Talousviisaat povaavat varovaista nousua. Uskotko siihen?
Nähdäänkö Suomessa viimein nousua, vai romahtaako talous lopulta? Mitä mieltä olet? Perustele mielipiteesi myös, kiitos!
Kommentit (25)
En usko että mitään nousua tulee. Juuri oli uutisissa että JOKAINEN MAA VASTAA ITSE AMERIKAN TULLEIHIN. Kunkahan luulet että suomen käy? Nyt on romutettu ostovoima täysin ja katkaistu välit sotakiihkossa venäjälle ja lisäksi katkeaa kauppa amerikkaan. EU-maat ovat hajonneet ja jokainen pärjätköön itse.
Ainoa asia mikä tulee mahdollisesti toteutumaan on se, että tänä vuonna maksetaan ennätyssuuret osingot. Se on ainoa mitä tulee tapahtumaan. Uskokaa minua.
Tulemme näkemään vain työttömyyden rajua nousua.
Kannattaako siis sijoittaa Suomen markkinoilla mihinkään? Eikö edes kaivosteollisuuteen?
Itsensä käyttäminen esimerkkinä ei ole perustelu, tiedän kyllä.
Taloudellinen tilanteeni on hyvä, mutta epävarmuus tulevaisuudesta on vahva tällä hetkellä ja säästöasteeni sen takia korkea. Taloudessa nousun kierre lähtee siitä, että kuluttajilla on luottamusta tulevaan. Ehkä tarvittaisiin vain pieni positiivinen viittaus tulevasta ja minun sekä muiden mahdollisesti samassa tilanteessa olevien kulutus lähtisi nousuun, työpaikkoja syntyisi jne.
Olen siis varovaisen optimistinen.