Apuna ry:n avainhamo Heidi Jaari tietää enemmän kuin kertoo ?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5b24b34e-02a2-449e-996d-abfdc67cd3b4
Medialle heittäytynyt tietämättömäksi !
Kuumat paikat ennen kuntavaaleja...
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä tuossa ei ole mitään ristiriitaa. Onhan mahdollista, että Merja on tosiaan tavannut tuon kyseisen "Pekan", mutta jos näin on, niin siitä voi päätellä paljon.
Täysin mahdollista, useinhan Merja on keräillyt tuolla rahaa tuttavilleen.
No jos kerta ihmiset on noin vahvasti epäilleet että homma haisee niin miksi kukaan ei ole tehnyt mitään ja esim ilmiantanut.
Tästä joku tekee vielä elokuvan 🥴
Ihan tyypillinen nais rikollinen, ensin syytetään jotain mystistä miestä tämän jälkeen kun ei mene läpi alkaa selittely vahingosta ja kun tämä ei mene läpi kohta saamme nähdä julkisen haastattelun jossa itketään ja sanotaan että minä olen vain nainen ja tämän jälkeen tulee se viha kaikkia muita kohtaan kun ei uskonut valheita ja alkaa vaatimukset kuinka muiden olisi pyydettävä tältä anteeksi kun on loukannut tämän naisen tunteita mutta missään vaiheessa ei kanna vastuuta omista rikoksista ja vääryyksistä
Vierailija kirjoitti:
No jos kerta ihmiset on noin vahvasti epäilleet että homma haisee niin miksi kukaan ei ole tehnyt mitään ja esim ilmiantanut.
Apunasta on tehty lukuisia rikosilmoituksia poliisille vuosien varrella ja poliisi onkin selvittänyt asioita jo pitkään, ei vain ole tullut tuomioita.
Samoin väärinkäytöksiä on tuotu esiin mm. täällä mutta ketjut heti poistettu. Ryhmässä ihmiset ovat myös kyselleet ja kommentoineet mutta kaikki tällainen deletoitu ja ihmiset potkittu ryhmästä.
Mediaa ei ole kiinnostanut.
Sehän se iso kysymys on, että miksi tämän on annettu jatkua niin pitkään vaikka niin monet ovat tienneet ongelmista.
Ei tässä mitään tavatonta liene, olen aina epäillyt/tiennyt ihmismielen häikäilemättömyyden ja röyhkeyden enkä ole lahjoitanut mihinkään keräykseen. Hyvää jatkoa nykyisille ja tuleville sinisilmäisille huijatuille.
Ihan varmasti on tavannut, varmasti yhteisten avustus(liiketoiminta) vuosien aikana viikoittain ellei päivittäin.
Minusta tuntuu että tähän liittyy taustalla muitakin. Kuka tai mikä on Jenny Udd ???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia sitten noiden toiminnassa mukana sen FB-ryhmän kautta. Aika pian huomasin kuitenkin, että oikeaa apua ei välttämättä läheskään kaikki tarvinneet. Niitä "kovasti kaivattuja lasten vaatteita" ei sitten "ehditty" hakemaan kun oltiinkin -yllätys yllätys - matkoilla! Tarjouduin viemään ne itse, mutta perheelle ei koskaan sopinut. Tajusin, että rahaa he vain halusivat. Lopetin sitten moisen tunkeilun. En minä väkisin auta.
Muitakin tapauksia tuli vastaan, joissa tuli huijattu olo ja tunsi itsensä tyhmäksi. Lähdin heti pois siltä sivulta ja toiminnasta ja jäin miettimään,miksi niin moni fiksu ihminen ei epäile mitään.
Julkaistu avunpyyntökirje on sellaista tarinointia, ettei äkillisessä hädässä oleva tavallinen ihminen sellaista runoile.
No hei
Muistelen ett näitä juttuja on kerrottu myös ip lehdissä totena, levittävät siis disinformaatiota, mikä tuntuu oleva enemmän sääntö kuin poikkeus. Taustoja ei ole tutkittu.
Siis kuinka tyhmiä ihmiset ovat? Ei ihme että poliitikkojen on helppo manipuloida kansaa. Meidän on turha naureskella amerikkalaisille, suomalaiset ovat tasan yhtä tyhmiä. Se kirjailijakin antoi 20 t euroa!
Kirjailija on hyvä kirjoittamaan. Muistetaan Enkeli-Elisa.
Vierailija kirjoitti:
Näin kuvakaappauksen, jossa enkeli-elisan kirjoittaja kirjoitti apuna ry:n julkiselle seinälle lähetin yv:n, suosittelen lukemaan ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kuvakaappauksen, jossa enkeli-elisan kirjoittaja kirjoitti apuna ry:n julkiselle seinälle lähetin yv:n, suosittelen lukemaan ajatuksella.
