tämä kohdistuu enemmän koiriin ja tiettyihin rotuihin.

Vierailija
2/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minä kaikkien otusten (vauvat mukaanluetaan) läsnäollessa päästelen sellaisia ääniä joilla saan niiden mielenkiinnon heräämään.

Olen lapseton koiraämmä mutta kai minäkin vauvoille saan olla kiva täti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy kumpaankaan tuota vaihdetta. Aikuinen tytär taas pitää kipeää piipitystä molempien kohdalla.

Vierailija
4/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olisin nähnyt vauvan niin en tiedä miten niihin suhtautuisin, mutta kyllä mä vähän lässytän eläimille. En nyt mitään "voi mamman kulta pikkunen lössönlöö", mutta äänenkorkeus kyllä nousee, voin vaikka sanoa että "mitä kuuluu koiruli" normaalia korkeammalla äänellä.

Vierailija
5/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää vauvoista (vieraista) eivätkä ne ole mielestäni erityisen söpöjä paitsi jotkut harvat yksilöt. Sen sijaan kissat, varsinkin pentukissat saavat pinut herkistymään ja lässyttämään.

Vierailija
6/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarvetta lässyttää kummankaan kohdalla, enkä täysin ymmärrä, miksi vauvoille tai lemmikeille pitää lässyttää. 

Vierailija
7/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin vauvoja normaalisti "hei", ja kyllä lässyttäisin koiranpennuille ihan varmasti mutten hirveästi voi kun oma koira on mustasukkainen eikä tykkää pennuista. Joudun siis vähän kauempaa lässyttämään, lässytän kyllä omalle koirallekin.

Vierailija
8/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet kyllä tykkää kun niille lässytän. Meillä kolme kissaa. Lässytän koirille myös jos koira mua miellyttää. Aion jatkaa sillä tiellä.

Kerran lässytin mun teinille niin sehän raivostui.

Mun lässytyksessä on kuitenkin lempeä ääni.

Vierailija
9/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ei herätä oikein mitään tunteita ja kaikkein viimeksi tarpeen lässyttää. Koirille lässytän senkin edestä, pennuille, mutta myös omille aikuisille koirilleni joskus. Puhun niille paljon ihan normaalilla äänelläkin.

Lässyttäisin varmaan ihan kaikkien eläinten poikasille, harvoin vaan tapaan muita kuin koiranpentuja.

Ihmisvauvoille/ -lapsille juttelen ihan samaan tyyliin kuin aikuisillekin, mikä aiheuttaa yleensä sellaisen hämmentyneen tuijotusreaktion varsinkin jo vauvavaiheen ohittaneissa lapsissa. Vauvat ei reagoi normaaliin puheeseen oikein mitenkään.

Koiranpennut sen sijaan rakastavat minua ihan yhtä paljon kuin minä niitä, enkä ole vielä sellaista aikuista koiraakaan tavannut, josta ei olisi tullut kaveriani. Tulen ylipäätään huomattavasti paremmin toimeen eläinten kuin ihmisten kanssa. Olen sellainen tunnetilasensori, että aistin todella herkästi muiden ihmisten mielialat, mikä tekee heidän kanssaan olemisesta aika raskasta. Ihmisillä kun on usein pahaa mieltä, ärtymystä ym. mikä vetää omankin mielen matalaksi. Eläimet ovat yleensä iloisia tai vähintään levollisia, mikä tekee niiden seurasta itselleni paljon mielekkäämpää kuin ihmisten.

Vierailija
10/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni kuvauksesta täysin. Joskin toimin niin etten ahdista eläimiä, pyrin siihen. Tulen ihan "hulluksi" jos on koiravauvoja tai kissoja. Silitän kiltisti jos tykkää siitä ja on tarpeeksi iso. Harmi vaan että on allergia ja en näe missään nykyään eläimiä, paitsi ulkona, en koske vieraisiin eläimiin. 

Vierailija
11/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ihan tutkitusti reagoivat enemmän "erilaiseen" ääneen. Mm. taaperoikäisiin sisaruksiinsa enemmän kuin aikuisten puheeseen.

Itellä ei ole mukulia, ja puheikäisille lapsille puhun normaalisti vuorovaikuttaen. Mutta vauveleille teen kaikkia ihme ääntämyksiä jotta kuulen sen riemunaurun. :D

Vierailija
12/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lässytän vauvoille ja kissanpennuille, mutta mikään ei ole ällöttävämpää, kuin koiranpentu:D

Paitsi aikuinen koira. Vielä pahempi.

Vierailija
13/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena miehenä ei kehtaa enää ruveta lässyttämään. Ainoa poikkeus oli kuin sai oman lapsen ensimmäistä kertaa syliin. Synnytysosaston hoitsut varmaan pyörittelivät silmiään, meni niin imeläksi ettei ole tosikaan. Mutta ei sille mitään mahtanut.

Vierailija
14/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein osaa lässyttää vauvalle. Minusta tuntuu että kuulostan silloin typerältä muiden paikalla olijoiden mielestä.

Vierailija
15/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lässytän vauvoille ja kissanpennuille, mutta mikään ei ole ällöttävämpää, kuin koiranpentu:D

Paitsi aikuinen koira. Vielä pahempi.

Mun mielestä katti on kammottavin otus mitä maa päällään kantaa. Niin ne vaan aina valitsee just minut seuralaisekseen. En lässytä kun mieli tekis potkasta koko otus pois.

Vierailija
16/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle en koskaan lässytä - en minkään ikäiselle.

Mutta eläimille, kyllä, toisinaan! :D Sellaisille, jotka ovat "säälittävyydessään suloisia."

Vierailija
17/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lässytä lapsille, ainoastaan tietyille koirille (ei liian suurille tai liian pienille).

Vierailija
18/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytysmoodi aktivoituu koirista ja kissoista kyllä :) lapsista ei mutta tää saattaa muuttua kun eka lapsenlapsi syntyy kohta.

Vierailija
19/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eläimille, kyllä, toisinaan! :D Sellaisille, jotka ovat "säälittävyydessään suloisia."

Mun pitää siis nähdä toisessa heikkoutta, joka tuottaa surua JA toisaalta iloa siitä, ettei siihen heikkouteen ainakaan heti menehdy (sääliä), jotta kokisin lässytyksen tarpeen. Lässytyksellä yritän kai siirtää tunteitani painottumaan enemmän iloon kuin suruun. 

Vierailija
20/59 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eläimet oo säälittäviä suloisina eikä muulloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi