Miksi selkäranka jäykistyy, voiko sytostaatit vaikuttaa
En ole ikäloppu, mutta keho vanheni sen viiskyt vuotta syövän sytostaattihoitojen jälkeen. Melko tarkkaan vuosi viimeisestä tiputuksesta, alan huomata kehon rappeutumisen. Hoitojen aikana ja heti jälkeen, kuvittelen kaiken menneen varsin mallikkaasti. Nyt viimeisin *oire* on nivelten, erityisesti selkärangan jäykistyminen. Olo on kuin rautakangella, nivelet napsuu ja ratisee, ja yöllä tuntuu epämiellyttävälle maata sängyssä. Tähän vaan rollaattori, niin hyvin menee..
onko jotain lisäravinteita, joilla noita nikamavälejä voisi pehmentää?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Mene hyvä ihminen jollekin asiantuntevalle ammattilaiselle, ja liikkumaan sinä joudut. Tuollaista millään pillereillä paranneta.
Nyt etsin vertaiskokemuksia. Kiitos vaan.
Erikoislääkäri osaisi sanoa paremmin ja sellainen joka tuntee hoidon jälkitilojen oireita. Pelkkä liikkuminen ei auta. Vaihdevuosissa tuntuu myös jäykistyvän. Hormonitkin voivat vaikuttaa tai niiden puute. Onko vitamiineista apua, niitä joita uskaltaa ottaa ja elektrolyytit. Mineraalit tai ravintoaineet. Magnesium ja D. Ellei joku valmiste ole kielletty hoitojen tai sairauden vuoksi. Onko ruokavaliossa rasvoja hieman. Miten spirulina tai hedelmät. Lämpö (vaatetus sisälläkin) on joillekin parempi kuin kylmä, ellei koe toisin.
Minulla sama ongelma. Sytostaatit tuhosivat kehoni.
Minulla on todettu syöpä ja samaan aikaan on selkäranka jäykistynyt, alaselkä on kroonisesti jäykkä ja kipeä. En ole kuitenkaan saanut sytostaatteja. Veikkaan että syy on enempi paikallaanolo, kun liikkuminen on vähentynyt. Olen aika varma, että se on syy myös ap:lla.
Mene hyvä ihminen jollekin asiantuntevalle ammattilaiselle, ja liikkumaan sinä joudut. Tuollaista millään pillereillä paranneta.