Mä luin ton Vettenrannan kommentin myös
Siis tää ruokajako on tapahtunut sillon ensimmäisenä koronavuonna 2020, en tiedä tarkemmin aikaa mutta ehkä noin puolenvuoden ajan. Löytyy ainakin facebookista Apuna Ry -sivuilta kun selaa noihin aikoihin.. (viiimeisin tästä päivitys joka itselle osui silmiin oli elokuussa 2020). Ja siellä on ollu vapaaehtoisia mukana pakkaamassa ruokakasseja ja kuljettamassa.
ja ainakin jossain vaiheessa kun on ollut suuremmassa mittakaavassa tää toiminta ovat toimineet sieltä Apunan tiloista/ varastolta/ mikälie (Sirrikuja) Tai siis tuon somen perusteella, en oo itse ollut mukana tuolla niin ei oo silminnäkijähavaintoa mutta tuntus oudolta että lavastaisivat ruokalaatikoita ja väkeä (vapaaehtoisia) kuviin.
mutta siis ei oo vuosiin tätä ollut enää, nykyään on valitettavasti tosiaan enempi ollut että ihmiset on lahjoittanut rahaa (toki jotkut avunantajat ovat edelleenkin vieneet suoraan ruokakassin rahan sijaan). Oon siis siinä fb-ryhmässä niin siksi tiedän
En siis mitenkään yritä puolustella tuota Apuna ry:n toimintaa mutta aattelin että selventää ..
Vierailija kirjoitti:
Siis tää ruokajako on tapahtunut sillon ensimmäisenä koronavuonna 2020, en tiedä tarkemmin aikaa mutta ehkä noin puolenvuoden ajan. Löytyy ainakin facebookista Apuna Ry -sivuilta kun selaa noihin aikoihin.. (viiimeisin tästä päivitys joka itselle osui silmiin oli elokuussa 2020). Ja siellä on ollu vapaaehtoisia mukana pakkaamassa ruokakasseja ja kuljettamassa.
ja ainakin jossain vaiheessa kun on ollut suuremmassa mittakaavassa tää toiminta ovat toimineet sieltä Apunan tiloista/ varastolta/ mikälie (Sirrikuja) Tai siis tuon somen perusteella, en oo itse ollut mukana tuolla niin ei oo silminnäkijähavaintoa mutta tuntus oudolta että lavastaisivat ruokalaatikoita ja väkeä (vapaaehtoisia) kuviin.mutta siis ei oo vuosiin tätä ollut enää, nykyään on valitettavasti tosiaan enempi ollut että ihmiset on lahjoittanut rahaa (toki jotkut avunantajat ovat edelleenkin vieneet suoraan ruokakassin rahan sijaan). Oon siis siinä fb-ryhmässä niin sik
No minä voisin kuvitella että tässä on varmaan ollut jonkinlaista auttamistoimintaa mutta tilaisuus on tehnyt varkaita joka on sitten laajentumistaan laajentunut ja ruokkinut itseään. Siinä on sitten sokeuduttu ja liian myöhään tajuttu että ollaan kusessa. Sitten on yritetty selvitä ruumiista keinolla millä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä 1000 ruokakassia pakataan ja jaetaan viikottain?? Luulisi että joku on kuullut tai nähnyt jotain asiaan liittyvää? Vai kuskaavatko vielä omalla autolla kassit apua tarvitseville?
Kirjoitinkin tuossa ylempänä että tää on v 2020 kun korona alkoi
löytyy Apuna ry:n julkiselta Fb-sivulta ja myös instasta tähän liittyen postauksia (ainakin huhtikuulta 2020 ja elokuulta 2020)
Miksi kukaan autettu ei ilmesty puolustamaan ??
Joo näinpä juuri. Uskoisin että tuo ruoanjako ja ruokakassien vienti on ainakin silloin alkuvuosina ja tuossa korona-ajan alussa ollut aitoa (on toki voinut olla suhmurointia jo silloin taustalla rahojen kanssa, en sitäepäile) mutta sitten kun tuli mobilepay maksut mahdollisiksi ja viimeistään kun ei oo ollu sitä rahankeräyslupaa niin on lähtenyt laukalle..
erikoinen tuo rahankeräyslupa-asiakin, varmaa on että sitä ei ainakaan ole ollut 02/2022 jälkeen, mutta erikoista se että itse omalla julkisella facebook sivustollaan muutama päivä sitten keskustelussa joku yhdistyksestä (Merja?) kirjoitti ettå rahankeräyslupa ollut viimeksi v 2019 , mutta kuitenkin esim tällä samaisella julkisella facebook-sivustolla löytyy 13.2.2022 postaus jossa ilmoittavat että lupa saatu 13.2.2020-11.2.2022 ja luvan tiedot.. ja joissain muissakin julkisissa somepostauksissa ja esim insta postauksessa elokuulta 2021 löytyy nää samat rahankeräysluvan (rahankeruuluvasta puhuvat tuolla sivuillla jos laittaa hakuun..) . Ja myös suljetussa fb-ryhmässä yp postannut aiheesta joskus 2022 sen jälkeen kun tuo mennyt umpeen ja siinä ainakin annettu ymmärtää että olisi tuo lupa ollut myös 2020-2022 (tästä olikin muutama päivä sitten jomman kumman iltapäivälehden jutussa että joku ryhmäläinen oli nämä jo toimittajalle näyttänyt). Mutta siis kummallista tämäkin.. ja hyvä että nyt tutkitaan!
No onhan tuo nyt jo sinänsä erikoista että ne luvat on evätty. Luulisi nyt ihmisillä jo silloin hälyttäneen että kannattaako luottaa.
No hei nuo jutut Apunan sivuilla ovat kaikki olleet aivan uskomattomia. Tässä joitain esimerkkejä:
- rahat niin vähissä, että lapset eivät ole syöneet mitään kahteen viikkoon eikä äiti ole syönyt mitään kahteen kuukauteen, sairastunut leukemiaan nälän takia
- vanha pariskunta kuolemansairaita kaksi vuotta, mutta eivät ole saaneet kahteen vuoteen mitään apua yhteiskunnalta
jne.